  • 71. Data: 2016-09-10 11:35:56
    Temat: Re: Deficyt budzetowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-09 o 18:58, J.F. pisze:

    > Ale to za pol roku.

    Bez znaczenia (pomijając już fakt, że co do zasady nieprawda, jak kantor
    sprzeda od razu, albo zaniesie do banku, to zostaną wykorzystane od razu).

    > I bedzie spadek zlotowki i zwiazane z tym efekty - czesc moze i po mysli
    > rzadu, o ile ktos tam snuje takie dalekosiezne plany ..

    > W sensie ze nie trzeba do kantoru, mozna karta zaplacic za granica.
    > Czy inaczej przez bank wymienic.

    Cokolwiek by nie robić, za granicą nie wyda się złotówek.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2016-09-10 11:59:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 września 2016 10:50:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Bo jezeli to drugie to daj znac - nie widze wtedy sensu w dyskusji.
    I tak będzie najlepiej. Zauważyłem już we wcześniejszych dyskusjach że masz dziwny
    zwyczaj Masz dziwną manie przeinaczania wypowiedzi kontrrozmówcy i dorabiania
    ideologi.

    > Teraz to juz sobie jaja robisz.
    > Wskazałem ci w kilku ostatnich postach.
    Wskażesz czy nie wskażesz gdzie coś dopisałem

  • 73. Data: 2016-09-10 12:26:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 11:35:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Bez znaczenia (pomijając już fakt, że co do zasady nieprawda, jak kantor
    > sprzeda od razu, albo zaniesie do banku, to zostaną wykorzystane od razu).

    Bez znaczenia, to jest jak 500zl zaniesiesz do kantoru.
    Jak 3 mln Polakow zaniosa po 500 zl, no, to mysle ze drobna zmiana
    kursu bedzie. Ale jak ma miec wplyw na gospodarke, to potrzebna
    niedrobna. I w efekcie dopiero za wiele miesiecy zobaczysz jakas
    zmiane obrotow w imporcie i eksporcie.

    Wyda. Ale one i tak wroca :-)

    J.

  • 74. Data: 2016-09-10 12:48:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > I tak będzie najlepiej. Zauważyłem już we wcześniejszych dyskusjach że
    > masz dziwny zwyczaj Masz dziwną manie przeinaczania wypowiedzi
    > kontrrozmówcy i dorabiania ideologi.

    Tak, oczywiście, ja mam taka manie...
    Jak to było o tej belce i drzazdze?

    > Wskażesz czy nie wskażesz gdzie coś dopisałem

    Przykładowo stwierdziłes, ze moim zdaniem 500+ biorą w wiekoszsci rodziny
    patologiczne ktore zaraz polecą po chwilówkę.
    A ja nigdzie czegos takiego nie napisałem.
    Ale pisałem o chwilówkach ze popyt jest duzy to sobie dopisałes bo lubisz
    szufladkowac i upraszczac.
    Wybacz, nie miej do mnie o to pretensji, ze sie na taka dyskusje nie
    zgadzam.

  • 75. Data: 2016-09-10 13:25:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-10 o 12:26, J.F. pisze:

> [...]
    > kursu bedzie. Ale jak ma miec wplyw na gospodarke, to potrzebna
    > niedrobna. I w efekcie dopiero za wiele miesiecy zobaczysz jakas

    Drobna zmiana kursu powoduje, że bardziej się będzie opłacać kupić w
    Polsce niż za granicą, zatem zmiana zostanie skompensowana odpowiednio
    większym popytem krajowym.

    > Wyda. Ale one i tak wroca :-)

    Formalnie nie wyda, zł będą musiały zostać w PL. I o to chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2016-09-10 21:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 13:25:01 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Drobna zmiana kursu powoduje, że bardziej się będzie opłacać kupić w
    > Polsce niż za granicą, zatem zmiana zostanie skompensowana odpowiednio
    > większym popytem krajowym.

    A coz takiego bedzie sie bardziej oplacalo kupic w Polsce, jak
    zlotowka spadnie powiedzmy o 2% ?

    Wiekszosc towarow ma swoich producentow i to czesto calymi branzami,
    takie 2% nie spowoduje, ze kupie polski telewizor, bo go prostu nie
    ma.
    No, pardon, fabryk telewizorow akurat mamy duzo, ale one tylko ostatni
    montaz robia, czyli jakis znikomy % kosztow. I kupuje "
    2% nie spowoduje tez, ze kupie fiata zamiast toyoty, ale przy 20% to
    kto wie - i zarobia polscy robotnicy, a nie slowaccy.
    2% nie spowoduje tez, ze mi pomarancze przestana smakowac, ale przy 20
    to kupie wiecej jablek.

    Wiec to sie musi uzbierac.

    > Formalnie nie wyda, zł będą musiały zostać w PL. I o to chodzi.

    Wyda, w Czechach tez sa kantory, na Slowacji to nierzadko i poza
    kantorem zlotowki przyjma ...
    A tak to napisales, jakby ta zlotowka nie wiadomo jak cennnym dobrem
    byla, i wielkie zlo sie dzialo, jak z kraju wywoza :-)

    J.

  • 77. Data: 2016-09-10 21:34:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 września 2016 11:36:01 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Cokolwiek by nie robić, za granicą nie wyda się złotówek.
    Kilkakrotnie za granicą w kantorach wymieniałem złotówki na lokalną walutę

  • 78. Data: 2016-09-10 21:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 12:34:20 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Kilkakrotnie za granicą w kantorach wymieniałem złotówki na lokalną walutę

    Zrobila sie nam zlotowka waluta wymienialna :-)

    Choc prawde mowiac ... byla wymienialna juz lata temu, w berlinskim
    kantorze widzialem, ale spread ze 200% :-)

    J.

  • 79. Data: 2016-09-11 05:00:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-10 o 21:33, J.F. pisze:

    > A coz takiego bedzie sie bardziej oplacalo kupic w Polsce, jak
    > zlotowka spadnie powiedzmy o 2% ?

    Generalnie wszystko, bo to znaczy, że za granicą będzie drożej.

    > Wyda, w Czechach tez sa kantory, na Slowacji to nierzadko i poza
    > kantorem zlotowki przyjma ...

    Nie wiem ile razy mam powtarzać - to, że fizycznie wywiezie się zł za
    granicę nie zmienia faktu, że zł wyda się tylko w Polsce. Każdy czeski
    kantor, czy każda pozakantorowa transakcja ma w efekcie finalnym to, aby
    zł wydać w Polsce.

    W przeciwieństwie na przykład do sytuacji, kiedy byśmy mieli euro -
    wówczas rzeczywiście można by narzekać, że wypłaty z 500europlus mogły
    by w ogóle nie trafić do polskiej gospodarki.

    > A tak to napisales, jakby ta zlotowka nie wiadomo jak cennnym dobrem
    > byla, i wielkie zlo sie dzialo, jak z kraju wywoza :-)

    Nic takiego nie pisałem.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2016-09-11 05:03:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-10 o 21:34, Kris pisze:

    > Kilkakrotnie za granicą w kantorach wymieniałem złotówki na lokalną walutę

    A kantor kupił zł, aby (poprzez łańcuch transakcji) kupić coś w Polsce,
    cbdu.

    Zmień zł na euro - i już nie masz żadnej pewności, że euro wypłacone
    Polakowi w ramach zasiłku, zostanie w jakikolwiek sposób wydane w Polsce
    i w polskiej gospodarce.

    Gdyby jakieś państwo, jak to próbujesz sugerować, przyjmowało płatności
    w złotówkach (pod tylko takim warunkiem, że tych zł nie może wydać w
    Polsce), to my byśmy mogli im sprzedawać ten papier na tony.

    --
    Liwiusz