  • 1. Data: 2016-08-30 12:05:43
    Temat: Jak to jest z odsetkiem osób spłacających KK w grace period?
    Od: luc <b...@g...de>

    Taki artykuł się pojawił:
    http://prnews.pl/analizy/kpf-niechetni-kartom-kredyt
    owym-klienci-czy-banki-6552974.html

    ==============
    Niekorzystną dla rozwoju rynku kartowego w Polsce cechą jest fakt, że gospodarstwa
    domowe, które posiadają kartę kredytową, wciąż bardzo rzadko korzystają z jej funkcji
    kredytowej, zaciągając dług. Wyniki badania KPF i IRG SGH pokazują, iż znakomita
    większość posiadaczy kart korzysta z okresu bezodsetkowego, dokonując regularnych
    spłat długu, by uniknąć płacenia odsetek.

    Rośnie też bardzo dynamicznie udział tych gospodarstw domowych, które w badaniu
    deklarują, że ich średnie zadłużenie na karcie kredytowej mieści się w najniższym
    przedziale kwotowym, tj. do 499 PLN. Według zebranych danych udział ten był w I kw.
    2016 roku dwukrotnie mniejszy w porównaniu do badań sprzed roku i prawie 3-krotnie
    mniejszy w odniesieniu do badań z lipca 2015 r. To może wskazywać na nie tylko
    poprawiającą się bieżącą sytuację finansową gospodarstw domowych, ale i rosnący
    konserwatyzm w korzystaniu z długu w karcie do finansowania bieżących potrzeb.
    ==============

    pzdrwm
    luc

  • 2. Data: 2016-08-30 12:42:19
    Od: W <w...@w...pl>

    luc wystukał, co następuje:

> [...]
    > badania KPF i IRG SGH pokazują, iż znakomita większość posiadaczy kart
    > korzysta z okresu bezodsetkowego, dokonując regularnych spłat długu, by

    No... to logiczne dosyć dla "rynku kart kredytowych" ale też logiczne jest
    dla posiadacza KK spłacanie w GP, bo po co się zadłużać i płacić ekstra jak
    można... tada, się nie zadłużać i nie płacić? ;>

  • 3. Data: 2016-08-30 12:51:38
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Tue, 30 Aug 2016 03:05:43 -0700 (PDT), luc napisał(a):

> [...]
    większość posiadaczy kart korzysta z okresu bezodsetkowego, dokonując regularnych
    spłat długu, by uniknąć płacenia odsetek.

    Skandal! Ludzie regularnie spłacają długi! To straszne!!!oneoneone

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2016-08-30 12:56:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 12:05:44 UTC+2 użytkownik luc napisał:
    > Taki artykuł się pojawił:
    > http://prnews.pl/analizy/kpf-niechetni-kartom-kredyt
    owym-klienci-czy-banki-6552974.html

    Może mi ktoś wytłumaczyć poniższy fragment?
    "Niekorzystną dla rozwoju rynku kartowego w Polsce cechą jest fakt, że gospodarstwa
    domowe, które posiadają kartę kredytową, wciąż bardzo rzadko korzystają z jej funkcji
    kredytowej, zaciągając dług."

    A niżej jest

  • 5. Data: 2016-08-30 13:06:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 12:56:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > że gospodarstwa domowe, które posiadają kartę kredytową, wciąż bardzo rzadko
    > korzystają z jej funkcji kredytowej, zaciągając dług."

    No to chyba oczywiste? Ludziki używają kart a potem
    bezczelnie płacą w terminie, unikając odsetek, przez co wydawca karty
    nie zarabia (pomijając haracz od sklepu za zakupy). Stąd lament,
    że biznes słabo idzie, tzn. "nie rozwija się" :P

    L.

  • 6. Data: 2016-08-30 13:16:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-30 o 13:06, Lisciasty pisze:
> [...]
    > nie zarabia (pomijając haracz od sklepu za zakupy). Stąd lament,
    > że biznes słabo idzie, tzn. "nie rozwija się" :P

    Ja nie używam a gdybym używał to też w minimalnym stopniu żeby nie
    płacić tych ogromnych procentów. Nie stać mnie jestem biedny i każdą
    złotówkę oglądam dwa razy :-)
    To jest dowód na to ludzie są mądrzy i nie dają się omamić łatwą gotówką.
    A że uczyli się przez lata bezczelnego naciągania drobnymi druczkami
    przez banki to inna sprawa.
    Teraz banki muszą wejść na wyższy poziom sztuczek socjotechnicznych czy
    psychologicznych lub ..........
    obniżyć opłaty.

    Jak myślicie którą opcje wybiorą? :-)

  • 7. Data: 2016-08-30 13:28:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    owym-klienci-czy-banki-6552974.html

    >Skandal! Ludzie regularnie spłacają długi! To straszne!!!oneoneone

    Niestety nie. Ludzie nie splacaja ich regularnie, jak np hipoteki,
    tylko zaciagaja dlugi, splacaja szybko, a naleznych odsetek nie placa.

    No to faktycznie jest skandal i cos z tym trzeba zrobic :-)

  • 8. Data: 2016-08-30 13:33:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 13:06:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    No to chyba oczywiste? Ludziki używają kart a potem
    > bezczelnie płacą w terminie, unikając odsetek, przez co wydawca karty
    > nie zarabia (
    Raczej nie to. Banki nie mają obowiązku chyba okresu bezosetkowego dawać i gdyby na
    kartach nie zarabiały to by te okresy zlikwidowały. wyżej co prawda jest że większość
    ludzi spłaca w okresie bezodsetkowym ale wcześniej czytałem coś odwrotnego wręcz że
    większość właśnie nioe spłaca w bezodsetkowym tylko płaci grzecznie odsetki.

  • 9. Data: 2016-08-30 13:39:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 13:33:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Raczej nie to. Banki nie mają obowiązku chyba okresu bezosetkowego dawać

    Oczywiście że nie. Ale inne banki dają więc reszta też się dopasowuje,
    czymś muszą klienta zwabić. Przecież że nie obietnicą wzięcia
    wysokooprocentowanej pożyczki :P

    > i gdyby na kartach nie zarabiały to by te okresy zlikwidowały.

    Nie mogą zlikwidować bo konkurencja nie śpi.
    A zarabiają na kartach : opłaty za prowadzenie, haracz od
    sklepów, odsetki od zapominalskich.

    > wyżej co prawda jest że większość ludzi spłaca w okresie bezodsetkowym
    > ale wcześniej czytałem coś odwrotnego wręcz że większość właśnie nioe
    > spłaca w bezodsetkowym tylko płaci grzecznie odsetki.

    Wcześniej to było wcześniej. Jak się komuś przytrafiło kilka razy
    płacić złodziejskie odsetki, to się szybko nauczył ich unikać.
    Nauka na własnej dupie jest bardzo skuteczna :]

    L.

  • 10. Data: 2016-08-30 14:44:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A że uczyli się przez lata bezczelnego naciągania drobnymi druczkami przez

    Mam takie dziwne skojarzenie oparte o niepewne informacje z zakamarków mojej
    pamięci.
    Jakaś firma wypuściła chyba kiedyś urządzenie wyciszające głos w TV na czas
    reklam. Firma została zniszczona procesami przez reklamodawców. Rozumiałem
    to jakoś tak, że im się należą zyski (nie wiem na jakiej podstawie) i każdy
    kto temu przeciwdziała to powinien im zapłacić odpowiednie odszkodowanie.

    Może autorzy podręczników do matematyki, w których odważyli się zamieścić
    zadania o odsetkach od kredytu powinni beknąć przed bankami ?
    P.G.