  • 21. Data: 2016-09-06 10:10:56
    Temat: Re: Deficyt budzetowy
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 10:54:06 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

    > Te dzieci od małego będą uczone: nie idź do
    > pracy, bo państwo przestanie nam dawać pieniądze.

    Ja to widze inaczej,

    Dzieci po ukonczeniu 18 roku zycia beda czuly nacisk by teraz isc do pracy.
    Bo skoczyla sie kasa z 500+, trzeba zaczac zarabiac.

    Przed 18 rokiem zycia i tak za bardzo nie mozna pracowac.

    BTW
    To zadluzenie 60mld czy ile tam w tym roku zawiera dotacje do ZUS ktora w porpzednich
    latach byla ujeta jako pozyczka (ktorej ZUS i tak nie oddaje) i nie wchodzila w sklad
    deficutu. Taki trik marketingowy poprzedniego rzadu.

  • 22. Data: 2016-09-06 10:13:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 01:23:03 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > IMO 500+ to jedynie przykrywka dla Koryta+++.

    Gdy ktos chce krasc to nie zwraca na siebie uwagi.

    Program Koryto+++ dziala najlepiej gdy jest w miare spokojnie.
    Zadnych reform, wszystkie grupy polityczne i spoleczne siedza cicho, wtedy, w spokoju
    mozna sobie robic Koryto.

    Tak bylo za rzadow PO. Nic nie robili, media, TK, sedziowie wszyscy siedzieli cicho i
    mowili ze jest OK.
    Wiec pod stolem PO krecilo afery.

    Teraz PiS poszedl na ostra walke i to NIE SA warunki dobre dla programu Koryto+++.

  • 23. Data: 2016-09-06 12:02:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/06/2016 05:10 PM, Krzysiek wrote:

> [...]
    > ktora w porpzednich latach byla ujeta jako pozyczka (ktorej ZUS i tak
    > nie oddaje) i nie wchodzila w sklad deficutu. Taki trik marketingowy

    No i zawiera z ~15 mld zł jednorazowego dochodu z aukcji częstotliwości
    GSM i zysku NBP - tak by było 75 mld zł, nie 60 mld zł.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 24. Data: 2016-09-06 12:15:04
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-06 o 10:10, Krzysiek pisze:

    > Ja to widze inaczej,
    >
    > Dzieci po ukonczeniu 18 roku zycia beda czuly nacisk by teraz isc do pracy.
    > Bo skoczyla sie kasa z 500+, trzeba zaczac zarabiac.

    Raczej zrobią sobie dzieci...
    Już pewnie niedługo ruszy program przyznawania darmowych domów
    wielopokoleniowym wielodzietnym rodzinom.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2016-09-06 12:45:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-09-06 o 10:10, Krzysiek pisze:

    >Raczej zrobią sobie dzieci...

    Za pierwsze nic nie placa, a z 500zl sie nie utrzyma.
    Trzeba by tych dzieci troche narobic ... albo poczekac na 2000+

    >Już pewnie niedługo ruszy program przyznawania darmowych domów
    >wielopokoleniowym wielodzietnym rodzinom.

    No i prorodzinna polityka PIS sie zisci :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-09-06 12:59:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 12:15:20 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

    > Raczej zrobią sobie dzieci...
    Idiota jesteś tak mi wyszło. Bo skoro uważasz Polaków ya idiotów to i Ty idiotą być
    musisz.
    > Już pewnie niedługo ruszy program przyznawania darmowych domów
    > wielopokoleniowym wielodzietnym rodzinom.
    Zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych to nie jeden z obowiązków Państwa?

  • 27. Data: 2016-09-06 13:00:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    A to nie wiem - o tym nie slyszalem, ale moze.
    Chyba, ze mowa o jakis drobnych pieniadzach na dzialalnosc samego ZUS,
    a nie emerytury - to chyba ZUS oddaje.
    Bo emerytury to czarna dziura.

    Poprzedni rzad za to jak wiadomo przejal obligacje z OFE, czym
    zmniejszyl i zadluzenie calkowite - co pozwolilo mu sie dalej
    zadluzac, tudziez troche/chwilowo zmniejszyl obciazenie odsetkowe.
    No ale PIS z tego tez korzysta ... o ile mu na 4 lata starczy :-)

    >No i zawiera z ~15 mld zł jednorazowego dochodu z aukcji
    >częstotliwości GSM i zysku NBP - tak by było 75 mld zł, nie 60 mld
    >zł.

    Czestotliwosci tak calkiem jednorazowe nie sa i te przetargi co pewien
    czas sa, a zysk NBP sie zdarza dosc czesto.
    Poprzednie rzady tez tego korzystaly, a deficyt mialy podobnego
    rzedu - na 2015 planowano 49mld, wyszlo 42mld ... no, ciekawe skad
    taka oszczednosc ...
    chyba, ze jej nie ma, bo podaje tylko szacunki.

    Rzad ma tez sporo racji, ze czesc tych wydatkow do budzetu wroci,
    chocby w formie VAT.

    J.

  • 28. Data: 2016-09-06 13:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Idiota jesteś tak mi wyszło. Bo skoro uważasz Polaków ya idiotów to i
    >Ty idiotą być musisz.

    >Zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych to nie jeden z obowiązków
    >Państwa?

    Roznie mozna na to patrzyc.

    Ale jedno wiadomo - jak panstwo zaspokajalo, to wiemy z poprzednich 50
    lat.

    Mozna jeszcze spojrzec na Szwecje - na brak mieszkan raczej nie
    narzekaja, ale dzieciom nie przekazesz - podatek spadkowy :-)

    Co akurat moze dobrze pasowac do wizji PIS - panstwo da mieszkania,
    mieszkancy beda zadowoleni, a ci ktorzy nie beda, to sie ich wyrzuci

    J.

  • 29. Data: 2016-09-06 13:34:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-06 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Za pierwsze nic nie placa, a z 500zl sie nie utrzyma.
    > Trzeba by tych dzieci troche narobic ... albo poczekac na 2000+

    Jak to nie płacą? Jak nie masz dochodów to płacą. Do tego zestaw z
    MOPSa, alimenty, renty itp Jak ktoś nie ma dużych wymagań to mu wystarcza.
    Poza tym taki 18latek/latka nie musi się utrzymywać - cały czas siedzi u
    mamusi. A dzieci z czasem przybędzie, do 18 roku życia może już ich
    trochę być. Może to skrajność, ale jeśli będzie działać, to
    zainteresowanie takim stylem życia wzrośnie.
    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/16-letnia-dze
    sika-tez-zgarnie-500-zl-na-dziecko/5vdmlth

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2016-09-06 15:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak to nie płacą? Jak nie masz dochodów to płacą. Do tego zestaw z
    >MOPSa, alimenty, renty itp Jak ktoś nie ma dużych wymagań to mu
    >wystarcza.

    Ale to masz juz dzisiaj. Teraz bedzie 500zl wiecej ... troche malo.
    Poza tym ... jak wspominasz alimenty, to taki 18-latek bedzie je
    placil, a nie otrzymywal, jak dzieci narobi :-)

    >Poza tym taki 18latek/latka nie musi się utrzymywać - cały czas
    >siedzi u mamusi.

    Na dlugo w takim modelu 500+ nie starczy.
    A mamusia/babcia/ciocia bardzo sie i dzis przydaje, bo opiekunki sa
    dosc drogie ...

> [...]
    > takim stylem życia wzrośnie.
    >http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/16-letnia-dz
    esika-tez-zgarnie-500-zl-na-dziecko/5vdmlth

    To ciagle jeszcze nie to.
    Nie potrafie znalezc - ale kiedys byl "bulwersujacy" artykul o
    malzenstwie w GB.
    Nie pracowali, calkiem przyzwoicie mieszkali, a zyli z zasilku na
    dwojke dzieci.
    I nie oplacalo im sie isc do kiepsko platnej pracy.

    I uwazali to za normalne - to im sie nalezy i juz, rodzice pracowali,
    oni juz nie musza :-)

    No coz - nie znam brytyjskiego systemu, ale tak mi sie wydaje, ze
    dzieci dorosna i beda zmuszeni zmienic zdanie.

    Choc z drugiej strony ... pracujacy moga byc zadowoleni, bo duzo
    zarabiaja, bo pracodawca nie znajdzie chetnych do kiepsko platnej
    pracy.
    A jak bezrobotni sie zadowalaja zasilkiem na piwo i telewizor, to moze
    to duzo nie kosztuje - placisz im w podatkach np 5% dochodu, a
    zarabiasz dwa razy wiecej :-)

    Doszlismy do tego, ze do zaspokojenia podstawowych potrzeb wystarcza
    praca 10-20% spoleczenstwa.
    Reszta musi sie jakos przykleic do tego systemu.
    Jak firma produkuje np lodowki o obnizonej trwalosci, bo dzieki temu
    ma dwa razy wiekszy zbyt i zysk, to IMO wcale nie jest dobrze.
    A rzad sie cieszy, ze sie gospodarka rozwija ...

    J.