  • 11. Data: 2016-08-31 14:23:48
    Temat: Re: Deficyt budzetowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/31/2016 07:16 PM, J.F. wrote:
    >[...]

    >W Japonii to jest takie trochę "perpetuum mobile": rząd wypuszcza
    >obligacje oprocentowane na -0.01 do 0.01%, które potem odkupuje
    >krajowy fundusz emerytalny.

    To prawie tak jak w Polsce.
    Oprocentowanie wyzsze, ale odkup przymusowy byl

    >I się kręci. Odsetek prawie nie ma, a te, co są - zostają w kraju.
    >Obawy o to, "czy kupią nam za rok obligacje" też z tego powodu nie
    >ma.

    No chyba, ze kogos jednak kwota przerazi, to wtedy sie zreformuje
    system emerytalny i umorzy, a kwoty przeksieguje na subkonto :-)

    >No ale jakiś czas temu postanowili, że dług powinien w końcu zmaleć.
    >Podwyższyli np. VAT z 5% na 8%, szok!

    Ja tam podejrzewam, ze sumaryczne podatki maja jednak dosc wysokie.
    Jak nie VAT, to zapalki i sake sie opodatkuje.

    >http://www.bankrate.com/finance/federal-reserve/myt
    hs-federal-reserve-1.aspx

    Prawde mowiac az tak wiele to mojej wiedzy o FRS nie zmienilo - nadal
    sporo rzeczy jest dziwnych :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-08-31 16:00:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57c69ac7$0$12544$6...@n...neostrada.pl

    > Ale ... wszystkie panstwa tak maja.

    Nie jest to prawdą.

    http://www.rp.pl/Gospodarka/310259984-Estonia-najmni
    ej-zadluzona-w-Unii.html

    BTW długów rządowych, warto napomknąć o pięknym Filipie. ;)

    > No coz, jesli czlowiek np buduje dom na kredyt, i uwaza
    > to za dobra inwestycje (chyba, ze we franku), to czemu
    > panstwo nie mialoby zbudowac szpitala czy mostu na kredyt ?

    Ogólnie plan Balcerowicza oparty został o przekonanie -- państwo
    nie może tak dobrze zarządzać jak właściciel prywatny.

    > Ale fakt, ze w budzecie sporo pozycji, ktore nijak inwestycja nazwac nie mozna ...

    Jak nazwać wydatki okołowojskowe?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 13. Data: 2016-08-31 16:00:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57c693e1$0$639$6...@n...neostrada.pl

    > Bo tak w ogole to tych dlugow mamy 900 mld zl (sam budzet centralny, w

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/dlug-polski-pr
    zebije-bilion-zlotych/dn6zq4

    Co to znaczy 'mamy'? Ja nie mam.
    [czasami mnie pytają o to, czy mam długi;
    IMO mam normalnej długości, przeciętny]

    Gdy społeczeństwo pchnie się do koryta -- mnie odpycha, bo ja
    nie jestem człowiekiem wg prawa tegoż społeczeństwa, ale gdy
    to społeczenstwo spłaca swe zadłużenie, to mnie przygarnia?...

    > roznych walutach), i co roku trzeba placic od tego
    > odsetki, tudziez prowizje za nowe emisje i rolowanie.

    > Czyli - zadluzenie nam wzrosnie o 60 mld. I to jest czesc przykra. ale nie o 180.

    900+60 daje więcej niż 1000?

    > No i poprzednie rzady tez mialy co roku spory deficyt

    > Ale jest tez w tym drugie dno - oprocz deficytu budzetowego,
    > mamy jeszcze budzet srodkow europejskich
    > http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/BASLeksykon.xsp?lit
    era=B
    > (tylko cos nie dziala, http://www.arslege.pl/budzet-srodkow-europejskich/k5
    3/a19824/ )

    > i nie potrafie sie zorientowac - chwilowy bilans, czy drugi deficyt nam sie tworzy

    Co komu po długach jawnych, skoro najgorszy jest dług ukryty?
    Polskie państwo od lat parudziesięciu:

    - morduje rencistów, aby zaoszczędzić na wydatkach
    i/lub nakarmić prawników,

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/Renta.htm
    sędzia nie umie odróżnić + od -, nie umie liczyć do 2,
    gubi załączniki i odrzuca dowody przed zapoznaniem się z nimi

    - podwyższa wiek emerytalny
    - i obniza świadczenia emerytalne
    - przy okazji oferując dodatnie programy: 500+, Mieszkanie+ oraz Koryto+

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 14. Data: 2016-08-31 16:14:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "W" X...@a...home

    > Ale wybory trzeba było wygrać... obietnicami :]

    Można było inaczej, ale Komorowski już zainwestował w Caracale...

    > Ale mnie wciąż zastanawiają w sumie dwie rzeczy:
    > * czy są państwa bez długu?
    > * jak to jest, że ludzie/firmy raczej muszą funkcjonować bez
    > długów a państwo jakoś rozpierdziela wszysko i chce więcej?

    Dług jest dobry, o ile jest racjonalnie uwiązany do rzeczywistości.

    - biorę, bo inni biorą - biorę, bo zarobię

    Jeśli w styczniu 2016 roku zarabiam 100 platynowych a w styczniu 2017 roku
    zarabiam 100 platynowych (niekoniecznie przy zerowej inflacji), kredyt z RSO
    na poziomie 50% jest dla mnie korzystny, lecz nawet RSO na poziomie 5% jest
    dla mnie niekorzystny, gdy moje zarobki nie wzrosną.

    Pieniądz jest ekwiwalentem towaru (bądź usługi -- fryzjerstwa chociażby)
    więc trzeba porównywać wydatki, nie zaś czyste cyferki środkowe.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 15. Data: 2016-08-31 16:33:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nq6nul$en6$...@n...news.atman.pl

    > BTW długów rządowych, warto napomknąć o pięknym Filipie. ;)

    Nie tyle pięknym, co Pięknym.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Filip_IV_Pi%C4%99kny

    [imo uroda idzie w parze z okrucieństwem]

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 16. Data: 2016-08-31 17:13:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57c6b3d2$0$12563$6...@n...neostrada.pl

    > Grecja bedzie :-)

    Czyli wyprzedamy państwowe mienie? ;)

    Achmetow stał się miliarderem, Buzek, Tusek, Merkel
    i inni też zarabiają, ale polskie państwo dopłaca do węgla?!

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 17. Data: 2016-08-31 19:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 57c693e1$0$639$6...@n...neostrada.pl

    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/dlug-polski-pr
    zebije-bilion-zlotych/dn6zq4

    >Co to znaczy 'mamy'? Ja nie mam.

    Niby nie masz, a splacac bedziesz musial, a jeszcze przejdzie na
    dzieci i wnuki i prawnuki :-)

    >900+60 daje więcej niż 1000?

    1000 to jest dziennikarski szacunek.
    Ile wyjdzie, to sie okaze - na razie rzad szacuje, ze mu 60 mld
    wystarczy.

    Ale co tam - jak nie za rok, to za 2 lata przekroczymy bilion :-)

    era=B
    3/a19824/ )

    >Co komu po długach jawnych, skoro najgorszy jest dług ukryty?

    To jest jeden z przykladow dlugu ukrytego..

    Polskie państwo od lat parudziesięciu:
    > - morduje rencistów, aby zaoszczędzić na wydatkach
    > i/lub nakarmić prawników,

    Oj tam, na razie zyjesz i nawet zarabiasz ..

    > - podwyższa wiek emerytalny
    > - i obniza świadczenia emerytalne
    > - przy okazji oferując dodatnie programy: 500+, Mieszkanie+ oraz
    > Koryto+

    No wiesz, jesli 500+ spelni zadania i zaowocuje dziecmi, to za 20 lat
    byc moze nie trzeba bedzie obnizac emerytur ani usmiercac rencistow
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-09-01 01:22:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57c71371$0$15197$6...@n...neostrada.pl

    > Niby nie masz, a splacac bedziesz musial, a jeszcze przejdzie na dzieci i wnuki i
    prawnuki :-)

    Dzieci i wnuki i prawnuki także mam?
    Bo to IMO jak z polskimi długami.

    > Ale co tam - jak nie za rok, to za 2 lata przekroczymy bilion :-)

    :)

    > Polskie państwo od lat parudziesięciu:

    Może nie tyle Polskie państwo co polski rząd,
    bo jednak Prezydent Sygma nie morduje mnie.
    Rząd i sądy...

    > Oj tam, na razie zyjesz i nawet zarabiasz ..

    Bardzo śmieszne. :)

    Zwłaszcza wówczas pośmiejesz się, gdy obetną Ci
    nogi z powodu cukrzycy -- taniej odciąć niż uleczyć.

    Zarabiam niemal TYLKO dzięki bankom.
    A oszczędnie żyję niemal TYLKO dzięki hipermarketom.
    Jedno i drugie polski rząd PiS zaatakował.

    Chorzy w Polsce to po prostu brudny biznes dla morderców.
    I poletko obietnic dla startujących do władz. :)

    > No wiesz, jesli 500+ spelni zadania i zaowocuje dziecmi, to za 20 lat byc moze nie
    trzeba bedzie obnizac emerytur ani usmiercac
    > rencistow :-)

    IMO 500+ to jedynie przykrywka dla Koryta+++.

    Obecnie też nie trzeba mordować rencistów, ale mordowanie jest fajne.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 19. Data: 2016-09-01 10:53:55
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-31 o 19:26, J.F. pisze:
    > No wiesz, jesli 500+ spelni zadania i zaowocuje dziecmi, to za 20 lat
    > byc moze nie trzeba bedzie obnizac emerytur ani usmiercac rencistow :-)

    Pesymiści twierdzą, że efekt będzie, ale nie tam gdzie trzeba i
    potrzebna będzie dodatkowa kasa na zasiłki dla młodych nierobów i renty
    dla młodych alkoholików. Te dzieci od małego będą uczone: nie idź do
    pracy, bo państwo przestanie nam dawać pieniądze.
    A ci wartościowi, jeśli będą, to i tak w dużej części wyjadą z kraju...

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-09-01 11:15:48
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-01 o 10:53, Miroo pisze:

> [...]
    > dla młodych alkoholików. Te dzieci od małego będą uczone: nie idź do
    > pracy, bo państwo przestanie nam dawać pieniądze.

    no taki jest cel przecież. będa siedzieć w domu, gapić się w tvpis,
    gdzie kurwski i straszydło będą trąbić jaki to dobrobyt w PL mamy i żeby
    dziękowac za to prezydętowi fszechczasuf za to że poległ walcząc z
    radzieckim najeźdźcą.

    a za jakiś czas (tak daleko obecnie mikromóżdżki nie sięgają) nadejdzie
    propaganda rodem z Korei Północnej, gdzie wszechwładca poleca głodnym
    ludziom psy wpdalać, bo są zdrowe i pożywne.

    a.