  • 1. Data: 2007-11-12 00:22:51
    Temat: Dania - jak najkorzystniej przechowywac pieniadze
    Od: m...@g...com

    Witam

    W lutym wyjezdzam na pol roku do Danii. Bede tam oczywiscie
    potrzebowal jakiegos konta bankowego z karta platnicza.
    Problem polega na tym ze na konto z ktorego bede korzystal w danii
    chce co miesiac otrzymywac przelewy z konta polskiego prowadzonego w
    PLN.

    Co polecacie w tej sytuacji ? Korzystniej jest zalozyc konto na
    miejscu w Danii i placic co miesiac duze pieniadze za przelewy
    zagraniczne, czy tez zalozyc konto w Polsce w PLN i wyplacac pieniadze
    w Danii w DKK po kursie na pewno niezbyt korzystnym ?
    A moze jest jakis dunski bank z oddzialem w polsce gdzie bedzie mozna
    prowadzic konto w koronach dunskich i bez wiekszych problemow i oplat
    korzystac z tego konta w Danii ?

    Byc moze sa jeszcze jakies inne rozwiazania. Bede wdzieczny za porady.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-11-12 06:28:41
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > zagraniczne, czy tez zalozyc konto w Polsce w PLN i wyplacac pieniadze
    > w Danii w DKK po kursie na pewno niezbyt korzystnym ?

    Na pewno?
    Co za pesymista...
    Np. mBank bez prowizji za wypłatę + mała (nie pamietam jaka) za
    przewalutowanie na EUR

    > A moze jest jakis dunski bank z oddzialem w polsce gdzie bedzie mozna
    > prowadzic konto w koronach dunskich i bez wiekszych problemow i oplat
    > korzystac z tego konta w Danii ?

    Nordea Bank w PL + Nordea DK
    Przelewy miedzy nimi bezplatne ale "przelew" pomiedzy kontem w PLN a kontem
    walutowym wewnarz NordeaPL nie jest bezplatny.
    Na dodatek nie wiem jak z kontem DKK w NordeaPL bo testowalem na EUR i
    Finlandii
    Polecam TOiP NordeaPL

    Sławek

  • 3. Data: 2007-11-12 10:33:08
    Od: m...@g...com

    > Na pewno?
    > Co za pesymista...
    > Np. mBank bez prowizji za wyp at + ma a (nie pamietam jaka) za
    > przewalutowanie na EUR

    Niby mBank nie pobiera prowizji ale pobiera 2% za
    przewalutowanie. Nie jest to wcale tak malo jesli czesto wykonuje sie
    jakies transakcje.
    Nie ma zadnych innych dogodniejszych mozliwosci ?

  • 4. Data: 2007-11-12 12:36:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik

> [...]
    > sie
    > jakies transakcje.
    > Nie ma zadnych innych dogodniejszych mozliwosci ?

    martw sie nie tylko o przewalutowanie ale i koszty przelewu
    mysle ze Nordea powinna byc dobra - przynajmniej chwala sie
    ze przelewy pomiedzy krajami masz jak wewnetrzne a bankomaty
    Nordea tez bezprowizyjne, a strona www.nordea.dk istnieje
    *** blad ***

  • 5. Data: 2007-11-12 14:49:11
    Od: Piotr Jastrząbek <w...@g...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > Problem polega na tym ze na konto z ktorego bede korzystal w danii
    > chce co miesiac otrzymywac przelewy z konta polskiego prowadzonego w

    Sokrates? :)

    Ja byłem rok temu i najtańszą opcją było to o czym już ktoś wspomniał.
    Nordea w Polsce i Nordea w Danii.

    Przelew jest "wewnętrzny" ale nie pojawi Ci się od razu na koncie w Danii.
    W ogóle Nordea ma najbardziej popierdzielony interfejs do skłądania
    przelewów.. samemu można określać priorytety przelewu od którego zależy
    jego koszt (da się przelać za darmo, musisz doczytać/dopytać), a także
    godziny w jakich dany przelew można złożyć... paranoja, że musze się
    zalogować do systemu o określonej godiznie, żeby złożyć zlecenie... :/

    W Danii za konto i za kartę bankomatową nie płaciłem nic, za wypłaty z
    bankomatów też nic (z bankomatów Nordeii).

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-11-12 16:06:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotr Jastrząbek"

    > Sokrates? :)
    >
    > Ja byłem rok temu i najtańszą opcją było to o czym już ktoś
    > wspomniał.
    > Nordea w Polsce i Nordea w Danii.

    jak moja córa byla na Sokratesie 1/2 roku w Anglii to optymalnym
    rozwiązaniem było konto u nas w Deutsche Bank PBC
    - dla studentow to jakas taniocha

    Otoz ja zasilalem to konto w Warszawie przez internet (widzialem
    saldo),
    a córka płąciłą kartą VE lub bez prowizji wypłacała z bankomatow
    Barcklays Banku po całkiem dobrym kursie (widac je w internecie
    - mozna sprawdzic)
    To bylo takie dobre rozwiazanie, ze jak kolega mial placic za akademik
    to też przelewal zlotowki na konto w DB-PBC a cora mu wyplacala
    w bankomacie. mial karte mBanku, ale z nią by stracil kupę forsy
    i na prowizjach i na przelicznikach
    *** blad ***

  • 7. Data: 2007-11-12 17:53:27
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Niby mBank nie pobiera prowizji ale pobiera 2% za
    > przewalutowanie. Nie jest to wcale tak malo jesli czesto wykonuje
    > sie
    > jakies transakcje.

    Niezaleznie od tego czy czesto czy rzadko to jest ciagle 2% czyli 1/50
    kwoty przelewu
    jak ktos ma milion zeby przelac to go nie martwi 2% od tego miliona;
    jesli ma malo do przelania to i prowizja jest mala...;-)

    > Nie ma zadnych innych dogodniejszych mozliwosci ?

    Pisalem - Nordea

    Slawek

  • 8. Data: 2007-11-14 11:13:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jak ktos ma milion zeby przelac to go nie martwi 2% od tego miliona;

    Stwierdzenie Sezonu, jak babcię kocham! ;-)

    marekz

  • 9. Data: 2007-11-14 18:31:05
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Stwierdzenie Sezonu, jak babcię kocham! ;-)

    No ale jeżeli milion jest legalny inaczej, i gdyby za 2% udałoby się go
    przy okazji wyprać, to nie sądzę, by się faktycznie martwił ;-)

    Przemek