  • 1. Data: 2003-05-26 13:39:30
    Temat: Czym sie rozni kredyt od kredytu z hipoteka ?
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Glowna idee znam, ale czy np w zwyklym kredycie musze wykazac ze mam dochodu
    2000 zl, a jak dam hipoteke to np 0 zl ? lub 500 zl ? Po prostu przestaja
    ich interesowac moje zarobki bo jakby co mi zwina np chate ?

    I jak wyceniaja np mieszkanie pod hipoteke ? Musi byc z 2,3 rzy drozsze od
    kredytu ?

    Fantom

  • 2. Data: 2003-05-26 14:05:38
    Temat: Re: Czym sie rozni kredyt od kredytu z hipoteka ?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> writes:

    > Glowna idee znam, ale czy np w zwyklym kredycie musze wykazac ze mam dochodu
    > 2000 zl, a jak dam hipoteke to np 0 zl ? lub 500 zl ? Po prostu przestaja
    > ich interesowac moje zarobki bo jakby co mi zwina np chate ?

    Nie przestaja. Hipoteka jest na wszelki wypadek, a pokrycie rat kredytu
    dochodami musisz miec zawsze.

    > I jak wyceniaja np mieszkanie pod hipoteke ? Musi byc z 2,3 rzy drozsze od
    > kredytu ?

    60% wartosci nieruchomosci to chyba mozna dostac spokojnie. Wiecej
    pewnie tez.

    MJ

  • 3. Data: 2003-05-27 05:16:52
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > Nie przestaja. Hipoteka jest na wszelki wypadek, a pokrycie rat kredytu
    > dochodami musisz miec zawsze.

    Kurcze, no ale chyba cos zyskuje dajac hipoteke ? Bo inaczej po co brac
    kredyt hipoteczny jak mozna zwykly ?

    Fantom

  • 4. Data: 2003-05-27 06:20:41
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Kredyt hipoteczny jest przeznaczony tylko na cele mieszkaniowe. Natomiast na
    inne cele moze byc przeznaczona pozyczka hipoteczna. Jedno i drugie jest o
    wiele tansze od zwyklego kredytu konsumpcyjnego.
    Hipoteka jest zabezpieczeniem ostatecznym kredytu. Najlepszy kredyt to
    kredyt regularnie splacany, czyli zarobki jak najbardziej istotne. Poza tym
    kredyty hipoteczne zaciaga sie na dosc znaczne kwoty w porownaniu z
    kredytami konsumpcyjnymi i raczej nie znalazlbys 3-5 zyrantow zeby dostac
    np. 150 tys PLN kredytu. zamiast zyrantow masz hipoteke.

  • 5. Data: 2003-05-27 07:30:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> writes:

    > Kurcze, no ale chyba cos zyskuje dajac hipoteke ?

    Nizsze odsetki. Nie musisz szukac zyrantow. No i na ogol wyzsza kwote
    kredytu, chyba ze ci zyranci bardzo bogaci 8-)

    MJ

  • 6. Data: 2003-05-27 07:42:55
    Od: m...@g...pl

    Odpowiedź na pytanie w temacie jest prosta: kredyt z hipoteką z punktu widzenia
    banku jest znacznie bardziej bezpieczny od zwykłego, a więc tańszy dla banku
    (mniejsze ryzyko) i, co za tym idzie, klienta. Oczywiście musisz mieć zdolność
    kredytową, podobnie jak przy innych kredytach.

  • 7. Data: 2003-05-27 08:24:07
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Fantom pisze:

    > Kurcze, no ale chyba cos zyskuje dajac hipoteke ?
    Tak. Zyskujesz hipotekę w swojej KW :-)

  • 8. Data: 2003-05-27 17:24:43
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Kredyt hipoteczny jest przeznaczony tylko na cele mieszkaniowe.

    Dlaczego tak uwazasz ?

    Karol

  • 9. Data: 2003-05-28 06:08:15
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Bo taki jest cel kredytu hipotecznego. budowlano-mieszkaniowy. Na inne cele
    mozna wziac ale pozyczke hipoteczna, ktora jest drozsza od kredytu
    hipotecznego.

  • 10. Data: 2003-05-28 16:57:16
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Bo taki jest cel kredytu hipotecznego. budowlano-mieszkaniowy. Na inne
    cele
    > mozna wziac ale pozyczke hipoteczna, ktora jest drozsza od kredytu
    > hipotecznego.

    Ale to juz chyba zalezy od banku i konkretnej oferty.
    Generalnie (bez wnikania kto jest kredytobiorca) nie widze przeszkod, zeby
    bank udzielil kredyt na cel XYZ i jako zabezpiecznie zażądał hipoteki.

    Pozdrawiam,
    Karol