  • 1. Data: 2003-05-26 13:00:08
    Temat: LIBOR 3M w GE Mieszkaniowy
    Od: "Radosław Podhorecki" <r...@a...gdansk.pl>

    witam serdecznie

    jakiś czas temu GE Mieszkaniowy wprowadził możliwość zamiany dotychczasowego
    oprocentowania kredytów mieszkaniowych (opartego na % banku) na
    oprocentowanie oparte na LIBOR 3M

    przejrzałem kształtowanie się tego wskaźnika od początku roku i widzę ze
    wachał się on dość znacznie, tj. od ok 2,7 do 1,28 w chwili obecnej (dla
    USD)

    stąd pytanie: jakie wielkości mają wpływ na wysokość tego wskaźnika ? czy są
    jakieś prognozy dotyczące kształtowania się LIBOR'u ? jednym słowem z jakim
    ryzykiem wiąże się wspomniana zamiana ?
    bo różnica w samym oprocentowaniu jest dość znaczna z obecnego 7,1 % na 4,6

    wdzięczny za wszelkie komentarze
    Radek

  • 2. Data: 2003-05-26 13:18:25
    Temat: Re: LIBOR 3M w GE Mieszkaniowy
    Od: t...@p...onet.pl

    Wartosci LIBOR i EURIBOR nie sa ustalane w Polsce. Trudno tutaj o prognozy,
    przynajmniej ja się nie podejmuje. Z kolei WIBOR jest wskażnikiem polskim.
    Bedzie jeszcze spadał az do poziomu EURIBOR. Pod koniec tego roku prognozuje
    WIBOR3M na poziomie 4,0-4,5% (teraz poniżej 5,5%). Tensor1

    PS. Uważam, że zawsze opłaca się brać kredyty długoterminowe w oparciu o stawki
    rynku miedzybankowego.

  • 3. Data: 2003-05-26 13:22:23
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    LIBOR jest cena pieniadza na rynku miedzybankwym w Londynie. Najwieksze
    znaczenie dla LIBOR-u USD majastopy procentowe w USA.
    LIBOR moze zachowywac sie roznie. Nie sposob go przewidziec w dlugim okresie
    czasu.
    Ale o kredycie w USD radzilbym zapomniec z uwagi na bardzo niski kurs
    dolara.
    Na 100% w dlugim okresie czasu kurs USD wzrosnie i to sporo, a branie
    kredytu w "dolku" to samobojstwo".

    Użytkownik "Radosław Podhorecki" <r...@a...gdansk.pl> napisał w
    wiadomości news:bat31p$l5i$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2003-05-26 13:47:53
    Od: "Radosław Podhorecki" <r...@a...gdansk.pl>

    > Ale o kredycie w USD radzilbym zapomniec z uwagi na bardzo niski kurs
    > dolara.
    > Na 100% w dlugim okresie czasu kurs USD wzrosnie i to sporo, a branie
    > kredytu w "dolku" to samobojstwo".

    odbiegając trochę od tematu: kredyt już mam w USD z tym ze brany był gdy
    kurs był na poziomie 4,3 wiec teraz wygrywam z tymi co brali w EUR

    w przypadku zmiany tendencji USD/EUR pozostaje jeszcze przewalutowanie
    kredytu

    wiec teraz pozostaje jeszcze pierwotne pytanie dotyczące ryzyka wahań LIBOR
    3M

  • 5. Data: 2003-05-26 14:03:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Radosław Podhorecki" <r...@a...gdansk.pl> napisał w
    wiadomości news:bat5t8$9b7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > kredytu
    >
    > wiec teraz pozostaje jeszcze pierwotne pytanie dotyczące ryzyka wahań

    to przewalutuj teraz szybko na EURO lub PLN :)
    jak tendencja zacznie się zmieniać to nie zdążysz

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-05-27 06:47:06
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Moim zdaniem bardzo dobra sugestia. Tylko ze nie na Euro ale na PLN
    przewalutuj. Bedziesz do przodu ok. 15% kwoty kredytu. a oprocentowanie w
    PLN w szybkim czasie zmaleje do dosc niskiego poziomu.