  • Data: 2021-07-19 21:54:17
    Temat: Re: Czym się różni karta kredytowa od debetowej...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 18 lipca 2021 o 10:48:09 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
    > Z serwisu transakcyjnego, dane sa w szczegolach transakcji

> [...]

    Ciekawe co to za miasto "GBR" na Litwie?
    Ale zdecydowanie domagałbym się od skarbonki oświecenia w temacie czym jest "przelew
    z karty" i czy w ogóle ma to jakiekolwiek zaczepienie w regulaminie.

    > No, i jak slusznie zauważyłeś jest to widoczne na opłatach, a w zasadzie na
    odsetkach, ktore powinny być naliczone, a ich nie ma (uprzedzając pytania, nie
    pierwszy raz dokonywałem zasilenia karta kredytowa, piedwszy raz robiłem to kartą
    debetową).

    Ej, no to w końcu w opłatach - 8zł za konto z kartą bez wyrobionych 300zł
    bezgotówkowo (bo nie "kartą", skoro płatności blik też się liczą) - czy jednak
    odsetki?
    Bo odsetki to raczej kredytówki się tyczą.
    Więc co - kiedyś była to transakcja gotówkowa (być może dla platyn bez prowizji, ale
    też bez GP) a teraz nagle bezgotówkowa?
    A może nadal gotówkowa, tylko dodali GP (są takie KK - bez prowizji i z GP również
    dla gotówkowych)?
    Bo to by tłumaczyło, dlaczego nałodowanie rewolwera nie zwolniło z opłaty za
    debetówkę.
    I ten "przelew z karty" byłby takim eufemizmem dla płatności kartą, która jednak
    uznawana jest za operację gotówkową (coś w stylu tego, co kiedyś odwalała tzw. Poczta
    Polska).

    skarbonka to można przejść na ilościowy)?

    > PKO daje do wyboru 8PLN za konto bez karty lub 8PLN za kartę jesli zrobisz
    transakcji bezgotówkowych (karta lub blik) na kwotę 300 PLN. Innych możliwości nie
    znam.

    Hmmm, a czy to jest ich "konto za zero" (co to wcale za zero nie jest)?
    Pi razy oko by się zgadzało z tym, co pamiętam - czyli brakiem opcji darmowego konta
    bez karty.
    I jakiś czas temu, może z rok temu na wiosnę, wprowadzili nową wersję tego konta - z
    opłaty za konto z kartą zwalnia 5 transakcji bezgotówkowych miesięcznie.
    Nawet specjalnie się w skarbonce dopytywałem, czy starzy klienci mogą sobie zmienić
    na nowe warunki - zdziwiony byłem, bo podobno mogą.
    Ale TOiP dla tego nowego konta była mocno ukryta w osobnym pliku - w takim
    "standardowym" pliku z TOiP wciąż było tylko o tym koncie na starych warunkach (obok
    kont aurum oraz platinum ii).