  • Data: 2021-07-20 09:23:33
    Temat: Re: Czym się różni karta kredytowa od debetowej...
    Od: Mac Ka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 21:54:18 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    odsetkach, ktore powinny być naliczone, a ich nie ma (uprzedzając pytania, nie
    pierwszy raz dokonywałem zasilenia karta kredytowa, piedwszy raz robiłem to kartą
    debetową).
    > Ej, no to w końcu w opłatach - 8zł za konto z kartą bez wyrobionych 300zł
    bezgotówkowo (bo nie "kartą", skoro płatności blik też się liczą) - czy jednak
    odsetki?
    > Bo odsetki to raczej kredytówki się tyczą.

    Tak odsetki dla kredytówki, gdyby zasilenia z KK były traktowane jako przelewy z
    karty lub transakcje gotówkowe to powinny by byc naliczone odsetki, a nigdy tak nie
    bylo.
    W PKO jak masz karte do konta to konto jest za "zero", a oplata za karte, dlatego
    wykorzystuja to marketingowo. Jak nie masz karty to oplata jest bezwzgledna za konto,
    chociaz konto nadal nazywa sie za zero ;).

    > Więc co - kiedyś była to transakcja gotówkowa (być może dla platyn bez prowizji,
    ale też bez GP) a teraz nagle bezgotówkowa?
    > A może nadal gotówkowa, tylko dodali GP (są takie KK - bez prowizji i z GP również
    dla gotówkowych)?
    > Bo to by tłumaczyło, dlaczego nałodowanie rewolwera nie zwolniło z opłaty za
    debetówkę.
    > I ten "przelew z karty" byłby takim eufemizmem dla płatności kartą, która jednak
    uznawana jest za operację gotówkową (coś w stylu tego, co kiedyś odwalała tzw. Poczta
    Polska).

    Moja karta kredytowa ma wyplaty gotowkowe za granicą bez prowizji, ale odsetki sa
    naliczane od razu, co wiecej limit wypłat gotówkowych mam ustawiony na 1 PLN. W
    przypadku przelewu pobierana jest prowizja 4% min 15 PLN. Nic takiego nie występuje.

    MK