  • 11. Data: 2005-11-16 07:09:09
    Temat: Re: Czy legalne jest pobieranie kary "umownej " VISA"
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w wiadomości
    news:dldddl$6i6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja poruszylem problem zwiazany z transakcjami w innej walucie ,
    > przekroczenie limitu kartowego w tym opisywanym przypadku jest zwiazane
    > tylko i wylacznie z kursem waluty .

    a nie z transakcja wykonana przez klienta?
    bank sam dokonal zakupow?
    ;-)

    > Widze ze czasami trzeba narysowac :

    moze lepiej byloby pomyslec, ZAMIAST rysowac...

    > Kupujesz cos za 10000 jednostek walutowych , przy kursie blokady na
    > poziomie x.xx za 3 dni kurs rosnie na jednostce walutowej wystepuje kurs
    > x.xx plus 0,10 PLN .
    > Masz limit na karcie X , zostawiasz sobie 500 PLN pod kreske , zmiana
    kursu
    > jest na tyle wysoka ze twoja rezerwa zostanie przekroczona a bank nalozy
    ci
    > kare ( tylko przekroczenie limitu nie jest zalezne od ciebie )

    CO jest niezalezne od "ciebie"?
    - decyzja o zakupie w walucie obcej? bank cie zmusil?
    - ustawienie limitu bez wystarczajacej rezerwy?

    > Teraz rozumiesz ?? ( juz mi sie kredki skonczyly )

    A co tu jest do rozumienia?
    Klient popelnil blad i mysli ze bank bedzie za niego odpowiadal.
    Jak dzieci k@#%a, jak dzieci...;-)
    Bank tylko ksieguje operacje, to klient decyduje o ich wykonaniu - bank to
    nie nianka.
    Gdyby pomiedzy data transakcji a data rozliczenia nastapilo zalamanie kursu
    waluty zakupu i na koncie zostaloby ci 100zl do limitu to oddalbys je
    bankowi czy wzial jak swoje?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2005-11-16 08:12:43
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Tue, 15 Nov 2005 18:13:39 +0100, "fotomania.pl"
    <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> wrote:

    >limitu 30 PLN . I teraz pytanie czym jest definiowane przekroczenie limitu
    >???? W momencie autoryzacji nie przekroczylem limitu , rzeczone
    >przekroczenie limitu wystepuje niezaleznie od moich czynnosci .
    >Tak naprawde nie chodzi mi o fakt 30 PLN , tylko o sama zasade . Dla mnie
    >jest to jakies chore .

    OIDP, top nie. Zgodnie z K.C. kary umowne nie mogą dotyczyć świadczeń
    pieniężnych.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 13. Data: 2005-11-16 18:20:14
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > na
    > pieiedzy
    >

    > 3 mu to sa trzy krowki milki :))
    >
    > Kolega zupelnie nie rozumie problemu , a nie wiem gdzie sie uchowal . Bank
    > dostaje prowizje od podmiotow w ktorych taka lub inna karta placi klient (
    > chyba to dla kolegi logiczne )

    a co to ma do rzeczy? nie mam karty kredytowej a mimo to moge kupowac
    "karta" i wydawca karty mimo wszytko zarabia tyle samo na tej transakcji.
    Rozmawiamy na temat kart kredytowych ktore roznia sie tym od debetowych ze
    moga obciazac rachunek. Utrzymuje poglad ze, w tej specyfikacji, karty
    kredytowe nie bylyby oplacalne dla ich wydawcy gdyby nie wysokie oplaty za
    przekroczenie limitow i okresow czasowych.

  • 14. Data: 2005-11-16 18:23:48
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzyjal. Wtedy masz jeszcze kase i mozesz szalec dokupujac fanty az Ci
    > sie limit skonczy.
    >
    > Moja rada to albo pojsc do banku i poprosic o podniesienie limitu albo nie
    > kupowac karta kredytowa tylko debetowa ktora zrobi transakcje do wysokosci
    > salda na koncie.
    >
    > Wyobraz sobie iz robisz zakupy VISA Electron i opisujac twoja sytuacje w
    > chwili roliczenia masz na koncie minusa. Kto jest winny ?? Wg mnie banki
    > zawsze odwroca kota ogonem i zaplacisz za roznice ale moze sie myle i te

    z autopsji wiem ze uzywiajc debetowki tez mozesz zejsc do minusa (zrobilem
    przelew, ale oplata za to jest ksiegowana pozniej, potem wybralem z
    bankomatu kase prawie do 0, potem zaksiegowano oplate za przelew i mialem
    kilkadziesiat groszy dlugu).

  • 15. Data: 2005-11-16 21:52:42
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kursu
    > waluty zakupu i na koncie zostaloby ci 100zl do limitu to oddalbys je

    ---- Nie mowie o nadwyzce , tylko kwocie karnej za przekroczenie limitu .
    Limit przekroczony o 0,2 PLN kara umowna 30 PLN - to wqr :))

    J.

  • 16. Data: 2005-11-16 21:53:59
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Trzypion" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:q8qln1l7fi6akt65792t0ik8usrm1q2sd8@4ax.com...

    > OIDP, top nie. Zgodnie z K.C. kary umowne nie mogą dotyczyć świadczeń
    > pieniężnych.

    Ciekawa informacja , a jakis paragrafik . Chetnie sie pobawie "sportowo"

    Jacek

  • 17. Data: 2005-11-16 23:00:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fotomania.pl napisał(a):
    > Ciekawa informacja , a jakis paragrafik .

    treść art.483 kc - czyli kiedy przewidziana jest możliwość zastrzeżenia
    kary umownej

    KG