  • 1. Data: 2005-11-15 17:13:39
    Temat: Czy legalne jest pobieranie kary "umownej " VISA"
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Dokonuje czesto transakcji przy uzyciu karty kredytowej . Trafiajac na
    sytuacje w ktorych kursy rosna roznica od momentu blokady do momentu
    rozliczenia wynosi 1000 PLN .
    Dysponuje limitem X , wiecej niz ten limit karta nie zostaje autoryzowana
    logiczne . Kurs rosnie i nagle sie okazuje ze karta posiada saldo minus 0,20
    PLN . Bank za kazde przekroczenie limitu dowala mi kare za przekroczenie
    limitu 30 PLN . I teraz pytanie czym jest definiowane przekroczenie limitu
    ???? W momencie autoryzacji nie przekroczylem limitu , rzeczone
    przekroczenie limitu wystepuje niezaleznie od moich czynnosci .
    Tak naprawde nie chodzi mi o fakt 30 PLN , tylko o sama zasade . Dla mnie
    jest to jakies chore .

    --
    Pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2005-11-15 17:18:57
    Temat: Re: Czy legalne jest pobieranie kary "umownej " VISA"
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekroczenie limitu wystepuje niezaleznie od moich czynnosci .
    > Tak naprawde nie chodzi mi o fakt 30 PLN , tylko o sama zasade . Dla mnie

    ale czemu? przeciez gdyby nikt nie przekraczal limitow kart, nie spalcal na
    czas kredytow to nie oplacaloby sie ich wydawanie. Przeciez na chlopski
    rozum biorac nie moze sie oplacac dawanie kredytu bez oplat na prawie 2
    miesiace. Tym bardziej ze co raz czesciej karty kredytowe sa wydawane bez
    oplat za obsluge. Oplacalnosc sytemu polega na prostoscie uzyskania pieiedzy
    a co za tym idzie ciagnie sie kase z ytyuch biedakow ktorzy
    przewartosciowali swoje mozliwosci (albo sie zapomnieli) i musza spalcac
    lombardowe odsetki.

  • 3. Data: 2005-11-15 17:57:02
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dld4nr$rot$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    jacek@NO_SPAM_fotomania.pl says...
> [...]
    > przekroczenie limitu wystepuje niezaleznie od moich czynnosci .
    > Tak naprawde nie chodzi mi o fakt 30 PLN , tylko o sama zasade . Dla mnie

    Momemnt auoryzacji tranzakcji nie jest rownoznaczy z momentem
    rozliczenia. W trakcie autoryzacji sprzedawca tylk potwierdza "zdolnosc
    platnicza" klienta i przy okazji blokuje kwote na poczet ewentualnego
    rozliczenia tranzakcji. Blokada moze (ale nie musi) opiewac dokladnie na
    kwote tranzakcji (w 98% przypadkow jest tak ze kwota blokady=kwocie
    tranzakcji). W momencie ROZLICZENIA tranzakcji mogly nastapic zmiany
    kursowe (na plus i na minus) i dopiero ta kwota jest pobierana z
    rachunku.

    AP

  • 4. Data: 2005-11-15 18:06:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "the_foe" <t...@W...pl> writes:

    > ale czemu? przeciez gdyby nikt nie przekraczal limitow kart, nie
    > spalcal na czas kredytow to nie oplacaloby sie ich wydawanie.

    Skad ten pomysl? Niektorym bankom oplaca sie nawet obciazac klienta
    minimalnie mniejsza kwota niz kwota transakcji. Tylko po to zeby placil
    karta.

    > Przeciez
    > na chlopski rozum biorac nie moze sie oplacac dawanie kredytu bez
    > oplat na prawie 2 miesiace.

    To niewykluczone, jednakze obawiam sie ze przynajmniej kartami zajmuja
    sie w bankach inne osoby niz "rolnicy" :-)

> [...]
    > ytyuch biedakow ktorzy przewartosciowali swoje mozliwosci (albo sie
    > zapomnieli) i musza spalcac lombardowe odsetki.

    Z tych oczywiscie tez, ale to wieksze ryzyko (a wiec i oprocentowanie)
    i mala pewnosc zysku. Natomiast prowizje uzyskiwane od sprzedawcow
    (ich czesc trafia do banku) to sprawa pewna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2005-11-15 19:41:48
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a co za tym idzie ciagnie sie kase z ytyuch biedakow ktorzy
    > przewartosciowali swoje mozliwosci (albo sie zapomnieli) i musza spalcac

    3 mu to sa trzy krowki milki :))

    Kolega zupelnie nie rozumie problemu , a nie wiem gdzie sie uchowal . Bank
    dostaje prowizje od podmiotow w ktorych taka lub inna karta placi klient (
    chyba to dla kolegi logiczne )
    Klient placacy PCV w punkcie handlowym placi kwote z "metki" a nie kwote z
    metki plus oplata dla polcardu czy innego posrednika . W sklepie kupujac
    produkt i placac karta zaplacisz tylko za produkt a nie za produkt i
    prowizje dla banku ( prowizje dla pkt handlowych w PL to od 1,7-3 % tak na
    szybko )
    Ja poruszylem problem zwiazany z transakcjami w innej walucie ,
    przekroczenie limitu kartowego w tym opisywanym przypadku jest zwiazane
    tylko i wylacznie z kursem waluty .

    Widze ze czasami trzeba narysowac :

    Kupujesz cos za 10000 jednostek walutowych , przy kursie blokady na
    poziomie x.xx za 3 dni kurs rosnie na jednostce walutowej wystepuje kurs
    x.xx plus 0,10 PLN .
    Masz limit na karcie X , zostawiasz sobie 500 PLN pod kreske , zmiana kursu
    jest na tyle wysoka ze twoja rezerwa zostanie przekroczona a bank nalozy ci
    kare ( tylko przekroczenie limitu nie jest zalezne od ciebie )

    Teraz rozumiesz ?? ( juz mi sie kredki skonczyly )

    Jacek

  • 6. Data: 2005-11-15 20:46:32
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Skad ten pomysl? Niektorym bankom oplaca sie nawet obciazac klienta
    > minimalnie mniejsza kwota niz kwota transakcji. Tylko po to zeby
    > placil
    > karta.

    Ktorym ?

    marekz

  • 7. Data: 2005-11-15 21:23:51
    Temat: Re: Czy legalne jest pobieranie kary
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > Ktorym ?
    >
    > marekz

    Zazwyczaj amerykańskim.

  • 8. Data: 2005-11-15 22:54:07
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

> [...]
    > ci
    > kare ( tylko przekroczenie limitu nie jest zalezne od ciebie )

    Witam,

    Wg mnie troche sie zapedziles w slepa uliczke.
    Ja rozumiem limity na karcie w sposob nastepujacy. Bank daje Ci pieniadze do
    wykorzystania przez okres X dni bez odsetek.
    Ty robisz co chcesz. Kupujesz wybierasz z bankomatu ( ale juz placa
    prowizje ) i banku tak naprawde nie obchodzi czy bedziesz wyplacac kase w
    Kolumbijskich Pesos czy tez w Rublach. Masz limit i Ciebie z tego rozlicza.
    Twoja sprawa czy zrobiles zle szacowanie ( albo i dobre ) ale sytuacja
    ekonomiczna sie zmienila.
    Co powiesz jezeli kupisz towaru za X jednostek i nastapi blokada a w
    momencie rozliczenia okarze sie iz masz do zaplaty X-500 bo kurs tobie
    sprzyjal. Wtedy masz jeszcze kase i mozesz szalec dokupujac fanty az Ci sie
    limit skonczy.

    Moja rada to albo pojsc do banku i poprosic o podniesienie limitu albo nie
    kupowac karta kredytowa tylko debetowa ktora zrobi transakcje do wysokosci
    salda na koncie.

    Wyobraz sobie iz robisz zakupy VISA Electron i opisujac twoja sytuacje w
    chwili roliczenia masz na koncie minusa. Kto jest winny ?? Wg mnie banki
    zawsze odwroca kota ogonem i zaplacisz za roznice ale moze sie myle i te
    instytucje sa charytatywne ;)

  • 9. Data: 2005-11-15 23:22:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    fotomania.pl wrote:

> [...]
    > kare ( tylko przekroczenie limitu nie jest zalezne od ciebie )
    >
    > Teraz rozumiesz ?? ( juz mi sie kredki skonczyly )

    Za malo sobie pod kreska zostawil.

  • 10. Data: 2005-11-15 23:23:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AP wrote:
    > tranzakcji). W momencie ROZLICZENIA tranzakcji mogly nastapic zmiany
    > kursowe (na plus i na minus) i dopiero ta kwota jest pobierana z
    > rachunku.

    I dopiero ta kwota wliczana jest w limit.
    Jak ktos balansuje na krawędzi to czasami z niej spadnie.