  • 1. Data: 2005-11-15 16:41:31
    Temat: visa electron w mbanku a wyplata kasy w Irlandii
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    czy ktos sie orientuje jaki jest koszt realny pobierania kasy w Irlandii za
    pomoca karty debetowej Visa Electron z Mbanku?
    Na stronce tegoz banku jest napisane ze 10 zł + " W przypadku transakcji
    bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonanych za granicą w walucie innej niż
    waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie
    transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji"
    Interesuje mnie to stwierdzenie do 2%
    czy ktos wie jaki rzeczywisty jest to procent i jaki bankomat najlpeiej uzyc
    w Irlandii (jakiego banku).

  • 2. Data: 2005-11-15 16:53:41
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie
    > transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji"

    A walutą rozliczeniową tej karty jest...... Euro, więc opłat za
    przewalutowanie nie będzie.

    > Interesuje mnie to stwierdzenie do 2%
    > czy ktos wie jaki rzeczywisty jest to procent i jaki bankomat najlpeiej
    > uzyc w Irlandii (jakiego banku).

    Jakikolwiek przyjmujący tą kartę

    Dawid

  • 3. Data: 2005-11-15 17:13:11
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:dld3qc$6hk$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A walutą rozliczeniową tej karty jest...... Euro, więc opłat za
    > przewalutowanie nie będzie.

    > Jakikolwiek przyjmujący tą kartę

    wielkie dzieki
    a tak btw: dzis bylem w Banku Zachodnim i okazuje zeby przelac kase (500
    euro) na konto w banku tej samej grupy kapitalowej w Irlandii (AIB) trzeba
    zaplacic... 110 zł + od kwoty zostanie odtracona nieokreslona kwota (oplaty
    banku posredniczacego). Tak wiec wpadlem na pomysl ze wysle po prostu swoja
    karte debetowa :) czy to nie chora sytuacja przelew SWIFT jest drozszy niz
    uzycie bankomatu? przeciez infra bankomatowa kosztuje wiecej autoryzacja
    transakcji miedzy dwoma (na dodatek wlasciwie tymi samymi) bankami.

  • 4. Data: 2005-11-15 18:31:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    the_foe napisał(a):

> [...]
    > trzeba zaplacic... 110 zł + od kwoty zostanie odtracona nieokreslona
    > kwota (oplaty banku posredniczacego). Tak wiec wpadlem na pomysl ze

    po co wysyłać "swoją", jak można zakupić prepaida Podróżnika w ING,
    zasilić konto, wysłać i zapomnieć.

    andy_nek

  • 5. Data: 2005-11-15 19:24:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > euro) na konto w banku tej samej grupy kapitalowej w Irlandii (AIB) trzeba
    > zaplacic... 110 zł + od kwoty zostanie odtracona nieokreslona kwota

    W Millennium 18,00zl

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2005-11-15 20:42:00
    Od: maho <m...@p...net>

    Andrzej Kłos wrote:

    > po co wysyłać "swoją", jak można zakupić prepaida Podróżnika w ING,
    > zasilić konto, wysłać i zapomnieć.

    A nie bezpieczniej kupić, wysłać, zasilić jak dojdzie, zapomnieć?

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-11-15 22:16:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    maho napisał(a):

    > A nie bezpieczniej kupić, wysłać, zasilić jak dojdzie, zapomnieć?

    wsio rybka, no chyba, że do koperty z kartą włożysz kartkę z PINem, to
    wtedy rzeczywiście bezpieczniej zasilić jak dojdzie.

    andy_nek

  • 8. Data: 2005-11-16 05:12:30
    Od: maho <m...@p...net>

    Andrzej Kłos wrote:

    > wsio rybka, no chyba, że do koperty z kartą włożysz kartkę z PINem, to
    > wtedy rzeczywiście bezpieczniej zasilić jak dojdzie.

    Chyba że złodziej kupi coś na kartę tam, gdzie autoryzacja jest na
    podpis. Np. w lubelskim Leclercu.

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-11-16 07:37:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    maho napisał(a):

    > Chyba że złodziej kupi coś na kartę tam, gdzie autoryzacja jest na
    > podpis. Np. w lubelskim Leclercu.

    no to rzeczywiście lepiej zasilić wtedy, gdy "dogadamy" się, że karta
    jest we właściwych rękach.

    cały czas mówimy o tej samej karcie? Byłem przekonany że prepaid z ING
    chodzi tylko na PIN. Nie ma pinpadów w tym sklepie?

    andy_nek