  • 1. Data: 2002-10-30 15:39:41
    Temat: Czek zagraniczny na firmę
    Od: "Miki" <m...@p...onet.pl>

    Jestem idiotą. Naiwnym frajerskim idiotą.
    Znałem historie o PKO BP, że to bank dla masochistów
    i emerytów którym nie przeszkadza stanie godzinami
    w kolejkach. Ale pomyślałem "Nie, niemożliwe, w końcu
    bank to bank, poziom usług na pewno rośnie, będzie OK".
    Fakt, sprawę miałem (a raczej wciąż mam) nietypową -
    dostałem czek zagraniczny w USD na moją firemkę. Konto
    mam w Inteligo i niestety, oni mi nie pomogą, bo nie prowadzą
    usługi realizacji czeków zagranicznych. A więc musiałem
    wybrać inny bank. Postnowiłem wybrać najbliższy i - o zgrozo
    - tym najbliższym jest PKO BP.
    Zobaczyłem okienko z napisem "Czeki zagraniczne", spytałem
    jakieś panienki czy tu faktycznie zrealizuję ten czek, "Tak,
    oczywiście". Ale nie powiedziałem że to czek na firmę.
    Ten błąd kosztował mnie - nie uwierzycie - godzinę i 10 min.
    niepotrzebnego stania w kolejce. Nie dlatego że było tyle ludzi,
    skąd. Po prostu jakaś baba musiała akurat w tym okienku
    zakładać sobie konto. Ta niezmiernie skomplikowana operacja
    w banku PKO BP trwa dokładnie 48 min. ,choć panienka
    w okienku cały czas uwijała się jak mrówka (!). Ile by to trwało
    gdyby pracowała wolniej? Wolę nie myśleć.
    Przyszła moja kolej - "Niestety, to czek na firmę, musi Pan iść
    do okienka nr 8". Wk...wiony totalnie, ale wciąż z nadzieją,
    stanąłem w kolejce do okienka 8. Po zaledwie 25 minutach
    przyszła moja kolej. Zostałem zalany gradem pytań: "W jakim banku
    ma Pan swoje konto, dlaczego tam się Pan nie zgłosi, kto Panu
    powiedział żeby tu przyjść?". W końcu panienka poszła na zaplecze
    skonsultować się telefonicznie z centralą i po "zaledwie" 20 minutach
    już miałem pełną jasność. Owszem, przyjmą do inkasa, ale płaci Pan
    na dzień dobry 22$ kosztów obsługi, potem min. 10 zł prowizji i
    7.50 zł za... nie wiem za co, bo panienka już sama nie wiedziała,
    grunt że wiedziała ile. Czas oczekiwania na realizację 3 miesiące.
    I oczywiście mam okazać oryginał wpisu do ewidencji działalności oraz
    dokumenty z nadania NIPu i REGONu. Czerwony na twarzy powiedziałem
    co myślę o tym pięknym banku i wyszedłem.
    Uff, trochę mi lepiej po opisaniu tego...
    Dzięki Ci Boże za Internet i banki elektroniczne. Inteligo kojarzy mi się
    z samymi pozytywami, czuję się w nim jak klient a nie petent. Że też mnie
    podkusiło iść do PKO...
    A teraz pytanie - w jakim banku (warszawa) zrealizuję ten czek najmniej
    bezboleśnie i w najkrótszym czasie? Musi być jakiś bank, który nie ma
    alergii na czeki zagraniczne i z którego człowiek wychodzi uśmiechnięty
    i zadowolny. Tylko jaki?

    Pozdrawiam wszystkich

    --
    Miki

  • 2. Data: 2002-10-30 16:00:08
    Temat: Re: Czek zagraniczny na firmę
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Miki"
> [...]
    > bezboleśnie i w najkrótszym czasie? Musi być jakiś bank, który nie ma
    > alergii na czeki zagraniczne i z którego człowiek wychodzi uśmiechnięty

    zwykle wszyscy polecaja w takich przypadkach PekaoSA lub Citi
    *** blad ***
    PS ale nie dlatego żeby cie zadowolić ;-)) tylko dlatego że te banki mają
    największą wprawę w realizacji czeków

  • 3. Data: 2002-10-30 16:00:11
    Od: "Avenger" <a...@g...pl>

    Ja zawsze realizuje czeki zagraniczne w Pekao SA. Koszt tego to 10 zl i nie
    trzeba miec tam konta. Niestety realizacja tego trwa okolo 2 miesiecy
    (przynajmniej ja zawsze po takim czasie dostawalem zawiadomienia ze moge
    udac sie do banku po pieniadze)

    Robert

  • 4. Data: 2002-10-30 21:00:48
    Od: "Piotr" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "Miki" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jestem idiotą. Naiwnym frajerskim idiotą.
    [...........]
> [...]
    > bezboleśnie i w najkrótszym czasie? Musi być jakiś bank, który nie ma
    > alergii na czeki zagraniczne i z którego człowiek wychodzi uśmiechnięty

    hmmm... po prostu sam na własną prośbę się "upokarzasz"

    PKO korzysta z takiej usługi jak telefon
    dzwonisz do oddziału i pytasz czy możesz wykonać taką operację
    pytasz o nazwisko pani, która odpowiada i pytasz w którym siedzi okienku
    jak odpowie to idziesz do niej pomiędzy godziną 11 a 13 (najmniejsze
    kolejki, ale to zależy od oddziału) i załatwiasz sprawę
    jak nie odpowie wyczerpująco, to prosisz o przełączenie lub podanie nr
    telefonu do kogoś kto potrafi tą sprawę załatwić

    tracisz max 3 zł zamiast 2 godzin i dobrego humoru

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2002-11-01 13:58:43
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 16:39:41 +0100, "Miki" <m...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Dzięki Ci Boże za Internet i banki elektroniczne. Inteligo kojarzy mi się
    >z samymi pozytywami, czuję się w nim jak klient a nie petent. Że też mnie
    >podkusiło iść do PKO...

    W obecnej sytuacji to zdanie brzmi dosc ... hm ciekawie :-))).

    Logowanie do Inteligo wita od dzisiaj formularzem zgody na
    przeniesienie do PKOBP :-)))
    Od dzisiaj kontoa Inteligo maja tez nowy numer rachunku kierujacy juz
    do jednostki PKOBP :D
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2002-11-01 14:50:48
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > pytasz o nazwisko pani, która odpowiada i pytasz w którym siedzi okienku

    Gratuluje!
    Jeżeli dzwonie do urzędu lub panstwowej firmy to bardzo rzadko udaje mi sie
    dowiedziec jakie
    nazwisko ma osoba z która rozmawiam.

  • 7. Data: 2002-11-02 10:17:13
    Od: v...@p...onet.pl

> [...]
    > bezboleśnie i w najkrótszym czasie? Musi być jakiś bank, który nie ma
    > alergii na czeki zagraniczne i z którego człowiek wychodzi uśmiechnięty

    mysle, ze w millenium. jakis czas temu dostalem czek zagraniczny (z tym, ze na
    osobe fizyczna) i obszedlem kilkanascie bankow, millenium wypadl mi najlepiej. a
    i zalozenie rachunku, ktory byl potrzebny do zlozenia czeku do inkasa, trwalo
    jakies 15 min

    nie wiem jak jest z czekami na firme, ale moze analogicznie

  • 8. Data: 2002-11-02 11:34:45
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@n...pl:

    > Gratuluje!
    > Jeżeli dzwonie do urzędu lub panstwowej firmy to bardzo rzadko udaje
    > mi sie dowiedziec jakie nazwisko ma osoba z która rozmawiam.

    To ciekawe ponieważ mnie się jeszcze ni zdarzyło, żeby taka osoba nie
    przedstawiłą się na moją prośbę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex

  • 9. Data: 2002-11-02 11:39:40
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:02112002.1B726B51@budzik61.poznan.pl, Budzik wrote:

    > To ciekawe ponieważ mnie się jeszcze ni zdarzyło, żeby taka osoba nie
    > przedstawiłą się na moją prośbę.

    Również gratuluję - miałeś szczęście.
    Mi np. niedawno zdarzył się taki dialog ze Spoldzielnia Mieszkaniowa:

    Ja: A mogę wiedzieć, z kim rozmawiam?
    Pani: Nie! [rzuca słuchawką]

    (Potem zadzwoniłem na centralę i zapytałem, z kim byłem przed chwilą
    połączony, bo mnie rozłączyło i powiedzieli mi. Osobiście złożyłem skargę u
    Prezesa, powiedział, że "zwróci jej uwagę", ale dziwi się, bo to "pierwszy
    tego typu przypadek u tej pracownicy", więc nie wyciągnie na razie
    konsekwencji - akurat w to wierzę, że pierwszy ...)

  • 10. Data: 2002-11-02 17:16:15
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@w...pl:

> [...]
    > to "pierwszy tego typu przypadek u tej pracownicy", więc nie wyciągnie
    > na razie konsekwencji - akurat w to wierzę, że pierwszy ...)

    hmmm, może dlatego że ja nie rozmawiam z pracownikami spółdizelni, ponieważ
    w takowej nie zamieszkuje. Niemniej jednak w momencie gdy dzwoniąc sam się
    przedstawię, nie napotykam oporów w poznaniu personaliów danej osoby. Gdyby
    tak się jednak zdarzyło, pewnie również bym tego nie odpuścił - to już nie
    jest kwestia braku wiadomości nie douczenia ale zwyczajne chamstwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld