    From: "Miki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czek zagraniczny na firmę
    Date: Wed, 30 Oct 2002 16:39:41 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@213.17.181.174

    Jestem idiotą. Naiwnym frajerskim idiotą.
    Znałem historie o PKO BP, że to bank dla masochistów
    i emerytów którym nie przeszkadza stanie godzinami
    w kolejkach. Ale pomyślałem "Nie, niemożliwe, w końcu
    bank to bank, poziom usług na pewno rośnie, będzie OK".
    Fakt, sprawę miałem (a raczej wciąż mam) nietypową -
    dostałem czek zagraniczny w USD na moją firemkę. Konto
    mam w Inteligo i niestety, oni mi nie pomogą, bo nie prowadzą
    usługi realizacji czeków zagranicznych. A więc musiałem
    wybrać inny bank. Postnowiłem wybrać najbliższy i - o zgrozo
    - tym najbliższym jest PKO BP.
    Zobaczyłem okienko z napisem "Czeki zagraniczne", spytałem
    jakieś panienki czy tu faktycznie zrealizuję ten czek, "Tak,
    oczywiście". Ale nie powiedziałem że to czek na firmę.
    Ten błąd kosztował mnie - nie uwierzycie - godzinę i 10 min.
    niepotrzebnego stania w kolejce. Nie dlatego że było tyle ludzi,
    skąd. Po prostu jakaś baba musiała akurat w tym okienku
    zakładać sobie konto. Ta niezmiernie skomplikowana operacja
    w banku PKO BP trwa dokładnie 48 min. ,choć panienka
    w okienku cały czas uwijała się jak mrówka (!). Ile by to trwało
    gdyby pracowała wolniej? Wolę nie myśleć.
    Przyszła moja kolej - "Niestety, to czek na firmę, musi Pan iść
    do okienka nr 8". Wk...wiony totalnie, ale wciąż z nadzieją,
    stanąłem w kolejce do okienka 8. Po zaledwie 25 minutach
    przyszła moja kolej. Zostałem zalany gradem pytań: "W jakim banku
    ma Pan swoje konto, dlaczego tam się Pan nie zgłosi, kto Panu
    powiedział żeby tu przyjść?". W końcu panienka poszła na zaplecze
    skonsultować się telefonicznie z centralą i po "zaledwie" 20 minutach
    już miałem pełną jasność. Owszem, przyjmą do inkasa, ale płaci Pan
    na dzień dobry 22$ kosztów obsługi, potem min. 10 zł prowizji i
    7.50 zł za... nie wiem za co, bo panienka już sama nie wiedziała,
    grunt że wiedziała ile. Czas oczekiwania na realizację 3 miesiące.
    I oczywiście mam okazać oryginał wpisu do ewidencji działalności oraz
    dokumenty z nadania NIPu i REGONu. Czerwony na twarzy powiedziałem
    co myślę o tym pięknym banku i wyszedłem.
    Uff, trochę mi lepiej po opisaniu tego...
    Dzięki Ci Boże za Internet i banki elektroniczne. Inteligo kojarzy mi się
    z samymi pozytywami, czuję się w nim jak klient a nie petent. Że też mnie
    podkusiło iść do PKO...
    A teraz pytanie - w jakim banku (warszawa) zrealizuję ten czek najmniej
    bezboleśnie i w najkrótszym czasie? Musi być jakiś bank, który nie ma
    alergii na czeki zagraniczne i z którego człowiek wychodzi uśmiechnięty
    i zadowolny. Tylko jaki?

    Pozdrawiam wszystkich

    --
    Miki