  • 121. Data: 2022-11-26 12:11:34
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-25-listopada-2022 o 18:36, Piotr Gałka pisze:
    > Głównym motorem gonienia są przedsiębiorcy.

    Przedsiębiorca musi mieć gdzie sprzedać towar. Łotsonie ;-)

    Każdy lewak ;-) Ci powie że równowaga była zachwiana.

    Sprzątaczka płaciła procentowo większy podatek o biznesmena

    Miało tak zostać? ;-)

  • 122. Data: 2022-11-26 12:12:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-25-listopada-2022 o 18:43, Piotr Gałka pisze:
    > Różne są możliwości. Trzeba by mieć wszystkie dane.
    > A może systematycznie spada liczba Polaków w wieku produkcyjnym. Jeśli
    > zapotrzebowanie na pracowników spada w tym samym tempie to liczba
    > bezrobotnych będzie stała.

    A te tysiące z Ukrainy?

  • 123. Data: 2022-11-26 12:14:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-25-listopada-2022 o 18:43, Piotr Gałka pisze:
    > Problem z długiem jest taki, że:
    > - trzeba go obsługiwać,
    > - rozsądne wydaje się go kiedyś spłacić aby:
    > - nie trzeba było go już obsługiwać.

    Masz rację ale...

    Musisz z tym pojechać do KE. Mogą zrobić WIELKIE OCZY ;-)

    Wszystko zdziadziało. kapitalizm demokracja wolny rynek ...

  • 124. Data: 2022-11-26 12:22:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 lis 2022 o 22:22, PiteR pisze:

    > Jakie inne kraje.

    (;

    Inne gospodarcze mocarstwa: Litwa, Łotwa, Estonia,
    Portugalia, Słowenia...

    Inne niż słabeusze: Dania, Islandia, Norwegia,
    Polska, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania...

    ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_państw_świata_we
    dług_PKB_(parytet_siły_nabywczej)_per_capita

    https://european-union.europa.eu/institutions-law-bu
    dget/euro/countries-using-euro_pl

    -=-

    Nie jestem ani zwo_lennikiem, ani przeciw_nik_iem wejścia Polski do
    strefy euro.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 125. Data: 2022-11-26 12:22:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    [stopy]
    > Otóż to! -- spóźniono się z podnoszeniem. Inflacja przed
    > pandemią była już zbyt wysoka, lecz unikano ,,szkolnego
    > błędu... ;) Turcja nieustannie unika tego błędu...

    Nie "spóźniono", tylko to było celowo zaplanowane i jest od kilku lat
    realizowane. Kilka lat temu pisałem tu, że na to mi wygląda. Po prostu
    rząd ma sponsora, który ma finansować jego schemat finansowy - i to jest
    polskie społeczeństwo, a w szczególności wszyscy, którzy jeszcze mają
    jakieś pieniądze.

    To stara bolszewicka zasada - wszyscy mają równe żołądki, więc wszyscy[1]
    mają mieć tyle samo. "Nieważne, że wszyscy[1] będą mieć gówno - ważne, żeby
    było po równo".

    [1] z wyjątkiem funkcjonariuszy partii, która będzie pić zdrowie narodu
    ustami swoich przedstawicieli. Wydawałoby się, że ludzie żyjący
    jeszcze w czasach PRL powinni to widzieć, a jednak raczej tak nie
    jest.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 126. Data: 2022-11-26 12:24:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > I jak to w polityce trzeba teraz wskazać kto jest temu winny.

    To akurat jest oczywiste. Jest też stara zasada: ten jest sprawcą,
    kto na tym korzysta.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 127. Data: 2022-11-26 12:29:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-26-listopada-2022 o 12:24, Krzysztof Halasa pisze:
    > To akurat jest oczywiste. Jest też stara zasada: ten jest sprawcą,
    > kto na tym korzysta.

    Ale PO potrafi zaorać tą prawdę i stracić te potencjalne 3% wyborców
    przez swoje debilne zmiany zdania i krytykowanie wszystkiego co się rusza.

  • 128. Data: 2022-11-26 23:51:11
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz? Udowodnij to.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Nov 2022 11:08:45 +0100, w <6381e5ae$0$468$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > A wiesz jak to jest liczone?

    Czuję, że znów się pośmieję...

  • 129. Data: 2022-11-26 23:52:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Nov 2022 11:09:21 +0100, w <6381e5d1$0$468$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Inni nie leżą przy Rosji, Białorusi i Ukrainie

    W którym kraju przy Rosji itp. inflacja przed wojną wynosiła 9%?

  • 130. Data: 2022-11-26 23:53:06

    Sat, 26 Nov 2022 11:13:06 +0100, w <6381e6b2$0$468$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Ty ograniczasz myślenie do cyferek nie uwzględniając innych aspektów
    >
    > Dlaczego uważasz że Polska 4x biedniejsza od Niemiec ma mieć taką samą
    > inflację?

    :DDD

    Pisząc ograniczony za bardzo ciebie pochwaliłem... ale przynajmniej mam
    wytłumaczenie inflacji w Zimbabwe :)))