  • 1. Data: 2006-02-18 19:40:42
    Temat: Co zrobić z 4000PLN??
    Od: bt <b...@o...pl>

    Witam!
    Przepraszam,że zaśmiecam grupę takimi postami,ale w temacie jestem
    zupełnie zielony i nie bardzo mam się do kogo zwrócić :(
    Za niedługi czas,sprzedaję jeden ze sprzętów domowych..ponieważ nie bardzo
    wiem póki co,na co przeznaczyć 4000PLN,które otrzymam,zwracam się do Was z
    prośbą o pomoc.
    Pieniądze w przeciągu pół roku na pewno potrzebne mi nie będą,także może
    jakaś lokata krótkoterminowa albo coś? ...naprawdę się na tym nie znam :)

    Z góry wielkie dzięki za okazaną pomoc.
    aha-jestem z Poznania jakby co.

    Pozdrawiam!

    Bartek

  • 2. Data: 2006-02-18 20:31:20
    Temat: Re: Co zrobić z 4000PLN??
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    bt <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Pieniądze w przeciągu pół roku na pewno potrzebne mi nie będą,także
    > może jakaś lokata krótkoterminowa albo coś? ...naprawdę się na tym

    Szczerze mowiac to sa to grosze jak na inwestowanie :)
    Lokata daje max 4% w skali rocznej czyli tobie da 2% - od tej kwoty to jest
    80PLN ale jeszcze trzeba odliczyc Belkowe czyli mniej zostaje.
    W funduszach to w pol roku za duzo nie zyskasz i moga ci caly zysk zjesc
    prowizje.
    Zastanow sie czy chcesz sobie blokowac kase.
    Lepiej pozycz komus lichwiarsko na 10% :) Obys tylko pozniej kase odzyskal
    :)

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-02-18 20:32:12
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Za niedługi czas,sprzedaję jeden ze sprzętów domowych..ponieważ nie bardzo
    > wiem póki co,na co przeznaczyć 4000PLN,które otrzymam,zwracam się do Was z
    > prośbą o pomoc.

    Musisz spisac umowe kupna/sprzedazy ... opłacic PCC1 ... a jak ci cos
    zostanie to przelej mi jako darowizne. Ale od tego tez oplacisz PCC1 :)
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-02-18 20:47:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:
    > a jak ci cos
    > zostanie to przelej mi jako darowizne. Ale od tego tez oplacisz PCC1 :)

    ???????????????????????????????????????

  • 5. Data: 2006-02-18 20:54:19
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > ???????????????????????????????????????

    No co ... powyzej 1000 zl transakcji trzeba spisac umowe i opłacić PCC1,
    zakladam z ilosci pytajnikow, ze nie bardzo to wiesz ... ale dzis
    sobota, mam dzien złośliwosci i nie odpowiem :P

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-02-18 20:56:08
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:op.s46ox4asjb09ot@paolo-8opova71g grupowicz bt napisał:

    > Witam!

    Witamy

> [...]
    > jakaś lokata krótkoterminowa albo coś? ...naprawdę się na tym nie znam :)

    SFI w mBanku ? 10% przez pół roku nie jest żadną mżonką w przypadku braku
    prowizji przy zakupie/sprzedaży jednostek FI.

    > aha-jestem z Poznania jakby co.

    A to zmienia postać rzeczy...
    pojechać na giełdę odzieżową na końcu Głogowskiej, kupić 100 koszul
    Wólczanki i sprzedawać 50% drożej na allegro :-P

    --
    S pozdravem,
    August

  • 7. Data: 2006-02-18 21:23:17
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-18 21:32, kiedy KrzysiekPP
    zdecydował(a) się stwierdzić,że:

    > Musisz spisac umowe kupna/sprzedazy ... opłacic PCC1

    PCC1 to nazwa formularza, na którym składa się deklarację podatkową.
    Płaci się podatek (który nie nazywa się PPC1) a nie deklarację.

    > ... a jak ci cos zostanie

    Znaczy 98%?

    to przelej
    mi jako darowizne. Ale od tego tez oplacisz PCC1 :)

    Bardzo zabawne. Bardzo...

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 8. Data: 2006-02-18 21:46:14
    Od: bt <b...@o...pl>

    Dnia 18-02-2006 o 21:56:08 August <n...@p...pl> napisał:

    > SFI w mBanku ? 10% przez pół roku nie jest żadną mżonką w przypadku braku
    > prowizji przy zakupie/sprzedaży jednostek FI.

    hmm..pierwszy człon tego zdania rozumiem...od słów "nie jest żadną..." jak
    dla mnie mógłbyś napisać równie dobrze po japońsku ;)
    Jeśli mogę prosić o tłumaczenie "dla głupków,którzy rozeznania w temacie
    nie mają",to bardzo proszę :)

    > aha-jestem z Poznania jakby co.
    >
    > A to zmienia postać rzeczy...
    > pojechać na giełdę odzieżową na końcu Głogowskiej, kupić 100 koszul
    > Wólczanki i sprzedawać 50% drożej na allegro :-P

    hehe..ktoś próbował tego typu interesy prowadzić? ;)

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2006-02-18 22:33:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > No co ... powyzej 1000 zl transakcji trzeba spisac umowe i opłacić PCC1,
    > zakladam z ilosci pytajnikow, ze nie bardzo to wiesz ... ale dzis
    > sobota, mam dzien złośliwosci i nie odpowiem :P

    Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych

    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    d) umowy darowizny - w części dotyczącej przejęcia przez obdarowanego
    długów i ciężarów albo zobowiązań darczyńcy,

    tylko i wyłącznie.
    Umowa darowizny nie podlega PCC.

    Dziś sobota, mam dzień dobroci i dlatego przytaczam kawałek ustawy.

    Rozumiem, że pomyliłeś z gitarą.

  • 10. Data: 2006-02-18 22:49:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "bt" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hehe..ktoś próbował tego typu interesy prowadzić? ;)

    Probowal - nie za dobrze sie to dlan skonczylo
    zajrzyn do archiwum grupy pl.soc.prawo.podatki :
    http://tiny.pl/mcc9

    oraz

    http://tiny.pl/mccw

    Pozdrawiam