  • 11. Data: 2006-02-19 00:34:22
    Temat: Re: Co zrobić z 4000PLN??
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "bt" <b...@o...pl> wrote in message
    news:op.s46ox4asjb09ot@paolo-8opova71g...
> [...]
    | Przepraszam,że zaśmiecam grupę takimi postami,ale w temacie
    jestem
    | zupełnie zielony i nie bardzo mam się do kogo zwrócić :(
    | Za niedługi czas,sprzedaję jeden ze sprzętów domowych..ponieważ
    nie bardzo
    | wiem póki co,na co przeznaczyć 4000PLN,które otrzymam,zwracam się
    do Was z
    | prośbą o pomoc.
    | Pieniądze w przeciągu pół roku na pewno potrzebne mi nie
    będą,także może
    | jakaś lokata krótkoterminowa albo coś? ...naprawdę się na tym nie

    mBank, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych - brak opłat za nabycie
    / odkupienie jednostek. Ja tam osobiście pospekulowałbym na
    akcjach, ewentualnie małych spółek, jeśli duże nie będą dawały
    atrakcyjnych zwrotów, ale jeśli jesteś totalnie zielony to pomyśl o
    BPH Aktywnego Zarządzania albo UniStoProcentPlus albo Allianz
    Aktywnej Alokacji, no albo Lokata Azjatycka w BPH, naturalnie w
    opcji z 90% udziałem w zysku - teoretycznie na prawie 3 lata, ale
    można wycofać kasę wcześniej.
    Ewentualnie akcje światowych rynków wschodzących w USD w Fortisie
    mogą być ciekawą propozycją, ale możliwe też że na tym stracisz...
    no a może ładnie zarobisz;-) W tym wypadku płacisz za nabycie,
    pewnie też za przewalutowanie, więc definitywnie polecam tylko
    jeśli interesuje cię długi horyzont czasowy inwestycji.

    Pozdrawiam,

    AASurowiec
    a...@s...tk

  • 12. Data: 2006-02-19 14:25:03
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    darnok napisał(a):
    > Szczerze mowiac to sa to grosze jak na inwestowanie :)

    Każdy kiedyś zaczyna(ł) od groszy. To jest dobra kwota, żeby zacząć się
    uczyć inwestowania. Nawet jeżeli straci 50% to wielkiej tragedii nie
    będzie. Zdobyta wiedza i doświadczenie mogą być znacznie więcej warte.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 13. Data: 2006-02-19 15:39:25
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 19 Feb 2006 01:34:22 +0100, w <dt8eeg$bln$1@ftp.idg.com.pl>, "Artur A.
    Surowiec" <s...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Aktywnej Alokacji, no albo Lokata Azjatycka w BPH, naturalnie w
    > opcji z 90% udziałem w zysku - teoretycznie na prawie 3 lata, ale

    W przypadku inwestycji półrocznej polecam funduszów akcji nie jest rozsądne --
    a w obecnej sytuacji przynajmniej ryzykowne...

  • 14. Data: 2006-02-20 20:21:26
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    Surowiec" <s...@k...pl> napisał(-a):

    | W przypadku inwestycji półrocznej polecam funduszów akcji nie
    jest rozsądne --
    | a w obecnej sytuacji przynajmniej ryzykowne...

    Nie polecam, tylko mówię co ja osobiście bym zrobił. Napisałem,
    że *pospekulowałbym* na akcjach. Tak robię - kupowałem na przykład
    fundusze akcji pod koniec stycznia i na początku lutego. Jestem na
    plus. Widzę też, że dziś giełda poszła w górę (WIG +1.39%, WIG20
    +1.63%), podobnie jak w piątek, a analitycy piszą, że
    "Poniedziałkowa sesja potwierdziła piątkowe wybicie górą z
    dwutygodniowej konsolidacji. Tym samym został wysłany sygnał, że w
    ciągu najbliższych kilku dni należy oczekiwać dalszej zwyżki cen
    akcji." Naturalnie sygnały analizy technicznej mogą nie być dla
    Ciebie wiarygdne. Może stracę, ale grunt, że z reguły wychodzę na
    swoje. Jeśli uważasz, że na pół roku w akcje nie można, to powiedz
    to ludziom, którzy niecałe pół roku temu zainwestowali w małe i
    średnie spółki ING, DWS Małych Spółek , DWS FIO Akcji, BPH FIO
    Akcji, albo dowolny inny fundusz akcyjny. Atmosfera była podobna.
    Jeśli chodzi o polecanie, to osobie "zielonej" nie poleciłem,
    ale poradziłem, żeby *zwróciła uwagę* na BPH Aktywnego Zarządzania,
    UniStoProcentPlus, Allianz Aktywnej Alokacji i lokatę azjatycką w
    BPH. 1. i 3. powinien dać zarobić na wzrostach akcji i w znacznym
    stopniu ochraniać przed spadkami (które moim skromnym zdaniem nie
    są pewne), UniStoProcentPlus ma wbudowany mechanizm ochronny i wg
    mojej wiedzy powinien całkiem dobrze zachowywać się przy spadkach
    akcji, lokata azjatycka gwarantuje kapitał (w okresie prawie 3
    letnim, o czym wspomniałem).
    Naturalnie mogę się mylić. Podobnie jak Ty. Ja mogę stracić,
    ale Ty prawdopodobnie nie możesz zbyt wiele zyskać. A może sam coś
    polecisz?

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec