  • Data: 2019-08-07 22:41:14
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: xbartx <x...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/08/2019 20:16, Szymon wrote:

    > OK, ale znowu - wszystko zależy od obrotu. To raz.
    > Dwa - mimo wszystko lepiej mieć gwarancję niż jej nie mieć.
    > Trzy - działalność banku reguluje Prawo bankowe. To jednak zupełnie co
    > innego niż firma Krzak z Cypru czy innych Malediwów działająca w oparciu
    > o nie wiadomo co.
    > Cztery - Kapitał zakładowy Aliora to 1,3 mld PLN. Domwaluty.pl to milion.
    >
    > Dlatego nie bazowałbym tylko i wyłącznie na e-kantorze typu Cinkciarz.
    > Zawsze w połączeniu z bankowymi kontami. Natomiast jeśli przebywasz w UK
    > - szukałbym czegoś w UK. Łatwiej o reklamację, znasz pewnie tamtejsze
> [...]

    Źle mnie trochę zrozumiałeś a i ja być może nie jasno napisałem. Ogólnie
    uważam, że z PLN trzeba uciekać a co za tym idzie również z PL. Co mi po
    tym, że będę miał jakieś waluty w Alior, Cinkciarzu czy innym banku jak
    systemowa hydra wysmaruje w nocy jedną ustawę i na drugie dzień będę
    mógł się tylko patrzeć na cyferki w "apce". Ok mogę przesadzać i mogę
    się mylić ale tak to widzę.
    Dla mnie wszelkiej maści protoplaści Revolut (np. Cinkciarz) jak i on
    sam odpadają. Mi nie chodzi o możliwie najlepsze kursy ale o stabilność
    i support. Czy jak ktoś przeleje do Cinkciarza powiedzmy 100k PLN
    wymieni np na EUR i prześle na swoje konto to pójdzie to szybko i
    sprawnie? Nie sądzę, bo zaraz AML czy inne cudowne algo się włączą.

    Reasumując dla mnie osoby aktualnie mieszkającej w PL bardziej stabilne
    i wiarygodne jest prawo z UK czy Singapuru niż z PL - takie czasy.

    > Jak rozumiem - to takie przekonanie, bo póki co BFG nie zawiodło.
    > Natomiast upadek e-kantoru i straty klientów - były. Ostatnio sporo było
    > mowy o bitcoinie, bo już 2 giełda polska padła. (...)

    Jak napisałem firmy krzak mnie właśnie nie interesują i ich najlepsze
    kursy. Co do Singapuru żeby była jasność to ja tam od czasu do czasu
    robię przelewy ale nie po to żeby u nich wymieniać walutę. Walutę chcę
    właśnie wymieniać w EU coś właśnie jak MoneyCorp, TransferWise którzy
    mają konto w polskim banku.
    Co do BTC to akurat jest według mnie dobry sposób na ucieczkę przez
    systemową hydrą i jej cudownymi pomysłami. Co do upadku Bitmarket to
    zauważ, że on między innymi podlegał pod KNF, bo nie tylko obracał
    krypto ale i fiat. I co? Ludzie potracili zarówno krypto jak i fiat. I
    tyle właśnie ten KNF i BFG jest warte.

    Xenocide