  • Data: 2019-08-08 11:34:08
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 8, 2019 at 11:23:33 AM UTC+2, Liwiusz wrote:
    > Pozwolisz, że zacytuję ci notę prawną:
    >
    > Karta obsługuje płatności w blisko 160 walutach, które są rozliczane
    > po kursie organizacji płatniczej Mastercard i rozliczane na rachunku
    > głównym karty EUR. Transakcje realizowane w 23 walutach dostępnych w
    > Kantorze Walutowym rozliczane są bezpośrednio z rachunku waluty
    > transakcji. Bank nie pobiera dodatkowych opłat i prowizji. + Karta
    > obsługuje bezpośrednie płatności w walutach: euro (EUR), dolar
    > amerykański (USD), frank szwajcarski (CHF), funt brytyjski (GBP), korona
> [...]

    No właśnie i ja to rozumiem tak: jeśli mam środki w EUR i tylko EUR, to mogę płacić
    kartą wielowalutową i niezależnie od waluty transakcji, kurs rozliczeniowy będzie
    bezpośrednio z Mastercard. Tak nie było wcześniej, bo dla GBP i USD bank, tzn kantor,
    wręcz wymuszał pierwotną konwersję i użycie odpowiedniej karty dla GBP i USD, gdyż w
    przeciwnym wypadku rozliczenie kartą EUR tychże walut (GBP i USD) było przez PLN z
    zastosowaniem kursów kupna i sprzedaży Alior Banku.