  • Data: 2019-08-07 13:07:56
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 7, 2019 at 12:28:27 PM UTC+2, Szymon wrote:
    [...]
    > Wydaje mi się, że jeśli planujesz duże obroty - w grę może wchodzić
    > jedynie polska firma podlegająca pod KNF, a najlepiej bank z gwarancjami
    > BFG. Tu priorytetem będzie bezpieczeństwo.
    > Jeśli planujesz niewielkie obroty - w grę może wchodzić jedynie polska
    > firma, bowiem różnica w spreadzie miedzy lokalnym kantorem, a jakimś tam
    > z drugiego końca świata przełoży się na niewielkie zyski - nie warte
    > zawracania sobie głowy. ;-)

    Ciekawa teoria. O ile Alior Kantor faktycznie ma jakiś tam sens ze względu na BFG, z
    pozostałymi firmami na rynku bym się zastanawiał (patrz Fritz Exchange...). Zresztą
    dla mnie kantor nie służy trzymaniu depozytów, wypłacam z niego natychmiastowo po
    dokonanej wymianie.

    Moneycorp jest jednym z najbezpieczniejszych kantorów online w wieloletnią historią
    (w UK mają też biura i stanowiska w różnych miejscach). Depozyty klientów gromadzone
    są na odrębnych rachunkach w Barclays, zabezpieczając tym samym klientów przed
    ewentualnym upadkiem firmy.

    Ogólnie to BFG to taki mit na kółkach dla Polaków. Wystarczy popaptrzeć na Singapur i
    tamtejsze banki. DBS jest najlepszym bankiem na świecie wg. Euromoney oraz jest
    zawsze w czołówce innych prestiżowych rankingach. Teraz popatrzcie na "BFG" w
    Singapurze, to jakaś kpina w dodatku kpina z wyłączeniem depozytów walutowych. A
    jednak bardzo bogaci ludzie wolą trzymać tam depozyty niż w Europie pomimo "BFG" EUR
    100,000....