  • Data: 2019-08-07 21:38:49
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 7, 2019 at 7:55:35 PM UTC+2, xbartx wrote:

> [...]
    w ten sposób dość skutecznie mogą uniknąć opodatkowania części swoich dochodów (m.in.
    tych uzyskiwanych poza granicami swojego kraju).
    banków nie odmówi założenia konta, szczególnie jak jest się w stanie wykazać jakąś
    szczątkową więź z Singapurem, w stylu:

    > Poczytaj w sieci. Jeżeli nie mieszkasz w Singapurze albo nie pracujesz
    > to konta w ich banku nie założysz.

    Ok. 10 lat życia spędziłem podróżując po różnych krajach. Czasem tam gdzie byłem
    dłużej - choć zawsze na wizie turystycznej - próbowałem założyć konto w banku, tak
    dla sportu.

    Mój pierwszy pobyt w Singapurze trwał około tygodnia. W tym czasie zdołałem założyć
    konto w Citibanku (kilka wymienionych emaili i ze dwie wizyty w banku). Podkreślam -
    na zwykłej wizie turystycznej (czyli pieczątce w paszporcie otrzymanej na lotnisku),
    bez żadnej karty pobytu, bez żadnej umowy z miejscową firmą czy pracodawcą itp.

    Potrzebny był paszport oraz jeszcze jeden dowód tożsamości - dałem prawo jazdy. Kartę
    do bankomatu dostałem na miejscu.
    Nikt nie prosił mnie o żadne numery identyfikacji podatkowej, wymiany danych
    osobowych i inne takie.