  • Data: 2019-08-07 22:10:35
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 7, 2019 at 9:38:50 PM UTC+2, j...@j...org wrote:
    > Ok. 10 lat życia spędziłem podróżując po różnych krajach. Czasem tam gdzie byłem
    dłużej - choć zawsze na wizie turystycznej - próbowałem założyć konto w banku, tak
    dla sportu.

    > Mój pierwszy pobyt w Singapurze trwał około tygodnia. W tym czasie zdołałem założyć
    konto w Citibanku (kilka wymienionych emaili i ze dwie wizyty w banku). Podkreślam -
    na zwykłej wizie turystycznej (czyli pieczątce w paszporcie otrzymanej na lotnisku),
    bez żadnej karty pobytu, bez żadnej umowy z miejscową firmą czy pracodawcą itp.

    > Potrzebny był paszport oraz jeszcze jeden dowód tożsamości - dałem prawo jazdy.
    Kartę do bankomatu dostałem na miejscu.
    > Nikt nie prosił mnie o żadne numery identyfikacji podatkowej, wymiany danych
    osobowych i inne takie.

    Istotny tutaj jest tzw "timing". Jeśli mówimy o okresie sprzed 5-10 lat, to
    faktycznie było tak jak piszesz. W dodatku banki tzw. międzynarodowe jak Citibank czy
    Standard Chartered bez problemu i zbędnych pytań otwierały konta nierezydentom.
    Lokalne banki zawsze były bardziej dociekliwe i mniej chętne.

    Dziś czasy są inne, "compliance" (FATCA, AEOI itp) kosztował banki olbrzymie
    pieniądze. USA odcina bankom korespondentów i nakłada gigantyczne kary finansowe.
    Banki się boją ryzykować otwierać konta Kowalskim z ulicy na wizie turystycznej,
    jeśli Ci nie mają powiązań z lokalnym rynkiem, albo tam nie pracują. Oczywiście bank
    jest w stanie zrobić wyjątek i podjąć to ryzyko, jeśli masz SGD 200,000-350,000 w
    zależności od banku na otwarcie konta "premium".