  • Data: 2017-07-21 21:29:27
    Temat: Re: Co zabrać do Włoch
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po 3,93zł to w aliorze możesz euro sprzedać (np. jak dostajesz zwrot w euro na
    kartę) - a dokładnie dziś po 3,9049zł - zaś kupić, płacąc kartą, musisz po 4,5404zł.
    > Alior jest rekordzistą - mają chyba najwyższe w PL prowizje dla płatności
    zagranicznych, i nawet mają specjalny kurs dla płatności kartą - spread 15,05% (i to
    liczony przy dzieleniu przez kurs średni, a nie kurs kupna - licząc uczciwie, czyli
    dzieląc przez kurs kupna, wychodzi 16,4%) - więc płacąc kartą dopłacasz ponad 7,5%.
    "Normalny" spread u nich to "tylko" 9,07%.
    > A jednocześnie prowadzą kantor, gdzie spread na euro to 0,0272zł (2,72gr) - 0,65%.

    > A co to za milutki bank? Bo wychodzi koszt 1% - a tak to ma tylko eurobank (ale
    tylko dla konta prestige).
    > Skoro mało się orientujesz (a na grupie taki wątek co tydzień się pojawia) to
    wychodzi, że masz fart ;>
    > Oprócz tego naprawdę tani (tylko kurs mc - koszt ok. 0,2%) jest pekao - jako jedyny
    sensowny.
    > Tanie są jeszcze getout z kartą visa (ale nie mc), pocztowy, santander (czyli albo
    groźne klony albo popierdółki) - i tyle dla kart złotówkowych, pozostaje ratowanie
    się walutowymi - oczywiście walutę należy kupować w kantorze, a nie w banku. Ale
    walutowe mają ten problem, że są wyłącznie debetowe - i co z tego, że są wypukłe,
    kredytówka to kredytówka, szczególnie za granicą, bo w PL to wszystko jedno.
    > Jeszcze jest kilka banków, gdzie koszt to ok. 3% (np. db), a poza tym taka średnia
    to ok. 5% - ale łatwo nadziać się na więcej, i to w popularnych bankach, np. mBąk ma
    5% tylko dla płatności w euro kartami mc, a dla pozostałych walut dla mc oraz dla
    visy jest to w sumie ponad 6%, citi ma 5,8%+prowizje visa/mc, czyli też ponad 6%.
    > Ale alior przebija wszystkich.

    Ja nawet nie wiem ile jest opłat. Visa Millennium - kredytówka.
    Ostatnio płaciłem w GB kartą i po przyjeździe posprawdzałem
    po ile obciążali. Wyszło mi, że kilka groszy drożej niż gdybym kupił funty
    w naziemnym kantorze. (gotówki też trochę miałem)
    Jeszczze sprawdałem te same transakcje Inteligową debetówką,
    (doładowanie do biletu metra) te same kwoty w ten sam dzień w tym samym
    automacie- różnice były rzędu 4-5 groszy pomiędzy bankami
    (na kwocie - nie na kursie)

    Chyba, że w strefie euro jest inaczej,
    ale do euro mam eurową kartę więc nie wiem czy tam przysolili
    by więcej, bo dawno nie płaciłem