  • 1. Data: 2017-07-18 23:35:47
    Temat: Co zabrać do Włoch
    Od: Olo <j...@w...pl>

    Wyjeżdżam na kilkanaście dni do Włoch. Wiadomo parę euro w kieszeń ale
    jaką kartę zabrać? Do wypłat z bankomatów i ewentualnie płacenia w
    sklepach. Poradźcie coś, u rzymian jeszcze nie byłem i nie mam zielonego
    pojęcia. Lepiej płacić w sklepach kartą czy szukać jakiegoś bankomatu i
    płacić gotówką.

    Grzegorz

  • 2. Data: 2017-07-19 09:09:03
    Temat: Re: Co zabrać do Włoch
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przecież zawsze kartą, tylko czasami bywa terminal odmawia (niekoniecznie we
    Włoszech, ale wszędzie) i d... blada.

    -----

  • 3. Data: 2017-07-19 19:13:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-07-18 o 23:35, Olo pisze:
> [...]
    > sklepach. Poradźcie coś, u rzymian jeszcze nie byłem i nie mam zielonego
    > pojęcia. Lepiej płacić w sklepach kartą czy szukać jakiegoś bankomatu i

    I co? Będziesz zakładał jakieś inne konto z kartą jak się okaże, że
    akurat innym plastikiem niż masz do dyspozycji wyjdzie kilka groszy taniej?
    Zamierzasz wydać kilka tysięcy euro na tym wyjeździe, że różnica
    kursu karcianego i kantorowego pozwoli zaoszczędzić Ci więcej niż 30zł?

  • 4. Data: 2017-07-19 20:15:34
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2017-07-18 o 23:35, Olo pisze:
    > Poradźcie coś, u rzymian jeszcze nie byłem i nie mam zielonego
    > pojęcia. Lepiej płacić w sklepach kartą czy szukać jakiegoś bankomatu i
    > płacić gotówką.

    Zabierz saszetę.

    --
    Bolek

  • 5. Data: 2017-07-19 20:35:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kantor aliora założyć może - a szczególnie, gdy alternatywą jest płatność kartą
    "dużego" aliora, wtedy 30zł oszczędzasz na każdych wydanych 400zł, czyli niecałe 100
    euro - a mając konto w "dużym" aliorze (albo w różowym T) kantor zakładasz
    natychmiast. .
    Tylko pytanie, kiedy wyjazd, bo na dojście karty trzeba ze 2 tygodnie zarezerwować.
    Jak wcześniej, to kupić euro i zabrać w saszecie i płacić gotówką.

  • 6. Data: 2017-07-19 23:28:52
    Od: Olo <j...@w...pl>

    Dzięki. Żona ma konto w aliorze a jedziemy razem, wyjazd dopiero w
    połowie sierpnia, więc karta powinna dojść. To chyba optymalne
    rozwiązanie zwłaszcza, że nie wiem ile wydam czy kilkaset euro czy kilka
    tysi a nie chcę brać gotówki z sobą.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2017-07-20 01:27:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Jul 2017 23:35:47 +0200, w <okluvq$b2u$1@node1.news.atman.pl>, Olo
    <j...@w...pl> napisał(-a):

    > Do wypłat z bankomatów i ewentualnie płacenia w
    > sklepach.

    Do płacenia w sklepach kredytówka Getinu.
    Ale debetówka pewnie też ma te same dobre kursy, więc powinna być też bardzo
    dobra przy wypłatach z bankomatu.

  • 8. Data: 2017-07-20 08:24:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    OK, tylko pamiętaj, że kartą kantoru aliora jest tylko jedna wypłata w bankomacie w
    miesiącu za darmo, kolejne po 9zł, więc warto to sensownie zaplanować.
    I na pewno nie płacić tą kartą po drodze np. w Czechach, czy gdziekolwiek poza strefą
    euro.
    Oraz uważać na DCC, czyli próbę obciążenia karty w złotówkach.
    Z aliora przelewy do kantoru idą w czasie rzeczywistym, więc można walutę szybko
    dokupić w razie potrzeby. Szkoda tylko, że IKA nie ma apki mobilnej, ale ich ST jest
    całkiem szybki, bez wodotrysków zbytnich.

    Ew. przy koncie w aliorze - choć lepsze byłoby w różowym T - można sprawdzić konta i
    karty walutowe aliora. W różowym T konto walutowe chyba bezpłatne, karta płatna co
    prawda za wydanie chyba 10zł - ale daje darmowe bankomaty bez ograniczeń. Ale nie
    wiem - i trochę wątpię - czy "duży" alior ma taką samą ofertę. Jednak może być też
    tak, że mając konto w "dużym" aliorze, konto w różowym T zakłada się tak szybciutko
    jak w kantorze.

    Z resztą mając konto w jakimkolwiek innym banku konto w kantorze zakłada się w mniej
    niż w 24h - "podpisujesz się" przelewem - i ta suma, pomniejszona o zwracany
    przelewem zwrotnim grosz, trafia od razu na konto i można kupować walutę.

  • 9. Data: 2017-07-20 08:51:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I na pewno nie płacić tą kartą po drodze np. w Czechach, czy gdziekolwiek poza
    strefą euro.

    Dolarową można.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-07-20 09:42:43
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    dokupić w razie potrzeby. Szkoda tylko, że IKA nie ma apki mobilnej, ale ich ST jest
    całkiem szybki, bez wodotrysków zbytnich.

    Jak nie ma jak jest?

    --
    Pete