  • 21. Data: 2003-02-14 18:18:10
    Temat: Re: Re: Re: Co można zrobic więcej ......
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 14, 2003 at 04:54:59PM +0100, Robert wrote:

    >No ale zaden z tych sposobow nie gwarantuje absolutnego bezpieczenstwa
    >srodkow (zwlaszcza przy nieumiejetnym uzytkowaniu), i o to mi chodzilo.

    Czyli tak samo jak w przypadku banku ;-)

    --

    --w

  • 22. Data: 2003-02-14 18:20:20
    Temat: Re: Co można zrobic więcej ......
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Pan Bambaryla" <p...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Z całym szacuneczkiem, ale stuknij się tym routerkiem w główkę.
    > Czytaj: bzdury piszesz Panie, okropne bzdury

    A dlaczego bzdury?

  • 23. Data: 2003-02-14 18:22:34
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "RysioPysio" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Najpierw musialbys chyba "zatruć" DNC. A co jak bedzie sie łączył
    > potając np . IP ? Tu DNS nie pomoze.

    W większości sieci dodanie wpisu w DNS nie jest znowu tak wielkim problemem.
    Wszystko zależy od uczciwości admina.

  • 24. Data: 2003-02-14 18:24:06
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > tego nie musisz nam pisac, widzimy...

    > nie, bo sa certyfikaty

    A co mają certyfikaty do DNS?
    Ale wiem o czym myślisz, tylko że jak podłożę mu stronę nie po SSL to żaden
    certyfikat nic nie wykrzyczy, jak się delikwent nie zorientuje, że jedzie na
    http: zamiast na https:

  • 25. Data: 2003-02-14 18:27:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Piotrze,
    >
    > Z drugiej strony...
    >
    > Czy uważasz, że bank - instytucja z natury rzeczy
    > nastawiona na biznes - będzie robić głupoty w temacie
    > swojej działalności? (czytaj: narażała na szwank swoje
    > dobre imię, wobec możliwości utraty pieniędzy swoich
    > klientów?) Przecież tam tabuny specjalistów pracują nad tym,
    > żeby taki system był "szczelny". Owszem, błędy mogą się
    > zdarzyć, ale nie krytyczne. Wobec tego faktu - Twoje
    > powątpiewanie (skoro nie znasz natury technicznej zagadnienia)
> [...]

    Żaden bank nie ma wpływu na to co dzieje się z pakietami za nim do niego
    dotrą i nic tutaj nie mogą zrobić choćby się nauczyli latać.
    Bank zabezpiecza się przed złamaniem swojego systemu, a nie klienta.
    To klient ma się upewnić, że połączył się z bankiem, a nie z czymś co
    wygląda jak bank.
    Tu mi się "Va banque" przypomina.

  • 26. Data: 2003-02-14 21:07:24
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości ...

    > Należy zatem nabyć dobra nietrwałe, np. wycieczkę czy coś w tym rodzaju.
    >
    > Pozostają wartościowe wspomnienia, które stosunkowo trudno ukraść na obecnym
    > etapie rozwoju technologii ;)

    No fajnie, o kradzieży forsy, o kradzieży i wykorzystaniu czeków i kart już było.
    Może więc ktoś napisze, gdzie, kiedy i komu ktoś się włamał
    na konto w banku polskim. I żadne tam bajki, czy dziennikarskie
    kaczki - tylko własne doświadczenia.
    No kto pierwszy???

  • 27. Data: 2003-02-15 09:18:51
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    KK wrote:

    > Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co mają certyfikaty do DNS?

    oczywiscie mozesz zrobic bledny wpis w dns i przekierowac polaczenie
    na inny serwer, ceryfikat jest wlasnie po to zeby weryfikowac czy tak
    sie
    nie stalo

  • 28. Data: 2003-02-15 09:50:10
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W większo?ci sieci dodanie wpisu w DNS nie jest znowu tak wielkim
    problemem.
    > Wszystko zależy od uczciwo?ci admina.

    Dlatego tez wyzej wspomnialem o wykorzystywaniu IP
    np. do mBanku

    https://193.41.230.81/ib_login.asp

    i tutaj zaden nieuczciwy admin mi nie zaszkodzi :)

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 29. Data: 2003-02-15 11:31:20
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > np. do mBanku
    >
    > https://193.41.230.81/ib_login.asp
    >
    > i tutaj zaden nieuczciwy admin mi nie zaszkodzi :)

    Wystarczy jedna linijka np w iptables na routerze linuxowym i nigdy nie
    będziesz wiedział dokąd twoje pakiety poszły.
    Jedyna rzecz, która Cię ratuje to https:, który wykrzyczy Ci, że certyfikat
    jest niezgodny.
    Ale wystarczy, żeby ktoś pisał:
    193.41.230.81/ip_login.asp
    to IE domyślnie przyjmie http: i tu już nie wiesz skąd dostałeś odpowiedź.

  • 30. Data: 2003-02-15 11:42:09
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > oczywiscie mozesz zrobic bledny wpis w dns i przekierowac polaczenie
    > na inny serwer, ceryfikat jest wlasnie po to zeby weryfikowac czy tak
    > sie
    > nie stalo

    Marne zabezpieczenie. Zastanów się co zabezpiecza certyfikat?

    Zwróć uwagę, że wszystkie strony początkowe banków nie są szyfrowane,
    dopiero z home page przechodzisz na stronę logowania, która już jest
    szyfrowana.
    Czyli na pierwszej stronie nie dostaniesz żadnego komunikatu, że coś niegra.
    Jeśli teraz się wysilę i zrobię home page i stronę logowania (już
    szyfrowaną) to wiesz gdzie jest różnica:
    jak klikniesz na żółtą kłódkę i zobaczysz, że certyfikat nie jest wystawiony
    bankowi tylko np. sąsiadowi z góry.
    Powiedz mi ile razy sprawdzasz ceryfikat, że połączyłeś się z bankiem, a nie
    gdzie indziej.
    kk