  • 31. Data: 2003-02-15 12:26:25
    Temat: Re: Co można zrobic więcej ......
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b2l8eh$dh$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Wystarczy jedna linijka np w iptables na routerze linuxowym i nigdy nie
    > będziesz wiedział dokąd twoje pakiety poszły.
    > Jedyna rzecz, która Cię ratuje to https:, który wykrzyczy Ci, że
    certyfikat
    > jest niezgodny.
    > Ale wystarczy, żeby ktoś pisał:
    > 193.41.230.81/ip_login.asp
    > to IE domyślnie przyjmie http: i tu już nie wiesz skąd dostałeś odpowiedź.

    przeciez napisalem https , no nie, czytasz wyborczo ?

    Rysiek

  • 32. Data: 2003-02-15 12:30:54
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    > Powiedz mi ile razy sprawdzasz ceryfikat, że poł?czyłe? się z bankiem, a
    nie
    > gdzie indziej.

    Zawsze sprawdzam czy kogos "w srodku" nie ma. I nie tylko
    w banku.
    Zamiast się czepiać wszystkiego wykorzystaj swoja rozlegla
    wiedze i napisz dla inicjatora watku co ma robic a czego nie.

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 33. Data: 2003-02-15 14:28:44
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "RysioPysio" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zamiast się czepiać wszystkiego wykorzystaj swoja rozlegla
    > wiedze i napisz dla inicjatora watku co ma robic a czego nie.

    Nie czepiam się. Po prostu piszę co wiem.
    A dla inicjatora wątku: co robić?
    nic, po prostu używać. Szkoda zdrowia na myślenie co by było gdyby.

  • 34. Data: 2003-02-15 14:58:01
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Mam pytanie do wszystkich którzy korzystają z bankwości internetowej. Od
    > czterech miesięcy korzystam z usług bankowości internetowej banku BPH. I od
    > tego momentu źle spię :). Boję się że ktoś wyczyści moje małe konto. Co
    > można zrobić żeby się lepiej zabezpieczyć: komputer mam podpięty do sieci
    > osiedlowej mam zainstalowany Outpost Firewall i norton antyvirus 2001 (mam
    > p166Mxx) inic wiecej nie pójdzie przeglądarkę mam IE5.0, hasla w glowie. co
    > mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich cięzko
> [...]

    Nie wiem jakie zabezpieczenia ma BPH ale prawdopodobnie takie same jak reszta
    banków tj token albo hasła jednorazowe. I to jest to czego należy dobrze strzec
    (jak swoich pieniędzy). Bo mimo że jakiś hacker wejdzie ci na konto, to żeby z
    niego skorzystać musiałby posiadać twój token albo twoją listę haseł bo po iluś
    tam próbach nieudanych system go wypieprzy i zablokuje kanał. Tak jest w
    większości dobrych systemów.

  • 35. Data: 2003-02-16 15:29:39
    Od: Zome <r...@o...pl>

    Chyba wszedzie ruch miedzy przegladarka a witryna WWW banku jest
    autoryzowany i szyfrowany z uzyciem certyfikatow. Aby byc pewnym, ze
    jest sie polaczonym z bankiem nalezaloby za kazdym razem wchodzac na
    strone logowania (https) sprawdzic (w IE klikajac na klodke), czy jest
    sie polaczonym z bankiem a nie z jakims oszustem, ktory tez moze
    przeciez miec wazny certyfikat. Trzeba sprawdzic tam nazwe witryny WWW
    dla ktorej udzielony jest certyfikat oraz sprawdzic sciezke
    certyfikacji.
    Nalezy upewnic sie, ze jest uruchomiona 128 bitowa sila
    szyfrowania. Zabezpiecza to na 100% przed jakimkolwiek podsluchaniem
    nazwy konta i hasla oraz wszystkiego co sie pozniej wykonuje na
    stronach tranzakcyjnych. Jesli powyzsze bedzie spelnione i dodatkowo do
    przelewow uzywane sa hasla jednorazowe badz tokeny to juz praktycznie
    jestesmy bezpieczni.
    Jedynym slabym punktem moga tu byc bledy w oprogramowaniu badz trojany.
    Nalezy wiec uwazac, by nie instalowac niesprawdzonego oprogramowania na
    swoim komputerze i wgrywac najnowsze latki do Windowsow oraz do samej
    przegladarki, zainstalowac firewalla i program antywirusowy.
    No i nalezy pamietac by same haslo do konta bylo odpowiednio dlugie i
    zeby nie bylo to haslo slownikowe.

    pzdr.
    --
    Zome