  • 1. Data: 2003-02-14 10:40:32
    Temat: Co można zrobic więcej ......
    Od: "DS" <d...@p...fm>

    Witam

    Mam pytanie do wszystkich którzy korzystają z bankwości internetowej. Od
    czterech miesięcy korzystam z usług bankowości internetowej banku BPH. I od
    tego momentu źle spię :). Boję się że ktoś wyczyści moje małe konto. Co
    można zrobić żeby się lepiej zabezpieczyć: komputer mam podpięty do sieci
    osiedlowej mam zainstalowany Outpost Firewall i norton antyvirus 2001 (mam
    p166Mxx) inic wiecej nie pójdzie przeglądarkę mam IE5.0, hasla w glowie. co
    mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich cięzko
    zarobionych grosików.

    Liczę na wszelkie uwagi

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia

    DS

  • 2. Data: 2003-02-14 11:13:17
    Temat: Re: Co można zrobic więcej ......
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    co
    > mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich

    to co zrobiles jest o kant d..... roztrzasnac
    na pierwszym mozliwym routerku moge Cie podsluchac
    lub przekierowac Twoje zadania na inna strone gdzie nie swiadomie
    podasz usera i haslo
    100 % pewnosci bedziesz mial gdy nie bedziesz mial w zadnym banku konta

  • 3. Data: 2003-02-14 11:30:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "DS" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich

    Trzymać kasę w skarpecie :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Waszczyński

  • 4. Data: 2003-02-14 11:45:38
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@u...pl>

    Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    Z całym szacuneczkiem, ale stuknij się tym routerkiem w główkę.
    Czytaj: bzdury piszesz Panie, okropne bzdury

    Pzdr,
    Bam

  • 5. Data: 2003-02-14 12:09:31
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Pan Bambaryla" <p...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Z całym szacuneczkiem, ale stuknij się tym routerkiem w główkę.
    > Czytaj: bzdury piszesz Panie, okropne bzdury

    nie zajmuje sie sieciami
    ale czyz nie da sie tak zrobic by serwer DNS-u przekierowywal
    klienta zamiast na strony BPH na adres spreparowanego hosta
    na ktorym aplecik o bardzo zblizonym wygladzie do tego
    w BPH-u poprosi o usera, haslo a nastepnie wygeneruje 2 komunikat
    ze haslo jest niepoprawne i ponownie poprosi o haslo a po 3 razie
    poinformuje
    ze maja chwilowa przerwe i ze prosze sprobowac
    pozniej

    w ten sposob wejda w posiadanie nazwy usera oraz prawdopodobnie wiekszosci
    znakow z jego hasla
    z ktorym to juz moga dostac sie do konta klienta

    nie mialem na mysli posluchania ssl-a lecz podszyscie sie pod dns

    BTW nie mam sezamu wiec nie wiem czy nie ma tam tez
    drugiego hasla do czesci transakcyjnej i jaka jest jego funkcjonalnosc
    a z routerkiem to byl skrot myslowy

  • 6. Data: 2003-02-14 12:35:46
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

> [...]
    >
    > BTW nie mam sezamu wiec nie wiem czy nie ma tam tez
    > drugiego hasla do czesci transakcyjnej i jaka jest jego funkcjonalnosc
    Najpierw musialbys chyba "zatruć" DNC. A co jak bedzie sie łączył
    potając np . IP ? Tu DNS nie pomoze.

    Rysiek

  • 7. Data: 2003-02-14 12:37:13
    Od: "111" <c...@c...waw.pl>

    wstawia się skrzynkę pomiędzy komputerem a wejściem do sieci osiedlowej, o
    szczegóły techniczne zapytaj informatyka.

  • 8. Data: 2003-02-14 12:42:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    PiotR wrote:

    > nie zajmuje sie sieciami

    tego nie musisz nam pisac, widzimy...

    > ale czyz nie da sie tak zrobic by serwer DNS-u przekierowywal

    nie, bo sa certyfikaty

  • 9. Data: 2003-02-14 12:48:46
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    DS wrote:

> [...]
    > mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich cięzko

    wlasciwie to nie powiniens zle sypiac, dla pewnosci polecam
    interesowac sie czasem procesami dzialajacymi w tle, otwartymi
    portami, hasla nie powinny byc latwe do odgadniecia,
    zwracaj uwage czy nie bylo nieudanych prob zalogowania
    sie na twoje konto, nie instalowac i uruchamiac nieznanych
    programow

    najwazniejsze to miec kontrole nad tym kto korzysta fizycznie z twojego
    komputera i co na nim robi

  • 10. Data: 2003-02-14 13:52:43
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    co
    > mozna jeszcze zrobic zeby byc pewnym ze nikt mnie nie oskubie z moich

    Mozna zalozyc rachunek w banku, w ktorym kanalami telefonicznymi lub
    internetowymi mozna wykonywac przelewy tylko na rachunki uprzednio
    zadeklarowane pisemnie w banku - z potwierdzeniem za pomoca wlasnego podpisu
    lub telefonicznie - z nagranym głosem.

    W takim przypadku nie musisz zawracac sobie glowy szczegolami technicznymi
    ryzyko bierze na siebie bank. Jedyne czego sie obawiasz - to zaplacenie
    rachunku telefonicznego z kilka lat z gory :))

    Do przelewow ad hoc uzywac innego rachunku, w innym banku, na ktory srodki
    przelewac z tego rachunku "bezpiecznego" bezposrednio przed faktem.

    pzdr
    wkg