  • 41. Data: 2003-09-06 08:06:28
    Temat: Re: Citibank mnie nachodzi
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    SP9LWH <s...@a...pl> wrote:

    > Jak zaczynałem czytać tę litanię miejsc, myślałem, że to wykaz gdzie
    > płaciłeś kartą:-)))
    > Ale to standard. Zatem w Polsce gotówka (a więc bankomat) są nadal bardzo
    > potrzebne, a KK to dodatek

    Za to jak jestem na nartach na Slowacji, to gotówki nie wyjmuję :>

    --
    ___________ (R)

  • 42. Data: 2003-09-06 10:50:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl> writes:

    > Jak ktos juz wczesniej wspominal, jesli na codzien dokonujesz
    > tranzakcji przykladowo w Pcimiu Dolnym, a nagle karta jest obciazana
    > kwota 700$ na Cyprze, to zgadnij jak to wyglada dla centrum
    > autoryzacji?:)

    Normalnie. Przeciez to sa karty miedzynarodowe. Jak im sie nie podoba,
    to niech sprzedaja karty krajowe.

    > Wystarczylo chyba uprzedzic Bank ze wyjezdzasz, podac
    > jakis tel kontaktowy i tyle;)

    a) podobno sie nie da skutecznie tego zrobic
    b) skad klient mialby wiedziec o takiej potrzebie?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 43. Data: 2003-09-06 10:56:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > AFAIR ;) wystarczy miec konto Gold. Za karte kredytowa nie placisz
    > dodatkowo. Zaplacisz tylko za prowadzenie konta jesli saldo wszystkich
    > srodkow zainwestowanych w Citi (takze w funduszach kupionych za
    > posrednictwem banku) spadnie ponizej pewnego poziomu (200kPLN).

    No wlasnie. Nie wiem jakie tam fundusze sa w Citi (chyba wczesniej tego
    nie bylo?), ale trzymanie 200 kzl w Citi uwazam za gruba pomylke.

    > Takie problemy nie wystepuja czesto. Dzieje sie tak czasami gdy system
    > zajmujacy sie monitoringiem (ktory mozna chyba nazwac behavior'alnym)
    > natrafi na nietypowa dla klienta transakcje. W takim wypadku pracownik banku
    > probuje sie skontaktowac z klientem, aby potwierdzic dokonanie przez niego
    > tej transakcji.
    > Zapewne dzieki temu monitoringowi cardholderzy nie musza czekac na wejscie w
    > zycie ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych aby spac spokojnie

    Ja spie spokojnie, nie musze martwic sie kursami bankowymi (bo zawsze
    byly ok, czasem nawet mozna bylo zrobic swietny oscylator, gdyby ktos
    znal kurs z gory), i bank mi karty nie blokuje bez powodu.
    Domyslam sie, ze Citi zablokowalby mi juz ja wielokrotnie, robilem rozne
    "nietypowe" dla Citi transakcje wielokrotnie.

    > Hehe... jesli cos takiego sie zdarzy to zawodna technika,

    Oczywiscie.

    > ale jesli system
    > monitorujacy czasowo zablokuje karte to juz przestepstwo, olewanie klienta i
    > nie wiadomo co jeszcze ;).

    Nie, to po prostu dzialanie niezgodne z umowa (chyba ze juz zgodne)
    i wynikajace z dziwnych przeslanek. Dzialanie na szkode klienta, gdyby
    ktos mial watpliwosci.

    > Na pismie dajesz pozniej, o ile bedzie taka koniecznosc.

    Tzn. o ile reklamacja zostanie wstepnie uznana i nie bedzie to ewidentna
    pomylka czy cos takiego?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 44. Data: 2003-09-06 10:57:40
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Rafal" <r...@W...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jestem jednym z pierwszych ich klienrtów w Polsce(napis na karcie Founder
    > Member) i korzystam do dzisiaj (juz bedzie ladnych pare lat.

    Czy z tego faktu wiaza sie dla Ciebie jakies dodatkowe korzysci (tzn. z
    tego, ze jestes Founder Member) ?
    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 45. Data: 2003-09-06 11:01:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lewarek" <W...@c...net> writes:

    > I owszem za lokate. Jak ja zakladalem to otrzymalem 5% w skali roku na USD.
    > Zdazylem do obnizki stop bardzo duzo zarobic. Obecnie lokate zamienilem na
    > cos bardzo korzystnego co w City Gold bylo zarezerwowoane tylko dla 300 osob
    > na cala Polske.

    Nie ma niczego takiego. W Citi (jak rozumiem) Gold czy jakimkolwiek wszystko
    jest dostepne dla kazdego, pod warunkiem, ze Citi na tym sporo zarobi
    (-> klient zarobi na tym sporo mniej niz moglby zarobic).

    > Mozna placic i $5000, ale po tym fakcie moga dokonac blokady. Ja przecietnie
    > wydaje $2000-3000 za kazdym wyjazdem i tylko raz mi sie zdarzylo, ze
    > zblokowali karte po zakupie na $700, ale uwaga, to byl zakup za granica i
    > przez internet, nie w sklepie, wiec moze to ma jakies znaczenie?

    Nie wiem. Wielokrotnie placilem (karta nie-Citi) za granica i przez Internet
    i bylbym za takie cos mocno wkurzony.
    Mozliwosci kontaktu ze mna byly bardzo czesto w tym czasie zerowe.

    Jak to wyglada w ich regulaminie?

    > Akurat w tym wypadku to bylo celowe dzialanie...

    Cos wiecej?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 46. Data: 2003-09-06 11:39:16
    Od: "Lewarek" <W...@c...net>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > jest dostepne dla kazdego, pod warunkiem, ze Citi na tym sporo zarobi
    > (-> klient zarobi na tym sporo mniej niz moglby zarobic).

    Slyszales o obligacjach Lloyd'a?. Byly dostepne tylko przez 4 dni w tym
    tygodniu i tylko dla 300 osob.

    > Nie wiem. Wielokrotnie placilem (karta nie-Citi) za granica i przez
    Internet
    > i bylbym za takie cos mocno wkurzony.
    > Mozliwosci kontaktu ze mna byly bardzo czesto w tym czasie zerowe.

    Ja ich wogole nie chwale. Dla mnie czy to Citi czy inny bank nie ma zadnego
    znaczenia. Tak samo jak ten kolor karty. Mam kilka innych i ta zlota
    wyciagam zawsze jako ostatnia i wogole sporadycznie jej uzywam. Gdyby nie
    to, ze mam ja za darmo dawno bym z niej zrezygnowal

    > Jak to wyglada w ich regulaminie?

    Nie pamietam...

    > Cos wiecej?

    Sprawa sie toczy. Dokonane zostalo oszustwo wraz z nieudolnym podrobieniem
    mojego podpisu.

  • 47. Data: 2003-09-06 20:48:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Dla mnie to plus. W wypadku próby transakcji karta tak zablokowaną POS
    > wyświetla 'zadzwoń do banku'.

    Jestes pewien? Bo normalnie to powinno po prostu odrzucac transakcje,
    chyba karty nie zastrzegaja?
    "Zadzwon do banku" to w ogole terminal nie wyswietla (do jakiego znowu
    banku?). Teoretycznie sprzedawca moze polaczyc sie (posrednio) z bankiem
    w przypadku podejrzen, ale to inna bajka.

    > Zresztą taki mechanizm działa w wielu bankach, na przykład w mBanku.

    Cos blizej? Ktos juz go widzial w dzialaniu?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 48. Data: 2003-09-06 20:49:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lewarek" <W...@c...net> writes:

    > Sprawa sie toczy. Dokonane zostalo oszustwo wraz z nieudolnym podrobieniem
    > mojego podpisu.

    Tzn. juz wiesz, ze bank sciagnal kwity od sprzedawcy?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 49. Data: 2003-09-08 08:37:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    > Jestes pewien? Bo normalnie to powinno po prostu odrzucac transakcje,
    > chyba karty nie zastrzegaja?

    Nie zastrzegaja, a tylko blokują. Zastrzeżenie karty jest nieodwołalne,
    blokada tak.

    > "Zadzwon do banku" to w ogole terminal nie wyswietla (do jakiego znowu
    > banku?). Teoretycznie sprzedawca moze polaczyc sie (posrednio) z bankiem
    > w przypadku podejrzen, ale to inna bajka.

    Dokładniej zadzwoń do C.A. - a oni juz się kontaktują z bankiem.

    > Cos blizej? Ktos juz go widzial w dzialaniu?

    Działa tak samo - po transakcji bank kontaktuje się z klientem.
    --

  • 50. Data: 2003-09-09 07:31:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Beniowa"
    Founder

    > Czy z tego faktu wiaza sie dla Ciebie jakies dodatkowe korzysci (tzn. z
    > tego, ze jestes Founder Member) ?

    no wlasnie - co to daje?
    moja kolezanka ma taki dopisek na karcie ale nie wie po co ;-))
    *** blad ***