  • 1. Data: 2003-09-04 13:33:52
    Temat: Kredyt hipoteczny w ING
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    ING reklamuje swoje kredyty hipoteczne w PLN (od 5,75%) sloganem:
    "Ostatni tani rok. Skorzystaj z okazji !"

    Ale o co właściwie chodzi ?
    Przewidują podwyżkę stóp procentowych przez RPP ?
    Jasnowidzą ?
    ________
    Yareck

  • 2. Data: 2003-09-04 14:22:37
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w ING
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    ________
    > Yareck

    Te kredyty to jedno wielkie naciąganie nieświadomych klientów. Polega to na
    tym, że przez rok dają Ci atrakcyjne oprocentowanie a potem istotnie je
    zwiększają. Pisałem o tym szczegółowo w poprzednich postach - przeglądnij
    archiwum.
    Pozdrowienia Tensor1
    PS. Slogan bazuje na tym, że prawdobodobnie w następnym roku cena mieszkań się
    zwiększy. Wykorzystując ten dość prawdopodny fakt usiłują sprzedać
    swój "oszukańczy" produkt.

  • 3. Data: 2003-09-05 06:09:01
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    ________
    > Yareck

    w/g nich jest to zwiazane z tym ze za rok wchodzimy do uni
    wiec vat na budowalne 22 %

  • 4. Data: 2003-09-05 07:12:41
    Od: "Ryszard Kadow" <r...@p...com.pl_USUN_TO>

    > w/g nich jest to zwiazane z tym ze za rok wchodzimy do uni
    > wiec vat na budowalne 22 %

    od kiedy ten vat wchodzi ?
    od 1 stycznia czy 1 maja ?

    jesli po 1 maja to czy mieszkania uzywane zdrozeja pod koniec roku?

  • 5. Data: 2003-09-05 12:57:00
    Od: "Pawel" <b...@w...pl>

    Witam,
    Zainteresowala mnie oferta Banku ING . Znajoma ktora jest pracownikiem tego
    Banku polecala mi wlasnie ten kredyt 5,75 % w zlotowkach
    przeciez mozna wziasc kredyt na stale oprocentowanie, nieprawdaz? wiec nie
    beda mogli poźniej podwyzszyc oprocentowania. Zauwazylam, ze Tensor1 jest
    specem w tym temacie ale tego nie rozumiem.

  • 6. Data: 2003-09-05 13:49:24
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > beda mogli poźniej podwyzszyc oprocentowania. Zauwazylam, ze Tensor1 jest
    > specem w tym temacie ale tego nie rozumiem.
    Może nie specem ale postaram się to po raz (nie wiem już który) wyjaśnić. Od
    kilku miesięcy niektóre banki wprowadziły tzw. promocję na kredyty
    mieszkaniowe. Polega ona na tym, że przez pewien okres czasu (z reguły pół roku
    lub rok) dają bardzo korzystne oprocentowanie. Następnie po roku oprocentowanie
    to będzie istotnie powiększone. Przykładowo ING przez rok obiecuje 5,75% a
    aktualne oprocentowanie (bez promocji) wynosi 7,25% nazwane w ich tabeli roczną
    stopą bazową.

    Istotne jest jednak co innego. Biorąc teraz kredyt z promocji nie masz ŻADNEJ
    gwarancji o ile zwiększy się oprocentowanie Twojego kredytu po promocji. Nie
    myśl tylko naiwnie (przepraszam za ostre sformułowanie) że będzie ono wtedy na
    poziomie oprocentowania udzielanych kredytów. Ty już kredyt wziąłeś a Bank
    interesuje się zdobyciem jak najwięcej nowych naiwniaków (i dla nich będą
    promocje) a nie Tobą. Rolowanie kredytu mieszkaniowego jest pracochłonne i
    kosztowe (np. opłaty za wcześniejszą spłatę oraz zmianę wpisu w księdze
    wieczystej, itp). Dlatego też bank może w miarę "olewać" starych klientów.

    I jeszcze jeden argument. Kredyt mieszkaniowy spłaca się z reguły przez wiele
    lat. Zysk z mniejszego oprocentowania przez nawet rok nigdy nie zrekompensuje
    pózniejszych strat.

    Reasumując proponuje CI z daleka ominąć ich wspaniałą promocję i udać się do KB
    lub PKOBP i wziąść kredyt oprocentowany na poziomie WIBOR3M +marża.
    W KB marża ta przy wkładzie powyżej 40% jest równa 1% lub 1,5% gdy wkład
    mniejszy; prowizja 0,9%. Na dzisiaj daje to odpowiednio 6,12% lub 6,62%.

    Co zyskujesz:
    Jesteś całkowicie niezależny od Banku. To rynek międzybankowy będzie wyznaczał
    Twoje oprocentowanie a nie decyzje Prezesa danego Banku. Na pewno nie stracisz
    jeżeli popatrzysz na to z perspektywy okresu kredytowania.

    I jeszcze jedno. Nigdy ale to nigdy nie należy brać długoterminowego kredytu ze
    stałym oprocentowaniem. Popatrz na tych co wzięli taki kredyt na pięć lat np.
    tylko rok temu.

    Życzliwy Tensor1

    PS. Przepraszam wszystkich za ciągłe powtarzanie tego samego. Postaram się już
    tego nie robić.

  • 7. Data: 2003-09-05 13:53:48
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    PS Ja wiem, że róznica 6,62-5,75 lub 6,12-5,75 kusi, ale właśnie na tym polega
    przewrotność tych promocji. Kto nie potrafi być odpornym, to się złapie.
    Tensor1

  • 8. Data: 2003-09-05 16:38:03
    Od: "Pawel" <b...@w...pl>

    Tensor1!
    Przepraszam cię , że swoją wypowiedzią zmusilam cie do ciągłego powtarzania
    twoich opinii.
    Jestem zadowolona ze wspolpracy z ING Bankiem i dlatego pomyslalam, ze moze
    wezme u nich kredyt. Juz 3 lata mam u nich konto prywatne oraz wspolpracuje
    z nimi jako organizacja charytatywna. Zaprzyjaźnilam sie z niektorymi
    pracownikami Oddzialu ING, mysle ze przedyskutuję z nimi wszystko to co
    napisales. Z ciekawosci podpytam ich o kredyty ING.
    Dzieki
    B - życzliwa