  • 31. Data: 2003-09-05 18:37:09
    Temat: Re: Citibank mnie nachodzi
    Od: "Lewatywa" <l...@a...com>

    "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> wrote in message
    news:bjak8g$e3g$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Hoho, moze pochwal sie imieniem i nazwiskiem, to sprawdze :)

    I po co Ci to?. Na prawde od kwietnia 2001 roku mam Gold i nie zaplacilem za
    nia jeszcze ani grosza. Ale na pewno ktos tutaj mial racje, bo w cenniku
    rzeczywiscie widnieje 250zl. Gdybym mial tyle zaplacic to z miejsca bym z
    niej zrezygnowal, bo mam gdzies jej kolor i logo Citi.
    Karty w 90% uzywam za granica i ta oprocz jednego incydentu, ze mi
    zablokowali, bo zrobilem zakup jednorazowy za $700 zawsze dzialala
    doskonale. Ooo, wypozyczalnia aut w USA chciala mnie rabnac na kase i
    skasowali mi z karty podwojnie. Jeden telefon do Citi i od razu nastapil
    zwrot nadplaty i bank dalej sam zalatwil sprawe ze zlodziejami. Generalnie
    za darmo to swietna karta. No i trzeba ja splacac, bo oprocentowanie cos
    okolo 35% w skali roku jest skandaliczne.

  • 32. Data: 2003-09-05 18:41:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 9/5/2003 8:37 PM, Użytkownik Lewatywa napisał:

    > I po co Ci to?.

    Nie, no zartuje przeciez :)

> [...]
    > rzeczywiscie widnieje 250zl. Gdybym mial tyle zaplacic to z miejsca bym z
    > niej zrezygnowal, bo mam gdzies jej kolor i logo Citi.

    Silver kosztuje 75/85 zl...

    Pozdrawiam :)

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 33. Data: 2003-09-05 18:42:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 9/5/2003 8:34 PM, Użytkownik wojsyl napisał:

    > W tym wlasnie problem, ze takie uprzedzenie nic nie daje

    Daje ;)

  • 34. Data: 2003-09-05 21:57:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lewatywa" <l...@a...com> writes:

> [...]
    > rzeczywiscie widnieje 250zl. Gdybym mial tyle zaplacic to z miejsca bym z
    > niej zrezygnowal, bo mam gdzies jej kolor i logo Citi.

    Aaa... za co Ci ja dali? Bo samo posiadanie konta takiego czy innego
    z czegos wynika, np. z utrzymywania dosc wysokiego salda na
    niskooprocentowanym rachunku.
    Jak bylo w tym przypadku?

    > Karty w 90% uzywam za granica i ta oprocz jednego incydentu, ze mi
    > zablokowali, bo zrobilem zakup jednorazowy za $700 zawsze dzialala
    > doskonale.

    Wspaniale, nie mozna $700 karta zaplacic. Nie kpij.
    I to jeszcze podobno "zlota" karta.
    Rzeczywiscie pobieranie za taka oplaty byloby przegieciem.

    > Ooo, wypozyczalnia aut w USA chciala mnie rabnac na kase i
    > skasowali mi z karty podwojnie.

    Eee tam, zaraz chcieli rabnac. Przeciez wiedza ze to sie nie uda, czasem
    sie takie cos zdazy, to zawodna technika.

    > Jeden telefon do Citi i od razu nastapil
    > zwrot nadplaty i bank dalej sam zalatwil sprawe ze zlodziejami.

    Nie trzeba bylo nic na pismie dawac?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 35. Data: 2003-09-06 06:21:47
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 9/5/2003 11:57 PM, Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Wspaniale, nie mozna $700 karta zaplacic. Nie kpij.

    Jak ktos juz wczesniej wspominal, jesli na codzien dokonujesz
    tranzakcji przykladowo w Pcimiu Dolnym, a nagle karta jest obciazana
    kwota 700$ na Cyprze, to zgadnij jak to wyglada dla centrum
    autoryzacji?:) Wystarczylo chyba uprzedzic Bank ze wyjezdzasz, podac
    jakis tel kontaktowy i tyle;)

    > Nie trzeba bylo nic na pismie dawac?

    Raczej nie;)

  • 36. Data: 2003-09-06 07:25:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Aaa... za co Ci ja dali? Bo samo posiadanie konta takiego czy innego
    > z czegos wynika, np. z utrzymywania dosc wysokiego salda na
    > niskooprocentowanym rachunku.
    > Jak bylo w tym przypadku?

    AFAIR ;) wystarczy miec konto Gold. Za karte kredytowa nie placisz
    dodatkowo. Zaplacisz tylko za prowadzenie konta jesli saldo wszystkich
    srodkow zainwestowanych w Citi (takze w funduszach kupionych za
    posrednictwem banku) spadnie ponizej pewnego poziomu (200kPLN).

    > Wspaniale, nie mozna $700 karta zaplacic. Nie kpij.
    > I to jeszcze podobno "zlota" karta.
    > Rzeczywiscie pobieranie za taka oplaty byloby przegieciem.

    Takie problemy nie wystepuja czesto. Dzieje sie tak czasami gdy system
    zajmujacy sie monitoringiem (ktory mozna chyba nazwac behavior'alnym)
    natrafi na nietypowa dla klienta transakcje. W takim wypadku pracownik banku
    probuje sie skontaktowac z klientem, aby potwierdzic dokonanie przez niego
    tej transakcji.
    Zapewne dzieki temu monitoringowi cardholderzy nie musza czekac na wejscie w
    zycie ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych aby spac spokojnie
    ;).

    > Eee tam, zaraz chcieli rabnac. Przeciez wiedza ze to sie nie uda, czasem
    > sie takie cos zdazy, to zawodna technika.

    Hehe... jesli cos takiego sie zdarzy to zawodna technika, ale jesli system
    monitorujacy czasowo zablokuje karte to juz przestepstwo, olewanie klienta i
    nie wiadomo co jeszcze ;).

    > Nie trzeba bylo nic na pismie dawac?
    > --

    Na pismie dajesz pozniej, o ile bedzie taka koniecznosc. Do wstepnego
    uznania reklamacji wystarczy zgloszenie telefoniczne.

    Maciej

  • 37. Data: 2003-09-06 07:29:20
    Od: "Lewarek" <W...@c...net>

> [...]
    >
    > Aaa... za co Ci ja dali? Bo samo posiadanie konta takiego czy innego
    > z czegos wynika, np. z utrzymywania dosc wysokiego salda na

    I owszem za lokate. Jak ja zakladalem to otrzymalem 5% w skali roku na USD.
    Zdazylem do obnizki stop bardzo duzo zarobic. Obecnie lokate zamienilem na
    cos bardzo korzystnego co w City Gold bylo zarezerwowoane tylko dla 300 osob
    na cala Polske.

    > Wspaniale, nie mozna $700 karta zaplacic. Nie kpij.
    > I to jeszcze podobno "zlota" karta.
    > Rzeczywiscie pobieranie za taka oplaty byloby przegieciem.

    Mozna placic i $5000, ale po tym fakcie moga dokonac blokady. Ja przecietnie
    wydaje $2000-3000 za kazdym wyjazdem i tylko raz mi sie zdarzylo, ze
    zblokowali karte po zakupie na $700, ale uwaga, to byl zakup za granica i
    przez internet, nie w sklepie, wiec moze to ma jakies znaczenie?

    > Eee tam, zaraz chcieli rabnac. Przeciez wiedza ze to sie nie uda, czasem
    > sie takie cos zdazy, to zawodna technika.

    Akurat w tym wypadku to bylo celowe dzialanie...

    > Nie trzeba bylo nic na pismie dawac?

    Zwrot kasy nastapil od razu po telefonie. Natomiast przyslali mi taki maly
    formularz do wypelnienia i dolaczylem tam kopie rachunku. To mi zajelo 5
    minut. Nawet znaczka nie trzeba bylo naklejac.

  • 38. Data: 2003-09-06 07:55:32
    Od: "Lewarek" <W...@c...net>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > srodkow zainwestowanych w Citi (takze w funduszach kupionych za
    > posrednictwem banku) spadnie ponizej pewnego poziomu (200kPLN).

    Nie prawda. Bo byl taki czas, ze srodki byly znacznie ponizej tego co
    piszesz i nie placilem za konto ani grosza.

> [...]
    > Zapewne dzieki temu monitoringowi cardholderzy nie musza czekac na wejscie
    > zycie ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych aby spac

    Dokladnie ! To byla transakcja internetowa, do tego robilem ja w USA.

  • 39. Data: 2003-09-06 08:02:26
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > No tak, ale to nie jest porownanie z tamtym bankiem... Hop, hop, czy
    > ktos w PKO ma taka karte i cos reklamowal?

    NA razie chyba nie. Ale jakoś nie widzę w regulaminie PKO BP takich
    zapisów ;)

    > Plus, ale nie wyobrazam sobie takiej potrzeby przy moim trybie zycia.

    > Nie wiem, jak traktowac "ochrone" polegajaca na blokowaniu karty,
    > jesli wydam ich zdaniem za duzo czy nietypowo. Potem dzwon i
    > odkrecaj...

    Dla mnie to plus. W wypadku próby transakcji karta tak zablokowaną POS
    wyświetla 'zadzwoń do banku'. I operator powinien się ze swoim C.A.
    skontaktować, ci z bankiem i wyjaśnić sprawę.
    Zresztą taki mechanizm działa w wielu bankach, na przykład w mBanku.

    --
    ___________ (R)

  • 40. Data: 2003-09-06 08:05:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Nowicki <t...@p...pl> wrote:
    > Aha, zapomniałem zapytać, jak wygląda sprawa od drugiej strony:

    > - czy wiele placówek honoruje karty citi (bo jeśli to głównie modne puby i
    > butiki w Wawie, to mam to gdzieś)

    Zarówno Visa jak i MAstercard są akceptowane w Polsce wszędzie, gdzie
    masz terminal karciany.

    > - czy kelner nie napluje mi cichcem do zupy jak się zorientuje, że płacę
    > kartą citi? :)))
    Nie. ALe napiwek raczej daj mu gotówką, bo często napiwek dany kartą
    trafia di kieszeni właściciela, a nie kelnera.

    --