  • Data: 2018-03-26 17:50:15
    Temat: Re: Citek sobie żarty robi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:35aee2ed-1a92-4441-8bf4-cf89aa09288f@go
    oglegroups.com...
    >Druga sprawa, że jak ktoś ma kartę kredytową, to niekoniecznie musi
    >potrzebować kredytu. Może po prostu potrzebować karty płatniczej. Tak
    >się składa, że wszędzie poza PL kredytowe mają więcej punktów
    >akceptacji niż debetowe.
    >A w tym wypadku potrzeba większego limitu wynika często z wady
    >kredytówek w wielu polskich bankach, czyli niemożliwości skorzystania
    >z nadpłaty ponad limit (citek zaczął ostatnio nawet pobierać za to
    >karne opłaty).

    Ta nadplata to jest tylko w razie pozostawienia, jesli dobrze
    rozumiem.

    Czyli - KK z limitem powiedzmy 5k, potrzebuje wydac 12k, nadplacam
    10k, place 12 - i ciagle jest bezplatnie.

    >Podobno mBank na to pozwala, pozwalała też KK z eurobanku, jaką
    >miałem przez rok - ale z moich db i citek nie pozwalają - ograniczają
    >limit transakcji dziennych do >wysokości limitu karty. wbk - nie
    >wiem, limity dzienne można ustawić dużo wyższe niż limit karty, ale
    >jak z tym jest naprawdę to w banku nie potrafili mi odpowiedzieć.
    >zobaczę, czy dostępne środki przekroczą przyznany limit.

    Na stronie przekrocza (mbank), ale czy w rzeczywistosci ... albo czy
    dzienny limit nie przekroczy ...

    >"Normalność" niestety jest taka, że jedynie 10% Polaków ma
    >jakiekolwiek oszczędności. Pochwalasz taka normalność?
    >Sprawa jasna - zdolności nie starcza, to w jednym banku limit
    >obniżam, żeby w drugim podnieść.
    >Ew. jeszcze na podniesienie mógłbym wybrać miesiąc, w którym mam
    >premię ;>

    Z tego jednak wynika, ze te kredyt masz wykorzystany.
    Wiec nie pisz o splacaniu w GP :-)

    >Nie miałbym też nerwów, żeby "normalnie" polegać tylko na jednej
    >karcie, za dobrze wiem, jak to wszystko działa i znam prawa
    >Murphy'ego, które nie obowiązują tylko tych, co ich nie znają (i/lub
    >nie są w stanie zrozumieć).
    >Jeśli płacę kartą, to chcę mieć je przy sobie dwie.

    Jeszcze mozna miec gotowke w portfelu.
    Albo debetowke do konta. Albo bankomatową

    (ha ha, a potem przyjdzie komornik i zablokuje wszyskie konta).

    J.