  • Data: 2018-03-26 17:41:33
    Temat: Re: Citek sobie żarty robi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Właściwie jedyny problem jaki widzę w "zbyt wielkim" limicie to jest
    >sytuacja, w której ktoś chce wziąć kredyt hipoteczny, i KK zjada mu
    >"zdolność".

    No, jeszcze jakies kradzieze i inne oszustwa.
    Choc zdaje sie - wyciagna wiecej niz limit, i okaze sie, ze bank i tak
    za to nie odpowiada.

    >Aczkolwiek kredytu hipotecznego nie powinno się brać "pod
    >korek" (nikt nie wie co będzie w ciągu następnych XX lat), więc nawet
    >wtedy typowy limit (np. do kilkudziesięciu kzł) nie powinien wiele
    >zmieniać (uniemożliwiać wzięcia rozsądnego kredytu).

    Ten "korek" moze byc inny z punktu widzenia banku i biorcy.
    Byleby sie nie skonczylo jak z frankiem - waluta skoczyla/mieszkania
    spadly/wibor skoczyl
    i "wedle naszych tabelek nie ma pan juz zdolnosci kredytowej. Prosimy
    o szybkie wplacenie 100 tys zl".
    Po zacisnieciu pasa lub z dodatkowymi zarobkami jakos splacasz, ale
    banku to nie interesuje.

    >Żeby nie mieć problemu z limitem KK, musi on być przynajmniej
    >kilkukrotnie wyższy niż miesięczne zarobki - zwłaszcza jeśli ktoś

    A tego to nie rozumiem.
    Jedna rzecz jest - mam okres rozliczeniowy np do 30-go, caly miesiac
    place, termin splaty 21 czy nawet 30 nastepnego miesiaca ... to musze
    miec limit w wysokosci dwukrotnych wydatkow, lub splacac przed
    terminem.

    Ale czemu kilkukrotne zarobki ?

    >zarabia względnie niedużo, wydając (w dłuższym okresie) znaczną część
    >zarobków.

    Nadal nie rozumiem.

    Chyba ze limit KK traktujesz awaryjnie - w razie potrzeby sie przyda,
    wiec prosmy o wysoki, poki jeszcze mamy zdolnosc :-)

    U nas ciagle jeszcze to jeden z najtanszych kredytow, wiec chyba
    warto.

    J.