  • 1. Data: 2018-03-24 16:04:53
    Temat: Citek sobie żarty robi
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Zaczął mnie dręczyć popupem, że mnie zakwalifikował do podniesienia
    limitu karty kredytowej - bez żadnych kwitów do kwoty XXXXX zł (i to
    takiej dość konkretnej, trzy razy więcej niż mam)... Nijak mi taki limit
    niepotrzebny, ale jak fefnasty raz okienko wyskoczyło, to sobie
    pomyślałem "A co tam, kliknę, może podniosę troszeczkę do okrągłej kwoty
    i przy okazji się odczepią". Klikam, wybieram kwotę, a tam
    niespodzianka: każą potwierdzić, że zarabiam miesięcznie tyle a tyle
    (nie zarabiam, no ale powiedzmy, że prawie) oraz że wydaję na utrzymanie
    800 (sic!) złotych miesięcznie. Czy oni powariowali? Przy czym te kwoty
    są identyczne, niezależnie od tego, czy chcę podniesienia limitu o 500
    zł, czy do maksimum.

    MJ
    PS. A jak sobie wyrabiałem kartę u nich N lat temu, to z kompletem
    zaświadczeń o stałym zatrudnieniu i w ramach rzekomej promocji dla
    pracowników nauki z trudem dali limit w wysokości 2-tygodniowych
    zarobków czy jakoś tak...

  • 2. Data: 2018-03-24 16:25:04
    Temat: Re: Citek sobie żarty robi
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Citek tak ma już po roku szaleją z limitami - ale i z sumami na oświadczeniu.
    Ale jak chcesz zaokrąglić to zadzwoń, wtedy już sumy do oświadczania są adekwatne do
    kwoty podniesienia limitu.
    Ja po roku miałem propozycję podniesienia z 15k na 55k, ale musiałbym oświadczyć, że
    zarabiam dwa razy więcej niż przed rokiem, a utrzymuję się za 800zł ;> Ale
    telefonicznie udało się podnieść do 20k bez kłamania.
    Oni w ogóle są dziwni z limitami - mój poznałem dopiero z wpisu na umowie, 10k. Ale
    za tydzień, jeszcze karty nie miałem, dzwonią i mówią, że mogę 15,5k - jakby nie
    mogli od razu. Kazałem 15k, zrobili 15,5k - a po reklamacji obniżyli na 15k. List o
    podwyższeniu był ze złotą rybką, a o obniżeniu bez obrazków ;P
    Aha, jak masz min. 15k i dobry staż, to wymienią bezpłatnie na platynę, wystarczy
    poprosić w ST.
    Choć z drugiej strony platyna niewiele daje, tylko concierge i pełną ochronę przed
    fraudem - dla "gorszych" kart klient odpowiada w citku do 100zl - ale to i tak będzie
    już chyba wszędzie jak wejdze PSD2 - ale może jednak tylko ze 150 do 50 EUR
    odpowiedzialność klienta obniżą, więc może być warto.
    Bo concierge to żadna frajda.

  • 3. Data: 2018-03-24 16:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:04:53 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    > i przy okazji się odczepią". Klikam, wybieram kwotę, a tam
    > niespodzianka: każą potwierdzić, że zarabiam miesięcznie tyle a tyle

    Jak to w banku - jedni maja parcie na wyrobienie planu, inni odrzucaja
    klienta.

    > (nie zarabiam, no ale powiedzmy, że prawie) oraz że wydaję na utrzymanie
    > 800 (sic!) złotych miesięcznie. Czy oni powariowali?

    jak wyzyc za te 18 tys, czesto brakuje do pierwszego ..

    > Przy czym te kwoty
    > są identyczne, niezależnie od tego, czy chcę podniesienia limitu o 500
    > zł, czy do maksimum.

    Ciekawe ... blad w programie, czy "takiego klienta do wydojenia
    chcemy".

> [...]
    > zaświadczeń o stałym zatrudnieniu i w ramach rzekomej promocji dla
    > pracowników nauki z trudem dali limit w wysokości 2-tygodniowych

    pracownicy naukowi pensje podstawowe mieli wtedy malutkie czy juz
    przyzwoite ?

    Moze tak im wyszlo - takie zarobki, minus np 2000 zl miasiecznie na
    utrzymanie, pozwalaja splacic odsetki od karty :-)

    Ja robilem ... ze dwa lata temu, to juz nie zalowali.

    A teraz dzwonia, panie, zadluz sie pan.

    J.

  • 4. Data: 2018-03-24 16:29:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, nie dopisałem, po co wymieniałem - bo gold za bardzo się w oczy rzucał, a silver
    ma limit tylko do 10k.
    Oraz oczywiście warto wymieniać tylko karty z gwarancją bezpłatności - ale może się
    to udać też dla simplicity.
    Jak podniesiesz limit i/lub wymienisz kartę to się na rok odczepią ;>

  • 5. Data: 2018-03-25 12:27:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 marca 2018 16:27:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ciekawe ... blad w programie, czy "takiego klienta do wydojenia
    > chcemy".

    Taka metoda
    5tys limitu to jakiś tam procent klientów spłaca w GP i wtedy brak przychodów
    odsetkowych
    Zwiększą im limity do 50tys to statystyczny Kowalski nie będzia mail szans spłacic w
    GP więc wtedy będzie płacił "kwote minimalną"- czyli co miesiąc kilka setek za frajer
    bankowi oddawał a dług ciągle ten sam
    Taka bankowa wersja "pożyczki chwilówki"

  • 6. Data: 2018-03-25 12:55:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    > co miesiąc kilka setek za frajer bankowi oddawał a dług ciągle ten sam
    > Taka bankowa wersja "pożyczki chwilówki"

    No, tańsza "nieco". W przypadku "chwilówki" dług raczej nie jest stały.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2018-03-25 15:38:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 12:55:36 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > No, tańsza "nieco".
    A to bezprzecznie raczej

    >W przypadku "chwilówki" dług raczej nie jest stały.

    Chyba jest
    Bierzesz tysiaka na miesiąc "za darmo" po 30 dniach nie spłacsz bo nie masz z czego
    to płacisz kilka stowek odsetek/opłat czy jak to tam nazwą a tysiaka nadal winien
    jesteś. I tak przez kolejne miesiące do usranej śmierci;)

  • 8. Data: 2018-03-25 16:30:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kris to mało wierzy w ludzi, może ma mało wiary w siebie?
    Skąd pomysł, że z limitem ciągle jest się pod korek?
    Ja zwykle wykorzystuję max. 10% z 50k, które w sumie mam, i zawsze spłacam w GP, a to
    5k leży na osobnym koncie.
    Więcej raz wykorzystałem jak płaciłem za wczasy.
    I sam się dziwię bankom, że mi tych limitów nie obetną - ale widać tak też im się
    opłaca.
    Jedyny minus to ew. zdolność kredytowa na wzięcie kolejnej karty - jeśli się jakaś
    promocyjna, czy też po prostu dobra, oferta pojawi dla "lepsiejsiej" karty z jakimiś
    fajnymi bonusami. Np. milek nie chciał mi dać platyny, dla darmowości której
    wystarczy 5 pyknięć miesięcznie, bo minimalny limit 20k.
    Żaba też nie chciała podnieść limitu na 20k (zabrakło 1400 ;), żeby w sumie było 60k,
    więc na KK db, która idzie do rezerwy, zmniejszyłem do 10k.

  • 9. Data: 2018-03-25 20:50:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 16:30:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Kris to mało wierzy w ludzi, może ma mało wiary w siebie?

    Skad ten wniosek?
    > Skąd pomysł, że z limitem ciągle jest się pod korek?

    Stad że normalny człowiek nie weżmie karty z limkitem 50tys skoro potrzebuje 5 tys
    Ale ja truskawki cukrem i na bankowe "promocje" się nie daję złapać.

    > Ja zwykle wykorzystuję max. 10% z 50k, które w sumie mam, i zawsze spłacam w GP, a
    to 5k leży na osobnym koncie.

    Gdzie tu sens gdzie logika. Limit na 50tys, wykorzystujesz 5 tys,

    > Więcej raz wykorzystałem jak płaciłem za wczasy.
    > I sam się dziwię bankom, że mi tych limitów nie obetną - ale widać tak też im się
    opłaca.

    Ciebie nie złapali póki co, ale większosć pewnie łąpią na ten lep.
    Tych co KK spłacają w GP jest zdeydowana mniejszość z tego co wiem

    > Jedyny minus to ew. zdolność kredytowa na wzięcie kolejnej karty - jeśli się jakaś
    promocyjna, czy też po prostu dobra, oferta pojawi dla "lepsiejsiej" karty z jakimiś
    fajnymi bonusami.

    Dziwne hobby- zadłuzać się bez sensu dla bonusów. Ale jak tam kto lubi, mnie nic do
    tego.
    >Np. milek nie chciał mi dać platyny, dla darmowości której wystarczy 5 pyknięć
    miesięcznie, bo minimalny limit 20k.

    Trzeba było reklamacje pisac może pendriwa za 2 usd byś dostał
    W drewnianym pudełku;)

    > Żaba też nie chciała podnieść limitu na 20k (zabrakło 1400 ;), żeby w >sumie było
    60k, więc na KK db, która idzie do rezerwy, zmniejszyłem do 10k.

    Normalnie spytałbym "po co takie manewry robić?"
    Ale to z normalnościa ma niewiele wspłnego, widać takie hobby masz
    I w sumie ok, nic mi do tego.

  • 10. Data: 2018-03-26 10:40:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I sam się dziwię bankom, że mi tych limitów nie obetną - ale widać tak też im się
    opłaca.
    > Jedyny minus to ew. zdolność kredytowa na wzięcie kolejnej karty -

    I to jest według mnie odpowiedź na pytanie dlaczego nie obetną i
    dlaczego podwyższają - aby klientowi było trudniej przenieść się do
    konkurencji.

    Mi też dali więcej niż chciałem, ale podobno mogę sobie w systemie
    obniżyć. Jak na razie (nieco ponad pół roku) nie chciało mi się sprawdzić :)
    P.G.