  • Data: 2016-03-24 19:00:10
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-03-24 08:47, Rafal Jankowski wrote:
    > OMG, Ty pamiętasz wogóle na co odpisujesz? Przecież byłą mowa o "próbach
    > wstawienia backdorów do jądra".

    Wstawić backdor do jadra można kompilując sterownik z roota, grzebiąc po
    /dev/proc, podpinając firewire z mapowaniem ram itd. Nie dotyczy tylko
    kodu źrodolowego, jest cała masa innych metod. Z najnowszych to
    przezywanie kodu w pamięci karty gfx między restartami lub chowanie się
    w UEFI.

    > Czyli jak rozumiem przemycenia ich w
    > kodzie pomimo wszelkich code review jakie muszą przejść zanim zostaną
    > zaakceptowane.

    Robie code review *ogromnej* aplikacji od wielu lat jako normalna
    czynność związaną z wykonywanym zawodem. Daje Ci gwarancje że jesli chce
    mieć zle zamiary to przejdę i code review bo milion oczu nie oznacza
    milikon razy dokładniej. Co prawda zdarzają się przykłady pozytywne (i
    przypadkowo odkryte):

    https://freedom-to-tinker.com/blog/felten/the-linux-
    backdoor-attempt-of-2003/

    Ale od tamtego czasu kernel jest znacznie większy a część kodu wychodzi
    poza kontrolę (sterowniki kart graficznych). Przeoczenie takiej linijki
    obecnie jest trywialne. I niepotrzebne. Niekt nie potrzebuje trojanów w
    trybie kernela. Do okradzenia usera z kasy wystarczy dowolna dziura na
    poziomie usera i czasami dodatkowa eskalacja do roota jeśli chcesz
    zrobić jakieś porządne ransomware. Masz roota, masz pamięć pod kontrolą
    -> trojany w jądrze są zbędne.

    > A nawet jeśli zrozumiałeś to inaczej to co ma Twoje pytanie "jak ma się
    > ten malware do tego jądra dostać" do mojej odpowiedzi na Twoje pytanie
    > "po co malware w jądrze". Po co i jak to chyba dwie różne sprawy.

    Być może. Niestety zmartwie Cie: żadko ktore malware zajmuje się
    pierdołami typu lamanie roota. Do wykradzenia pieniędzy wystarczy byle
    gówno napisane przez imbecyla w VisualBasicu w postaci exe w mailu. W
    temacie problemów z tego watku kernel mode jest nieistotny.