    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Sun, 20 Mar 2016 14:15:32 +0100

    On 2016-03-20 13:58, Rafal Jankowski wrote:
    > Można o tym dyskutować. Tak samo jak to czy słusznie jest skazać gościa
    > którego samochód zabił człowieka a on sam 100m dalej był chwilę później
    > nawalony jak Messerschmit.

    Absolutnie nie widze związku. Nawalenie się odbywa się jeszcze w stanie
    świadomym. Instalacja malware odbywa się w stanie kompletnie nieświadomym.

    > Jednoznacznie udowodnić się nie da, ale bardzo często materiał dowodowy
    > wskazuje na przebieg zdarzeń w tak prawdopodobnym stopniu, że żadna ze
    > stron nie poddaje w wątpliwość tego co się wydarzyło.

    "Pan na pewno ma zawirusowany komputer" usłyszałem nie tak dawno na
    infolini. E panie, pieprzenie z tymi procesami poszlakowymi i "wszyscy
    się zgadzają". Ponadto dla sądu jakiekolwiek dywagacjie techniczne i tak
    są scifi. Kazdy taki proces jest poszlakowy bo nie sposób aby prawnik
    zrozumiał dowód jesli jakims cudem by się pojawił.

    > I tutaj token sprzętowy nic by nie pomógł

    Token pojawił się jako przyklad równiania banków do poziomu mułu.

    > zostały wykonany w krótkim czasie od chwili wyłudzenia haseł), bo
    > kobieta po prostu przepisałaby hasła z tokena.

    To nie jest takie trywialne, token w powiązaniu z unikatową cechą
    komputera (numer seryjny cpu etc) uniemożliwia tego typu przekręt w
    sposób wystarczająco skuteczny. Ba, kto mówi do tokenie z ktorego się
    cos przepisuje, dlaczego nie wtykany w USB?. Niech zgadne, bankowy
    debilomanager właśnie obcina koszty, bo komu potrzebne są jakieś numery
    seryjne cpu.

    PS. Informatyka i matematyka mają *perfekcyjne* i *tanie* sposoby
    zapobiegania takim przestępstwom. Jakieś 20-30 lat minimum. Tylko który
    bank ma potrzebe im zapobiegać?