  • 1. Data: 2004-09-28 08:50:50
    Temat: Chce zamienic zlotowki na stabilna walute, ktora w skarpetce nie bedzie tracic.
    Od: "Paweł" <d...@p...pl>

    Mam pewne srodki ktorych z pewnych wzgledow nie moge trzymac na rachunkach
    bankowych. Myslalem o zakupie obcej waluty (USD, CHF, EUR, itd.) i
    trzymanie jej w skrytce bankowej. Zalezy mi na tym zeby nie tracic na
    kursie, a w najlepszym przypadku w perspektywie dluzszego czasu zarobic. Co
    polecacie ??? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2004-09-28 08:55:07
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 10:50 AM, Paweł wrote:

> [...]
    > kursie, a w najlepszym przypadku w perspektywie dluzszego czasu zarobic. Co
    > polecacie ??? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    Złoto, ale wg analityków zysk będzie można zrealizować po 50- 60 latach ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-09-28 08:57:59
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    Co

    > Złoto, ale wg analityków zysk będzie można zrealizować po 50- 60 latach
    ;-)

    A ile byloby tego zysku?
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-09-28 08:58:31
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Paweł wrote:
> [...]
    > kursie, a w najlepszym przypadku w perspektywie dluzszego czasu zarobic. Co
    > polecacie ??? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    jak narazie to zloty sie umacnia i jakos nie widac symptomow do zbyt
    gwałtownej zmiany kierunku. Tak wiec odkladaj zlotowki narazie, gdy
    zmieni sie koniunktura, to wtedy kup jakies zagraniczniaki. Ale jak to z
    walutami bywa, nie znasz dnia ani godziny .....

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 5. Data: 2004-09-28 09:02:21
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    no ewentualnie możesz pobawić sie na FOREXie.

  • 6. Data: 2004-09-28 09:38:36
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    Co

    > Złoto, ale wg analityków zysk będzie można zrealizować po 50- 60 latach

    A jesli po 20 latach odkryja duze zloza zlota latwe i tanie do wydobycia,
    jesli banki zaczna sie pozbywac tego kruszca.

  • 7. Data: 2004-09-28 09:49:12
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Paweł" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    Co
    > polecacie ??? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    Na razie nie ma powodow, by zamieniac Zlote na waluty zagraniczne. Trend
    sprzyja Zlotemu. Gdy pojawia sie sygnaly (pilnuj tego na biezaco) odwracania
    trendu, to wtedy nie zwlekaj i natychmiast sprzedaj Zlote.

    Pojawi ci sie problem wyboru waluty. Najbezpieczniej jest kupic po polowie
    Euro i Dolary. Jesli jednak bedziesz chcial dodatkowo zaspekulowac to mozesz
    wybrac tylko jedna z tych dwoch walut. Jesli uznasz ze Eur/Usd pojdzie w
    gore, to kupisz Euro, jesli zas uznasz, ze Eur/Usd pojdzie w dol, to kupisz
    Dolary.

    Ale na razie trzymaj Zlote.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 8. Data: 2004-09-28 09:54:24
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > wybrac tylko jedna z tych dwoch walut. Jesli uznasz ze Eur/Usd pojdzie w
    > gore, to kupisz Euro, jesli zas uznasz, ze Eur/Usd pojdzie w dol, to

    Ale tylko mowicie o USD i EURO a innych walut ciekawych nie ma, mozna
    ostatnio bylo zarobic na Funcie B.

  • 9. Data: 2004-09-28 10:00:41
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 10:57 AM, Grzegorz S. wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > ;-)
    >
    > A ile byloby tego zysku?

    Zażartowałem sobie - ale nie bezpodstawnie - w któryms z ostatnich
    Business Week jest artukuł nt. tego, co stanie się z rynkiem akcji, gdy
    społeczeństwo zestarzeje się i fundusze emerytalne zostana zmuszone do
    częściowego wycofania aktywów z giełdy - autor sugerował, że pewną
    lokatą jest złoto+słoik+ogródek. Nie jest to całkowicie pozbawione
    sensu, bo większość instrumentów finansowych opiera się na pewnej
    umowie, a w perspektywie lat kilkudziesięciu trudno przewidzieć, co
    rządom strzeli do głowy. Być może zyska na złocie nie byłby
    spektakularny, ale nie sądzę, że utraci walor tezauryzacyjny.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-09-28 10:04:36
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Ale tylko mowicie o USD i EURO a innych walut ciekawych nie ma, mozna
    > ostatnio bylo zarobic na Funcie B.

    Oczywiscie ze sa. Ale to dla osob majacych dostep do rynku miedzybankowego,
    gdzie koszt transakcji jest pomijalny. Przy kupnie w "kantorze" tak naprawde
    pozostaje tylko Euro lub Dolar.