  • Data: 2017-08-07 16:49:17
    Temat: Re: CHF
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:59861026$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...

    > Gdzieś już widziałem te spacje przed znakiem zapytania :-)
    >
    > Domyślam się że znasz zarzuty co do sprzedaży instrumentu spekulacyjnego
    > pod nazwą kredytu hipotecznego, niedozwolonego indeksowania kapitału
    > kredytu, arbitralnego ustalanie kursu wymiany, trudności w spłacie we
    > frankach...
    > O spredach chyba nie muszę wspominać.
    >
    > I najważniejsza uwaga.
    > Polskie prawo bankowe jest bardziej restrykcyjne niż cywilne zawieranie
    > umów. Tutaj trzeba się trzymać dokładnych przepisów i nie działa zasada że
    > widziały gały co podpisywały.

    Jeżeli były "łamane" to trzeba było reagować - natychmiast unieważniać
    (prawie?) wszystkie umowy. Ale byłby wtedy krzyk, w tym "frankowiczów"...
    Dobrze tu napisano - jak kurs skoczył to dobrowolnie podpisane umowy
    zaczęły przeszkadzać. WCZEŚNIEJ nie było problemu?
    Przypominam: rosnące obostrzenia nadzoru bankowego ograniczały wielu
    klientom dostęp do kredytów złotówkowych, to poszli w waluty.

    Niby kto miałby decydować co jest "instrumentem spekulacyjnym"?
    Przecież nawet zwykłe lokaty, np. gdy ważyły się losy ordynacji podatkowej
    (bo się lokaty z 1-dniową kapitalizacją przestały władzy podobać) można
    do takich zaliczyć - wtedy to było ryzyko polityczne ale też ryzyko.

    > Banki złamały prawo i muszą za to ponieść karę.

    Czytaj inni klienci banków.

    > Frankowiczów można krytykować ze chciwość, nie czytanie umów, domaganie
    > się pomocy od innych obywateli...
    > Ale oni prawa nie złamali.

    Biorąc czynnie i świadomie udział w "łamaniu prawa"?

    Arek