  • Data: 2017-08-14 00:26:06
    Temat: Re: CHF
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:5989c34b$0$15187$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-08-08 o 15:23, Arek pisze:
    >[...]
    >
    > Sorry ale na takim poziomie w tej konkretnie sprawie nie będę dyskutować.
    > Za dużo mięsa musiałoby polecieć :-)

    OK. Ale w innych sprawach o odpowiedzialność dwóch stron nie zmieniam
    poglądu.

    > Generalnie nie dostrzegasz przewagi banków przy zawieraniu umów.
    > A jeśli tego nie dostrzegasz... to szkoda z Tobą gadać.
    > Chcesz równać ale w wypaczonym kierunku.

    Dostrzegam. Przez lata twierdziłem, że przepisy które mają chronić
    klienta obracają się przeciw niemu. Niedawno przypadkowo w radiu
    usłyszałem to samo na przykładzie... długich umów z bankiem. Tyle
    w nich bełkotu wymuszonego przez prawo klienta chroniące, że na ważne
    rzeczy nie wystarcza klientowi czasu i nerwów.
    Mnie wystarcza i potwierdzam na przykładzie umowy o KK jeszcze w
    czasach Nordei (stary numer z przyjściem za 5 osiemnasta). Dla jaj
    odpytałem pracowników (musieli wołać posiłki...) o punkty umowy, które
    wydawały mi się zbędne, wręcz oczywistości. Odpowiedź, że prawo bankowe
    i konsumenckie im nakazuje to umieścić. Tak ze 2/3 wg mnie.

    > każdy unijny biurokrata Ci to powie :-)

    Unijny biurokrata nie jest dla mnie autorytetem :)

    > Zwracanie tylko spredu i to nie całego to już całkiem poroniony pomysł.
    > Tu nie da się zastosować najgłupszej logiki :-)

    Głupszą stosuje się np. tłumacząc "nie wiedzaiłem, że kurs może się
    zmienić".

    Bo do spreadów: o ile na kursy "rynkowe" banki w Polsce w zasadzie wpływu
    nie miały, to na swój kurs sprzedaży CHF już tak. _Przed_ dobrowolnym
    (niektóre banki) lub wymuszanym przyjmowaniu spłaty w CHF można zarzucić,
    że miały wpływ na parametr umowy, którego wartość nie została dobrze
    określona. Co można naciągać w kierunku jednostronnej zmiany umowy w czasie
    jej trwania.

    Arek