  • Data: 2017-08-07 07:33:47
    Temat: Re: CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 13:34:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    wp%C5%82yn%C4%85%C5%82-prezydencki-projekt-noweli-us
    tawy-ws-frankowicz%C3%B3w/ar-AApiL5D

    > Samo uzależnienie pomocy od stopy życiowej mi się nie podoba. Co ma
    > status materialy ofiary do stwierdzenia legalności działania banków?

    Chyba pomyliles dwie rzeczy - nikt tu nie neguje legalnosci bankow, to
    tylko pomoc dla obywateli w trudnej sytuacji.
    Pomoc wprowadzona jeszcze dla Tuska, w formie pozyczki,
    tylko obecny prezydent widzi, ze nieudzielana.

    Z czego nawiasem mowiac mozna wnioskowac, ze frankowicze sobie radza,
    a banki dobrze oszacowaly ich zdolnosc kredytowa :-)

    > Banki działają w Polsce,gdzie walutą jest złoty. Jeśli sobie zaczęły
    > nawet odnosić wartości do CHF, to przede wszystkim powinna to być
    > wartość urzędowa. Czyli w pierwszej kolejności nakazał bym przeliczenie
    > wg kursu NBP całego zobowiązania. Bo ludzie dostawali to i oddawali w
    > złotówkach. To by pozbawiło banki dochodu z nieuczciwej części tych umów.

    To ponoc weszlo w poprzedniej ustawie. Weszlo ?

    > Do tego nawet niespecjalnie trzeba jakieś straszne ustawy stosować, bo
    > spokojnie da się ów obowiązek wywieść z kodeksu cywilnego.

    No, w umowie byla wpisana inna formula i obie strony sie zgodzily.
    Dopoki bank nie podniosl jakos rażąco spreadu, to nie wiem czy sie da
    wywiesc.

    J.