  • 11. Data: 2011-05-16 17:24:49
    Temat: Re: Biznesy z Żabolandią [o dobrych i złych zielonych]
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ggab1ei29h+B5G@willie.huge.strangled.net...
    > A ci zieloni podblokowywali gazociąg północny to też byli źli? :-)

    Ja nie rozpatruje ego w kategoriach zly-dobry tylko interesow
    Mimo ze nie lubie ruskich to jednak podziwiam ich skutecznosc. Bo zeby miec
    "w swoim reku" szefa Niemiec to wymaga super skutecznosci.

    A co do gazociagu polnocnego.... pytanie kto na tym zyskal (na tych
    protestach) lub czy nie byla to zaslona dymna?

  • 12. Data: 2011-05-16 17:26:04
    Temat: Re: Biznesy z Żabolandią
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Wtedy kupie sobie Nałęczowiankę w 100 litrowych baniakach, bo będzie to
    > dla
    > mnie jak splunięcie. Zapytaj też Norwegów czy im ropa śmierdzi?

    Nałęczowiankę powiadasz, Polska cierpi na brak wody ...

    A gdzie norwedzy wydobywają te ropę ?
    Kopią dziury w Oslo i wpuszczają tam koktaile niewiadomego pochodzenia ?

    norwegioa gestość zaludnienia: 15 os /km2
    polska : 120 os / km2

    george

  • 13. Data: 2011-05-16 18:12:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 19:17:31 +0200, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > google : fracking wiki
    >
    > george

    Sam nie potrafisz?

  • 14. Data: 2011-05-16 18:17:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Sam nie potrafisz?

    nie, no żesz, to juz chyba przegięcie.
    Na jakiego grzyba zaśmiecać liste jak to jest w wiki.
    bez jaj root,

  • 15. Data: 2011-05-16 18:23:45
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 19:26:04 +0200, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Nałęczowiankę powiadasz, Polska cierpi na brak wody ...

    Polska miała deficyt wody jakieś 25 lat temu. Teraz to pogadaj z corocznymi
    powodzianami na temat tego deficytu.

    > A gdzie norwedzy wydobywają te ropę ?
    > Kopią dziury w Oslo i wpuszczają tam koktaile niewiadomego pochodzenia ?
    > norwegioa gestość zaludnienia: 15 os /km2
    > polska : 120 os / km2

    No cóż na pewno masz rację: przy tej gęstości zaludnienia to lepsza EJ.
    Bedziemy miec az 10% zapotrzebowania i 15mld dolarów kosztów. Za 30-40 lat
    się zwróci. Nie ważne że 30 lat to granica bezpieczeństwa. Dobra EJ
    pociągnie jeszcze kolejne 20 lat jak ją podrasują polscy hydraulicy a prąd
    będzie za free. Niezła inwestycja - wchodzę w to.

  • 16. Data: 2011-05-16 18:29:08
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 20:17:55 +0200, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > nie, no żesz, to juz chyba przegięcie.
    > Na jakiego grzyba zaśmiecać liste jak to jest w wiki.
    > bez jaj root,

    Patrz, napisałbyś jedno słowo i po sprawie, ale Ty nie - musisz się
    droczyć.. Piszesz niezrozumiałe słowo i odsyłasz czytelnika do wiki, to
    trochę niegrzeczne. I jeszcze mi gadasz o zaśmiecaniu. Wiki czy google nie
    są dla mnie żadną wyrocznią i korzystam z tych "udogodnieniń" tylko w
    ostateczności. Ale dobrze nie chcesz powiedzieć, nie mów.

  • 17. Data: 2011-05-16 18:30:37
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> pisze:
> [...]
    >
    > A co do gazociagu polnocnego.... pytanie kto na tym zyskal (na tych
    > protestach) lub czy nie byla to zaslona dymna?

    Według spiskowej teorii dziejów (możliwe że) pozwolono Gazpromowi
    "utopić miliardy" (przeinwestować) w Gazociągu Północnym/Bałtyckim
    żeby mu potem boleśniej dowalić "gazem z łupków" :-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Geniusz to czasem tylko instynkt, który nie podlega doskonaleniu; częściej

  • 18. Data: 2011-05-16 19:23:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > są dla mnie żadną wyrocznią i korzystam z tych "udogodnieniń" tylko w
    > ostateczności. Ale dobrze nie chcesz powiedzieć, nie mów.

    ok. wkleje ci.

    Hydraulic fracturing (called "frac jobs,"[1][2] "frac'ing,"[3]
    "fracking,"[4] fraccing[5] or "hydrofracking") is the process of initiating
    then propagating a fracture in a rock layer using the pressure of a fluid as
    the source of energy.[6] The fracturing is done from a wellbore drilled into
    reservoir rock formations to increase the rate and ultimate recovery of oil
    and natural gas.

    problem stanowi generalnie wtłaczany fluid zawierający dość trujący koktai,
    oraz wpływ rozszczelnień powodowanych przez sam proces na strukturę skalno /
    ziemną wokół.
    Przedostanie sie owego fluidu oraz produktów wydobycia do wód podziemnych
    etc może obywatelom zamieszkującym dany teren nieźle uprzykrzyć życie.
    Po krótce, może bedziesz miał gaz ale nie bedziesz miał czego pić.
    Zanim wiec zaczniemy wydobyć ten gaz może najpierw weźmy sie za
    skoncentrowany węgiel wydobywany metodami łopata,kilof, kombajn, taśmociąg.

    george

  • 19. Data: 2011-05-16 19:25:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Polska miała deficyt wody jakieś 25 lat temu. Teraz to pogadaj z
    > corocznymi
    > powodzianami na temat tego deficytu.

    Chcesz pić z rzeki w czasie powodzi ?
    Nałęczowianka to to nie jest.

> [...]
    > pociągnie jeszcze kolejne 20 lat jak ją podrasują polscy hydraulicy a prąd
    > będzie za free. Niezła inwestycja - wchodzę w to.

    A gdzie ja napisałem że jestem za EJ ?

    george

  • 20. Data: 2011-05-16 19:49:08
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 21:23:22 +0200, george napisał(a):

    Aaa chodzi Ci o technologię. No wtałaczają wodę z jakimś syfem to prawda.
    Nie twierdzę ze to jest nieszkodliwe ale też nie twierdze ze szkodliwe.
    Nawet jeśli trochę tak jest, to do cholery co z tego?
    Jesteśmy biedakami, palimy, chlejemy wódę. Czas przynajmniej trochę to
    zmienić. Rozważmy czy dalej chcemy dziadować a lubelskim to nawet gorzej,
    czy może jednak trzeba coś poswięcić i coś z tego życia mieć. Mnie też się
    podoba las, trawka i krówka na horyzoncie. Wcale nie trzeba tego
    wszystkiego totalnie zniszczyć. Można wydać dodatkowe środki i chronić ale
    - nie da się ukryć - jednocześnie trzeba też niszczyć. Tak to już jest. Nie
    da się mieć wszystkiego. Chciałbym jeździć do Niemiec na wakacje i nie nie
    mieć dylematów w sklepie spożywczym. Z drugiej strony wcale nie podobają mi
    się niemieckie betonowe rzeki, dzięki którym nie mają takich powodzi jak u
    nas. Coś za coś.
    I wiesz co mimo że jestem fizykiem, to wolałbym mieć kopalnie tego gazu niż
    elekrownie jądrową obok domu. Ludziom brakuje wyobraźni. Ładnie to
    zaprezentowali w "Parku Jurajskim": mimo wszelkich zabezpieczeń - natura i
    tak znalazła sposób. Tak samo jak w Japonii.
    Niewiele nam ta natura dała więc skoro już coś mamy powinniśmy to
    wykorzystać. Co do węgla. Wg mnie to koniec węgla. Unia już nam to pokazała
    za pomocą opłat za CO2. Jak dodasz jeszcze te wszystie
    polityczno-towarzysko-biznesowe ukłądziki o których każdy ślązak wie i je
    widzi na codzień, to odechciewa sie ryć ten węgiel.