  • 341. Data: 2017-10-24 21:43:41
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-24 o 17:09, J.F. pisze:
    > Nie calkiem - bo jednak do wyczerpania/osiagniecia calego zasobu miala
    > ilosc rosnac.

    Napisałem w skrócie. Wiadomo ile ma być wszystkich BTC. Tempo kopania
    było znane. Jest stabilizacja i jasna sytuacja.
    Aż tu nagle zaczęli się dzielić bo cwaniaki zobaczyły zarobek.
    I cały misterny plan w pi...u.

    > Ograniczona ilosc BTC mogla tez stanowic problem w przyszlosci,

    Cały czas słyszę że to ograniczenie to zaleta a nie wada jak w przypadku
    zwykłej waluty którą można dodrukować albo wykreować ;-)

  • 342. Data: 2017-10-25 08:55:46
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Moim zdaniem grupka cwaniaków robi resztę świata w ambergold ;-)
    > Będzie z tego niezły kryzys.
    > Uczą się od banków ;-)

    Dokładnie, to ambergold w skali globalnej :) U nas jest afera "czemu rząd
    nie zbanował ambergoldu". Zaraz będzie afera "czemu rządy nie ostrzegaly
    przed bitcoinem". Niektóre rządy już zbanowały :)

    Pzdr

  • 343. Data: 2017-10-25 09:32:07
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Gdyby nikt miał tego nie spieniężyć, to bitcoin by (już) nie istniał.

    Aktualny kurs niewiele ma wspolnego z kapitalizcją. Jest to po prostu kurs
    ostatniej transakcji. Manipulując transakcjami przy pewnej gotówce bardzo
    łatwo jest wyciągnąć kurs w kosmos. Ale nie ma opcji zeby pozniej po
    absurdalnym kursie spieniezyc calego bitcoina. Kilku manipulantów owszem
    spieniezy po najwyzszym kursie (bo to oni decydują kiedy skonczyć
    pompowanie), ale to tylko promil promila wszystkich uzytkownikow.
    Zdecydowana większość obecnych posiadaczy bitcoina wtopi mocno, tylko
    jeszcze tego nie wie :) Przeciez to klasyka, hossa tulipanowa, universal,
    perolinvest, bitcoin...

    Pzdr

  • 344. Data: 2017-10-25 10:44:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-25, miumiu <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Zdecydowana większość obecnych posiadaczy bitcoina wtopi mocno, tylko
    > jeszcze tego nie wie :) Przeciez to klasyka, hossa tulipanowa, universal,
    > perolinvest, bitcoin...

    Nie no. Oni wręcz wierzą, że bitcoin będzie wiecznie rósł.
    Czytam sobie Bitcoin Polska na FB i tam jest dopiero wesoło z poglądami.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 345. Data: 2017-10-25 11:55:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

> [...]

    >Cały czas słyszę że to ograniczenie to zaleta a nie wada jak w
    >przypadku zwykłej waluty którą można dodrukować albo wykreować ;-)

    brak mozliwosci szybkiego "dodruku" niewatpliwie jakos tam zabezpiecza
    wartosc, ale ja o czym innym - jest potrzebna pewna ilosc pieniadza w
    gospodarce, aby ta sprawnie funkcjonowala.

    21 mln BTC ... jak bedzie sie tym poslugiwalo 10 mld ludzi, to mi
    wychodzi 210 000 satoshi na glowe.

    dobrze by bylo, zeby 1 satoshi mialo wartosc ok 1 gr/centa, to mi
    wychodzi rownowartosc ~2100 zl na glowe.
    To z grubsza tyle, ile bym trzymal w portfelu na drobne wydatki.
    Ale jakby ktos chcial wiecej, to juz moze miec problem.
    Szczegolnie, jak jacys spekulanci czy banki zaczna trzymac miliardy
    :-)

    Oczywiscie moga sie pojawic np karty kredytowe w BTC i normalna
    bankowa kreacja ... ale czy to nie jest zaprzeczenie idei ?

    No i ceny bylby jakies takie niewydarzone ... w BTC za duzo zer, a w
    satoshi za duzo cyfr. Do d* to pomyslane ... albo po japonsku, oni tez
    juz dawno swoich groszy nie widzieli

    J.

  • 346. Data: 2017-10-25 13:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 21 mln BTC ... jak bedzie sie tym poslugiwalo 10 mld ludzi, to mi
    > wychodzi 210 000 satoshi na glowe.

    To tylko kwestia zrobienia odpowiedniej denominacji, znaczy operacji
    przeciwnej... :)
    Albo odpowiedniego podzielenia 1 bitcoina na np. 5 pomniejszych czesci z
    której kazda bedzie podzielna na 100 itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 347. Data: 2017-10-25 13:49:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 11:55, J.F. pisze:
    > brak mozliwosci szybkiego "dodruku" niewatpliwie jakos tam zabezpiecza
    > wartosc, ale ja o czym innym - jest potrzebna pewna ilosc pieniadza w
    > gospodarce, aby ta sprawnie funkcjonowala.

    Brak możliwości dodruku przez lokalne władze lokalnego państwa - w
    zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.
    Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych - przykład: południowa
    Europa kilka lat temu. Gdyby kraje mogły dodrukować sobie euro - to
    kryzys zamieniłby się w inflację i zróżnicowanie wartości lokalnych
    walut. A tak - wyszło słabo.

    Nota bene Polska wtedy została ogłoszona "zieloną wyspą", bo
    utrzymaliśmy wzrost gospodarczy liczony w PLN. Nikt jakoś nie zauważył,
    że PLN do Euro osłabiło się wtedy ze 30% (nie pamiętam dokładnie). Ale
    był to taki "naturalny" mechanizm obronny lokalnej waluty.

    --
    MN

  • 348. Data: 2017-10-25 14:02:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    >Brak możliwości dodruku przez lokalne władze lokalnego państwa - w
    >zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.

    No, przez wieki obowiazywal pieniadz zloty, jest pare panstw bez
    wlasnej waluty ...

> [...]
    >południowa Europa kilka lat temu. Gdyby kraje mogły dodrukować sobie
    >euro - to kryzys zamieniłby się w inflację i zróżnicowanie wartości

    No ale wyglada na to, ze wyszlo w miare dobrze.
    No i to glownie kwestia psychologiczna - dewaluujemy pieniadz
    "bezkrwawo", czy wprowadzamy drastyczne ciecia i podatki ... po czym
    wygrywa partia populistyczna ... po czym i tak sie musi pogodzic z
    faktami :-)

    Niewatpliwie zas taka "sztywna waluta" ulatwia biezace bilansowanie,
    tylko nie wolno oszukiwac jak Grecja :-)

    No, pardon - utrudnia, bo trzeba bilansowac, a nie "wydrukujemy sobie"
    :-)

> [...]
    >zauważył, że PLN do Euro osłabiło się wtedy ze 30% (nie pamiętam
    >dokładnie). Ale był to taki "naturalny" mechanizm obronny lokalnej

    Hm, wydaje mi sie, ze PKB licza w euro/$, ale moze ten wzrost to
    inaczej.

    J.

  • 349. Data: 2017-10-25 14:07:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 25 października 2017 13:49:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > że PLN do Euro osłabiło się wtedy ze 30% (nie pamiętam dokładnie). Ale
    > był to taki "naturalny" mechanizm obronny lokalnej waluty.

    Nie osłabiła, tylko wróciła do prawdziwego kursu - przedtem przez 3 lata
    systematycznie się umacniała, zobacz sobie Q1 2014, euro było droższe niż teraz
    (prawie 5zł), a przecież jeszcze inflacja doszła.
    Pompowanie złotówki było przez kredyty frankowe.

  • 350. Data: 2017-10-25 14:30:27

    W dniu 2017-10-25 o 11:55, J.F. pisze:

    > No i ceny bylby jakies takie niewydarzone  ... w BTC za duzo zer, a w
    > satoshi za duzo cyfr. Do d* to pomyslane ... albo po japonsku, oni tez
    > juz dawno swoich groszy nie widzieli

    Szukasz dziury w całym. Można zrobić odwrotność denominacji (jest takie
    coś? ;-) ) nie zmieniając zasad.