  • 21. Data: 2012-01-20 14:12:09
    Temat: Re: Biedronka - czy zmieni sie polityka w zakresie kart?
    Od: quwert <Q...@Q...QQ>

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    A ja jestem ciekaw ile dostajesz za napisanie takiego postu
    i kto Ci płaci?

    Gdyby moja lodówka była podłączona do internetu
    to pewnie po jej otwarciu słyszałbym cos w rodzaju:
    - nie dałeś zarobić VISI-e, jesteś burak
    lub
    - Narażasz swój bank na straty zgodnie z art x KK
    trochę posiedzisz

    Biedronkę chyba stać na zatrudnienie własnych klakierów
    i tworzenie postów typu

    1) dlaczego do cholery ta Visa chce aż 3% naszego utargu i jaki jest powód

  • 22. Data: 2012-01-20 14:17:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Jan 2012 15:06:45 +0100, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Ale sa wazniejsze tematy, jak "gdzie jest krzyz" czy ogrodzenie sejmu
    > wiec kto przejmowalby sie takimi pierdolami.

    No ale akurat ci, którzy zajmują się tym krzyżem, swoją robotę odwalili:
    jest ustawa o EIP, jest o usługach płatniczych, nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby jakiś przedsiębiorca zrobił ten system pieniądza
    elektronicznego.
    Trudno, żeby się tym zajmowali politycy wszakże.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 23. Data: 2012-01-20 16:33:44
    Od: "Glaukon" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    Ciekawy jest też powód, dla którego chcesz kupować właśnie koniecznie w
    Biedronce, jedynej sieci, która nie obsługuje kart. Prawdopodobnie to właśnie
    brak możliwości płacenia kartą Cię przyciąga, a ściślej mówiąc - związane z
    tym nieco niższe ceny.

  • 24. Data: 2012-01-20 17:13:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/20/2012 03:17 PM, Olgierd wrote:

> [...]
    > jest ustawa o EIP, jest o usługach płatniczych, nic nie stoi na
    > przeszkodzie, żeby jakiś przedsiębiorca zrobił ten system pieniądza

    Ciezko mi sobie wyobrazic, aby polski system bankowy, w wiekszosci
    niepolski, byl zainteresowany tym, aby pieniadze z prowizji za zakupy
    Polakow nie wyciekaly gdzies do USA, czy zeby sklepy w Polsce placily
    mniejsze prowizje od zakupow karta.

    > Trudno, żeby się tym zajmowali politycy wszakże.

    No wlasnie takimi sprawami powinni zajmowac sie politycy - powinni byc
    dobrymi zarzadzajacymi krajem, w dlugim terminie, i umiec pchnac sprawy
    we wlasciwa strone.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2012-01-20 18:30:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 18:13:44 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > niepolski, byl zainteresowany tym, aby pieniadze z prowizji za zakupy
    > Polakow nie wyciekaly gdzies do USA, czy zeby sklepy w Polsce placily

    Też mi się tak wydaje. Rynek już mają opanowany i mają monopol - czy jest
    jakaś realna różnica miedzy VISA a MC? Chyba tylko logo, nagrody w ich
    konkursach i "iwenty" w których są głównymi sponsorami.
    Za duże lobby i za dobrze pilnują aby zrobić u nas coś takiego jak w
    Niemczech. Poza tym nie oszukujmy się u nas nikt z tych "polityków" nie
    ma jaj, skłócić i przekupić można za kilka srebrników. ameryka nie zdąży
    jeszcze powiedzieć a my już tyłek nadstawiamy. Smutne ale niestety
    prawdziwe.

    Xenocide

  • 26. Data: 2012-01-20 19:25:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2012 11:13 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > niepolski, byl zainteresowany tym, aby pieniadze z prowizji za zakupy
    > Polakow nie wyciekaly gdzies do USA, czy zeby sklepy w Polsce placily

    no akurat ciezko mi sobie wyobrazic aby banki europejskie byly
    zainteresowane tym, zeby pieniadze wyciekaly gdzie do USA skoro mogly
    isc do nich.

    Juz dawno stworzyliby system konkurencyjny i zgarniali profity.

    odpowiedz na pytanie dlaczego tak sie dzieje jest bardzo prosta.
    odpowiednie osoby wladnie niczego nie ruszac juz zgarniaja odpowiednie
    profity.

    > No wlasnie takimi sprawami powinni zajmowac sie politycy - powinni byc
    > dobrymi zarzadzajacymi krajem, w dlugim terminie, i umiec pchnac sprawy
    > we wlasciwa strone.

    gdyby ktokolwiek byl zainteresowany to zajeloby im mniej niz 24
    uchwalenie, ze prowizja nie moze wynosci wiecej niz 0.1% wybijajac w ten
    sposob vize i mastercard do zera.

  • 27. Data: 2012-01-20 19:32:35
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/20/2012 08:25 PM, witek wrote:

    (...)

    > gdyby ktokolwiek byl zainteresowany to zajeloby im mniej niz 24
    > uchwalenie, ze prowizja nie moze wynosci wiecej niz 0.1% wybijajac w ten
    > sposob vize i mastercard do zera.

    Ba, obnizyc w ten sposob mozna do 0.0%, czy wrecz kazac doplacac.

    Lecz nie chodzi o calkowita eliminacje calego systemu platnosci kartami.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2012-01-20 20:30:12
    Od: "Joossef" <g...@g...com>

    2012-01-20, o 15:12:09 quwert oznajmił co następuje:

    >1) dlaczego do cholery ta Visa chce aż 3% naszego utargu i jaki jest
    >powód

    3% to VISA chciała w 1998.
    Teraz chce między 0,5 a 1,6 :)
    Średni IC dla podobnych marketów wypada w granicach 1,4%

    Mastercard jest dużo pazerniejszy w temacie IC

    --
    Joossef

  • 29. Data: 2012-01-20 22:52:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/20/2012 09:30 PM, Joossef wrote:
> [...]
    > Teraz chce między 0,5 a 1,6 :)
    > Średni IC dla podobnych marketów wypada w granicach 1,4%
    >
    > Mastercard jest dużo pazerniejszy w temacie IC

    Nie sa to dane GUS, ale raczej odpowiadaja prawdzie:

    http://samcik.blox.pl/2011/12/Kartowa-wojna-domowa-V
    isa-obiecuje-nizsze.html

    W Polsce prowizja interchange wynosi średnio 1,8% wartości
    transakcji (a dla małych sklepów - ponad 3%): W Europie średnia
    to 0,8%, a w Skandynawii opłaty nie przekraczają 0,21%
    transakcji.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2012-01-21 00:16:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    zeta.pl> napisał(a):

    > Otoz to.
    >
    > Niemcy zrobili sobie wlasny system platnosci (EC), placa 0.2 - 0.3%,
    > prowizja zostaje w kraju, a nie jest transferowana do USA (Visa i
    > MasterCard). No i w zasadzie w kazdym sklepie obywatel tego kraju zaplaci
    > karta EC.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash#Costs

    I moze kazdy kraj bedzie mial swoj system?? i jak Niemiec przyjedzie do
    Polski to karta nie zaplaci, tak jak my teraz w wiekszosci sklepow u nich.
    Chore rozwiazanie, to jaka to UE? skoro kazdy kraj bedzie mial swoj system
    ??