  • 31. Data: 2012-01-21 13:12:32
    Temat: Re: Biedronka - czy zmieni sie polityka w zakresie kart?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote on 2012-01-20_23:52

    > Nie sa to dane GUS, ale raczej odpowiadaja prawdzie:
    >
    > http://samcik.blox.pl/2011/12/Kartowa-wojna-domowa-V
    isa-obiecuje-nizsze.html

    > W Polsce prowizja interchange wynosi średnio 1,8% wartości
    > transakcji (a dla małych sklepów - ponad 3%): W Europie średnia
    > to 0,8%, a w Skandynawii opłaty nie przekraczają 0,21%
    > transakcji.

    Hm, narzucić cen by się pewnie nie dało, ale można spróbować
    ograniczyć spread: powiedzmy różnica pomiędzy najdroższym a
    najtańszym nie powinna przekraczać 1/3 albo 1/4 tego pierwszego (w
    końcu koszty obsługi terminala się nie różnią).
    I w ten sposób duże sieci obniżałyby opłaty dla małych sklepów...

    witrak()

  • 32. Data: 2012-01-21 14:24:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 01:16:03 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > I moze kazdy kraj bedzie mial swoj system?? i jak Niemiec przyjedzie do
    > Polski to karta nie zaplaci, tak jak my teraz w wiekszosci sklepow u nich.
    > Chore rozwiazanie, to jaka to UE? skoro kazdy kraj bedzie mial swoj system
    > ??

    Zwróciłeś uwagę na ciekawą rzecz. W Europie chcą powoływać własną agencję
    ratingową, bo im się amerykańskie nie podobają, jest ESA, są plany Galileo,
    a europejskiego systemu kart płatniczych jeszcze nikt nie próbuje zrobić?

    Dziwne, że Niemcy nie próbują sprzedać reszcie kontynentu swojego
    rozwiązania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2012-01-21 18:47:54
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote on 2012-01-21_15:24

> [...]
    > a europejskiego systemu kart płatniczych jeszcze nikt nie próbuje zrobić?
    >
    > Dziwne, że Niemcy nie próbują sprzedać reszcie kontynentu swojego

    Może to nie jest w ich interesie ?

    witrak()

  • 34. Data: 2012-01-21 19:45:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 19:47:54 +0100, witrak() napisał(a):

    > Może to nie jest w ich interesie ?

    Dziwi mnie to, naprawdę. Jeśli by w to wkręcili niemieckie banki, to nawet
    przy śladowych prowizjach miałyby gigantyczny tort do podziału.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2012-01-21 20:54:09
    Od: "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > a europejskiego systemu kart płatniczych jeszcze nikt nie próbuje zrobić?

    Jakby EU robila swoj alternatywny system dla VISY i MasterCard to lepiej niech
    tego nie robi, bo to bedzie szlo jak robienie Galileo, czyli duzo planow, a
    malo konkretnych dzialan (na razie uruchomienie Galileo jest przesuwane na
    niewiadoma przyszlosc, a kilka lat temu planowali pelna funkcjonalnosc na rok
    2012).

    Moze lepiej niech dziala VISA i Maestro, bo ja jako uzytkownik jestem
    zadowolony z duzej niezawodnosci tego.
    Juz chyba lepiej, zeby Chinczycy przygotowali jakas alternatywe dla VISY i
    MasterCard.

  • 36. Data: 2012-01-21 23:44:13
    Od: "Joossef" <g...@g...com>

    2012-01-20, o 23:52:42 Tomasz Chmielewski oznajmi co nastpuje:

    > W Polsce prowizja interchange wynosi średnio 1,8% wartości
    > transakcji (a dla małych sklepów - ponad 3%): W Europie średnia
    > to 0,8%, a w Skandynawii opłaty nie przekraczają 0,21%
    > transakcji.

    Mylisz interchange z prowizją. A raczej bloger myli pojęcia.
    Prowizja to IC + zarobek akłajera.
    Interchange jest identyczny dla wszystkich podmiotów.
    Marża, natomiast, zależy od generowanych obrotów firmy dzierżawiącej
    post.

    --
    Joossef

  • 37. Data: 2012-01-22 01:24:02
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Józef Gołaś" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ostatnio wiele się pisze i czyta odnośnie wielkich sukcesów finansowych
    > sieci
    > Biedronka w polsce (duża dynamika sprzedaży, wzrost liczby klientów) -
    > ponadto
    > sieć odświeża i zmienia wręcz swój wizerunek i logo - i te nowe reklamy z
    > muzyczką.
    >
    > Ja mam jednak podstawowe zapytanie - ponieważ dosyć czesto robie tam
    > zakupy i
    > zostawiam nawet ponad 100 zł w jednej transakcji -
    >
    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami

    Mój znajomy wycofał możliwość płatności kartami po tym,
    jak podliczył, że roczne opłaty za terminal kosztują go tyle, co
    wczasy w Egipcie dla dwóch osób.

    Chyba jasne?

    Feromon

  • 38. Data: 2012-01-22 02:35:43
    Od: Splinter <s...@c...pl>

    W dniu 2012-01-22 02:24, Feromon pisze:
    > Mój znajomy wycofał możliwość płatności kartami po tym,
    > jak podliczył, że roczne opłaty za terminal kosztują go tyle, co
    > wczasy w Egipcie dla dwóch osób.

    A zrobił najpierw ankietę wśród klientów, coby oszacować, ilu z nich
    może zrezygnować z zakupów u niego po likwidacji terminala? Albo - co
    być może jeszcze ważniejsze - ilu klientów wyda mniej pieniędzy, gdy
    będą musieli zapłacić gotówką? No chyba że nikt z tego terminala nie
    korzystał.

    Zresztą cena takich wczasów nie jest zapewne powalająca - wydaje się, że
    nawet w niewielkim sklepiku podniesienie ceny wybranych towarów o 1-2%
    powinno pokryć te kilkanaście złotych dziennie za terminal no a prestiż
    związany z pozostawieniem naklejek na drzwiach bezcenny :)

  • 39. Data: 2012-01-22 09:23:49
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Konfabulator <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > 2% IC. Być może gdyby można było jawnie tę opłatę doliczyć klientowi płacącemu
    > kartą to by się złamali,

    Można zgodnie z prawem dawać rabat za płatność gotówką ;)

    > a tak nie wprowadzą kart, aż nasze banki zrozumieją,
    > że lepiej wyciąć 0,2% z 20 mld złotych, niż nie mieć nic i marzyć o 2%.

    U nas raczej już nie ma banków, są instytucje nastawione wyłącznie na
    maksymalizację zysków, gdzie arkusz pod Excelem managiera "banku" nie ma
    formuły uwzględnijącej 0,2% z 20 mld. Jest na sztywno wpisane 2%.
    Poza tym jesteśmy w UE i jak jakiś bank nawet zmieniłby sobie owe 2% na mniej,
    to go zamkną/ograniczą działalność za zakłócanie konkurencji na rynku.

  • 40. Data: 2012-01-22 09:47:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Feromon <f...@w...pl> wrote on 2012-01-22_2:24

> [...]
    >>

    > Mój znajomy wycofał możliwość płatności kartami po tym,
    > jak podliczył, że roczne opłaty za terminal kosztują go tyle, co

    Bzdura. Liczy się tylko udział procentowy, który zresztą maleje
    wraz ze wzrostem liczby transakcji (chyba, że nie ma opłaty stałej).
    Więc jeśli znajomy ma sklepik, do którego pies z kulawą nogą nie
    zagląda - to owszem, miał rację. A jak duży sklep z niezłym ruchem
    to bałwan.

    *Teraz* jasne...

    witrak()