  • 1. Data: 2012-01-20 08:23:41
    Temat: Biedronka - czy zmieni sie polityka w zakresie kart?
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    Witam

    Ostatnio wiele się pisze i czyta odnośnie wielkich sukcesów finansowych sieci
    Biedronka w polsce (duża dynamika sprzedaży, wzrost liczby klientów) - ponadto
    sieć odświeża i zmienia wręcz swój wizerunek i logo - i te nowe reklamy z
    muzyczką.

    Ja mam jednak podstawowe zapytanie - ponieważ dosyć czesto robie tam zakupy i
    zostawiam nawet ponad 100 zł w jednej transakcji -

    1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    płatniczymi - jaki jest powód

    2) ludzie coraz więcej maja plastików w portfelach i liczba transakcji kartami
    rośnie z roku na rok a tu taka blokada. czy w związku z tymi zmianami zanosi
    się że w biedronce zapłacimy wreszcie kartami?

    Pozdraiwam

  • 2. Data: 2012-01-20 08:29:35
    Od: "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?J=F3zef_Go=B3a=B6?= <j...@g...pl> napisał(a):

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    2% IC. Być może gdyby można było jawnie tę opłatę doliczyć klientowi płacącemu
    kartą to by się złamali, a tak nie wprowadzą kart, aż nasze banki zrozumieją,
    że lepiej wyciąć 0,2% z 20 mld złotych, niż nie mieć nic i marzyć o 2%.

    > 2) ludzie coraz więcej maja plastików w portfelach i liczba transakcji kartami
    > rośnie z roku na rok a tu taka blokada. czy w związku z tymi zmianami zanosi
    > się że w biedronce zapłacimy wreszcie kartami?

    Nie.

  • 3. Data: 2012-01-20 08:40:15
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Józef Gołaś" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    Zaden z producentow czytnikow nie zdecydowal sie na logo "wyprodukowano dla
    biedronki" :D
    - a tak na serio - to chyba ostra walka o kazdy grosik cena/zysk
    - wyposazyc X biedronek obecnie w infrastrukture platnicza to tez nie maly
    wydatek
    - demagogia ze jest taniej bo gotowkowo ?
    - kartka wiszaca w biurze ...
    "raz w tygodniu sprawdzic cene cukru w lidlu, auchanie itd. i przekazac
    telefonicznie pani Y"
    IMO dobitnie potwierdza walke na ceny z konkurencja ;)

    > 2) ludzie coraz więcej maja plastików w portfelach i liczba transakcji kartami
    > rośnie z roku na rok a tu taka blokada. czy w związku z tymi zmianami zanosi
    > się że w biedronce zapłacimy wreszcie kartami?

    Watpie. Pomimo ze tez mam np. blizej do Biedrony niz do Lidla
    jesli moge kupic ten sam towar w zblizonej cenie - ide do Lidla :)
    - poprostu nie lubie sie pieprzyc z gotowka przy kasie, szukac monet
    albo wypychac sobie portfel drobniakami z reszty.

    IMO wprowadzenie platnosci kartowych w biedronie napedziloby im dodatkowych
    klientow
    pytanie tylko czy zwiekszony obrot zrekompensowalby koszty obslugi kartowej

    pozdro

  • 4. Data: 2012-01-20 08:41:06
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    no tak u mnie na osiedlu nawewt zapyziałe sklepiki osiedlowe mają terminale i
    mozna w nich płacić kartą a taka zacna sieć w której codziennie robią zakupy
    miliony Polaków - szkoda

  • 5. Data: 2012-01-20 09:09:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 20 Jan 2012 08:23:41 +0000 (UTC), "Józef Gołaś"
    <j...@g...pl> wrote:

    >1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    >płatniczymi - jaki jest powód

    codziennie niskie ceny :-)

    >2) ludzie coraz więcej maja plastików w portfelach i liczba transakcji kartami
    >rośnie z roku na rok a tu taka blokada. czy w związku z tymi zmianami zanosi
    >się że w biedronce zapłacimy wreszcie kartami?

    a co Ci odpowiedział zarząd Jeronimo Martins?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2012-01-20 09:59:03
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 20.01.2012 09:41, Józef Gołaś wrote:
    > no tak u mnie na osiedlu nawewt zapyziałe sklepiki osiedlowe mają terminale i
    > mozna w nich płacić kartą a taka zacna sieć w której codziennie robią zakupy
    > miliony Polaków - szkoda

    tylko że sklep osiedlowy ma marżę 20% więc ma z czego dołożyć
    Marx

  • 7. Data: 2012-01-20 10:38:20
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Sty, 09:29, "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > że lepiej wyciąć 0,2% z 20 mld złotych, niż nie mieć nic i marzyć o 2%.

    Musieli slabo negocjowac skoro taka marze im zaproponowano ;). Ciekawe
    tez jaka prowizje dostaja od kazdej wyplaty realizowanej w bankomacie
    przy sklepie ;).

    MK

  • 8. Data: 2012-01-20 11:09:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    zeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > że lepiej wyciąć 0,2% z 20 mld złotych, niż nie mieć nic i marzyć o 2%.

    Otoz to.

    Niemcy zrobili sobie wlasny system platnosci (EC), placa 0.2 - 0.3%,
    prowizja zostaje w kraju, a nie jest transferowana do USA (Visa i
    MasterCard). No i w zasadzie w kazdym sklepie obywatel tego kraju
    zaplaci karta EC.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash#Costs

    W Polsce placi sie 2-3%, czesc prowizji leci do USA jako zysk
    MasterCard/Visa (ile rocznie jako kraj placimy USA za przywilej placenia
    karta?), a terminala w Biedronce nie uswiadczysz ;)

    Fajnie, jakby nasz rzad czy opozycja zajely sie wlasnie tym tematem, a
    nie bombami helowymi czy brzozami z tytanu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2012-01-20 11:26:13
    Od: "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Musieli slabo negocjowac skoro taka marze im zaproponowano ;).

    To nie były negocjacje. Przynajmniej nie traktowałbym tego jak negocjacje,
    jeśli podmiot jest w stanie dostarczyć za prowizje kilkadziesiąt milionów
    złotych. To było stawianie przed faktami. Naszym bankierom wydawało się, że
    Biedronka musi, a ona nic nie musi. Teraz to JM nie chce z nikim negocjować.

    > Ciekawe
    > tez jaka prowizje dostaja od kazdej wyplaty realizowanej w bankomacie
    > przy sklepie ;).

    Rozróżnij tabelę KOSZT od tabeli ZYSK. Prowizja od wypłaty to ZYSK, prowizja
    dla banków z IC to KOSZT.

  • 10. Data: 2012-01-20 11:42:01
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

> [...]
    > - kartka wiszaca w biurze ...
    > "raz w tygodniu sprawdzic cene cukru w lidlu, auchanie itd. i przekazac

    bylem ostatnio ze 2-3 razy w biedronce i porownalem przy okazji ceny z
    realem, w ktorym na codzien robie zakupy - bardzo podobne, a bywalo, ze
    niektore nawet drozsze w biedronce - stad moim zdaniem biedronka tylko
    udaje te super niskie ceny i wcale by im nie zaszkodzilo przyjmowanie
    platnosci karta (ale moze by nie pasowalo do wizerunku taniej sieci,
    gdzie niby walczy sie o kazdy grosz dla klienta)