  • 1. Data: 2004-06-25 07:21:17
    Temat: Bezprawne opłaty w Lukas Banku
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    "Pobieranie przez bank opłat za wypłaty gotówkowe z kasy i bankomatu oraz za
    spłaty gotówkowe kredytu jest sprzeczne z prawem - orzekł sąd w sprawie
    Lukas Banku SA. Zastrzeżenie takich opłat w umowie stanowi zakazaną klauzulę
    umowną".

    Reszta na
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/29.html?numer=1232
    &dok=1232.29.3.22.18.1.0.1.htm

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 2. Data: 2004-06-25 07:25:24
    Temat: Re: Bezprawne opłaty w Lukas Banku
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Czytaj: cena kredytu o 50/75/100 (???) pkt. w gore?
    PL

  • 3. Data: 2004-06-25 07:47:15
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
> [...]
    > Lukas Banku SA. Zastrzeżenie takich opłat w umowie stanowi zakazaną klauzulę

    Kretynizm...
    UOKiK = Urząd Ochrony KSocjalizmu i KDebilizmu

    Takie działania UOKiK tak naprawdę szkodzą klientom banków, gdyż
    zmuszają wszystkie banki do stosowania podobnych taryf, a to właśnie
    dzięki różnorodności każdy może znaleść ofertę odpowiednią dla siebie.
    Już raz kiedyś wycięli taki numer z Millennium. Zgroza....

    Wiele osób nie korzysta z wypłat goptówkowych i wybierają oni takie
    banki gdzie to jest płatne, bo nie ma w tych bankach kolejek jak w
    PKOBP ludzi wypłacających kasę w okienku.

    Bank zmuszony zlikwodować opłaty za takie operacje które UOKiK uznaje
    za obowiązkowo bezpłatne, podniesie inne opłaty, tak jak to zrobił
    Millennium, likwidując 3.50 PLN za wypłatę z bankomatów na całym
    świecie.

    Przyczepienie się do Millennium uznałem za "wypadek przy pracy UOKiK",
    ale jak i Lukasowi dołożyli z tego samego powodu, zaczynam podejrzewać
    że UOKiK został przekupiony przez jakieś inne banki, którym nie podoba
    się konkurencja banków z tanimi wypłatami z zagranicznych bankomatów.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2004-06-25 07:52:00
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > za obowiązkowo bezpłatne, podniesie inne opłaty, tak jak to zrobił
    > Millennium, likwidując 3.50 PLN za wypłatę z bankomatów na całym

    Te 3.50 bylo cholernie mile. Za oceanem czy w europie milo byla wyplacac za
    3.50. A teraz 5 zyla :(

  • 5. Data: 2004-06-25 08:11:00
    Temat: Re: Bezprawne op??aty w Lukas Banku
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    WaSyL <w...@r...megapolis.pl> wrote:

    > Te 3.50 bylo cholernie mile. Za oceanem czy w europie milo byla wyplacac za
    > 3.50. A teraz 5 zyla :(

    Teraz jest 2.5% minimum 9 PLN chyba....

    Ciarki po plecach przechodzą, wolnego słowa nie ma (Andrzej Marek),
    wolnego rynku nie ma (Millennium, Lukas), skubane komuchy w tych
    sądach czy co.

  • 6. Data: 2004-06-25 08:15:43
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ciarki po plecach przechodzą, wolnego słowa nie ma (Andrzej Marek),

    Co prawda OT, ale sprawa A.Marka z wolnym słowem nie ma nic wspólnego. Facet
    pomówił urzędnika, przegrał proces (prawomocnie) i nie zastosował się do
    wyroku (przeprosiny). To co? Wyrok ma nie zostac wykonany, bo skazany jest
    dziennikarzem?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2004-06-25 08:28:58
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:

> [...]
    > wyroku (przeprosiny). To co? Wyrok ma nie zostac wykonany, bo skazany jest

    Nie, taki wyrok w ogóle nie miał prawa (w wolnym kraju) być wydany,
    nie udowodniono mu że świadomie napisał nieprawdę, jedyną jego "winą"
    było że nie zdołał udowodnić swojej niewinności, a przecież mamy
    domniemanie niewinności.

    Wyrok jest karygodnym nadużyciem władzy sądowniczej.

    Poza tym w ogóle nie powinna istnieć w prawie kara więzienia za
    jakiekolwiek słowa, jest to wysoce nieadekwatne.
    Procesy za "pomówienia" powinny byc tylko cywilne, i kary co najwyżej
    materialne, w przeciwnym wypadku nie jest to wolny kraj i nie ma
    wolnego słowa.

  • 8. Data: 2004-06-25 08:39:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > nie udowodniono mu że świadomie napisał nieprawdę, jedyną jego "winą"
    > było że nie zdołał udowodnić swojej niewinności, a przecież mamy

    Mylisz się. Udowodniono mu świadome pomówienie, na dodatek z nieciekawych
    pobudek (pomówiony cofnął gazecie Marka ogłoszenia). Nakazano przeproszenie
    pomówionego. Wyrok jest prawomocny.

    > Wyrok jest karygodnym nadużyciem władzy sądowniczej.

    A niby dlaczego? Osoba pomówiona udała się do sądu, wygrała w 2 instancjach.
    Przegrany nie zastosował się do wyroku (przeprosiny). To co? Ma byc
    pogłaskany po główce?

    > Poza tym w ogóle nie powinna istnieć w prawie kara więzienia za
    > jakiekolwiek słowa, jest to wysoce nieadekwatne.

    Kara więzienia nie jest skutkiem słów, tylko skutkiem niezastosowania się do
    wyroku sądu.

    > Procesy za "pomówienia" powinny byc tylko cywilne, i kary co najwyżej
    > materialne, w przeciwnym wypadku nie jest to wolny kraj i nie ma
    > wolnego słowa.

    Wolny kraj, to między innymi taki, gdzie egzekwuje się wyroki sądowe. Nawet
    jak przegranym w procesie jest dziennikarz.

  • 9. Data: 2004-06-25 09:32:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie udowodniono mu że świadomie napisał nieprawdę, jedyną jego "winą"
    > było że nie zdołał udowodnić swojej niewinności, a przecież mamy

    Oj, mylisz się w 100%, bo udowodniono mu to ponad wszelką wątpliwość. A on
    sam nie był w stanie na procesie nic na swoją obronę znaleźć. Był po prostu
    winny. Poza tym - jak rzadko - także w 100% przychylam się do zdania Glenn
    :)

  • 10. Data: 2004-06-25 12:53:34
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
> [...]
    > Lukas Banku SA. Zastrzeżenie takich opłat w umowie stanowi zakazaną klauzulę

    Niech mi ktoś wyjaśni jedną rzecz.
    O ile mi wiadomo dłużnik nie może odmówić przyjęcia świadczenia, tak
    jest (było?) w KC . Więc do "spłat gotówkowych kredytu" wystarczyło
    zastosować ten przepis. UOKiK nie miał nic do tego. Ewentualnie proszę
    mi powiedzieć czy ten przepis nie miał tu zastosowania.
    KJ