  • 1. Data: 2004-06-24 23:11:14
    Temat: przelew SWIFT jakie są koszty korespondentów?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Załóżmy taką sytuację:

    Chcę przelać na przykładać 500 USD z FooBank'u w Australii do BarBanku
    w Polsce. FooBank nie jest korespondentem BarBank'u ani odwrotnie.
    Za to korespondentem FooBank'u w polsce jest QuxBank.

    Wysyłam ten przelew z FooBanku ustawiając opcję SHA.
    QuxBank nie jest korespondentem BarBanku ani odwrotnie, no bo przecież
    oba banki są w tym samym kraju.

    Czy mój przelew pójdzie przez QuxBank czy jakoś inaczej?

    Tablea prowizji QuxBanku:

    1. Realizacja/skup eksportowego polecenia wypłaty z zagranicy
    na rachunki w QuxBanku: 5 USD
    na rachunki w innych bankach krajowych: 20 USD

    2. Przelew krajowy: 1 USD

    Tablea prowizji BarBanku:

    1. Realizacja/skup eksportowego polecenia wypłaty z zagranicy
    na rachunki w QuxBanku: 8 USD
    na rachunki w innych bankach krajowych: 24 USD

    2. Przelew krajowy: 2 USD

    Czy ja dobrze rozumiem że pozycja pojawiająca się w różnych cennikach
    banków pod postacią "Realizacja/skup eksportowego polecenia wypłaty z
    zagranicy na rachunki w innych bankach krajowych" oznacza właśnie
    opłatę którą potrąci sobie "korespondent pośredniczący" w takiej
    sytuacji?

    Czy ma znaczenie czy rachunek banku jednego w drugim jest "NOSTRO" czy
    "LORO" i co to w ogóle są te nostra i lora całe?

    I ile finalnie otrzyma na rachunku klinet BarBanku?

    500 - 20 - 1 - 8 = 471 USD ?
    500 - 20 - 1 = 479 USD ?
    500 - 20 - 8 = 472 USD ?
    500 - 20 = 480 USD ?

    Która z tych opcji jest poprawna?

    Jeśli jesteście pracownikami oddziału operacji zagranicznych
    jakiegokolwiek banku to może być na przykładzie z Waszego banku.

    pozdrawiam,

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 2. Data: 2004-06-25 11:24:33
    Temat: Re: przelew SWIFT jakie są koszty korespondentów?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tablea prowizji BarBanku:
    >
    > 1. Realizacja/skup eksportowego polecenia wypłaty z zagranicy
    > na rachunki w QuxBanku: 8 USD

    raczej "w BarBanku"?

    > Czy ma znaczenie czy rachunek banku jednego w drugim jest "NOSTRO" czy
    > "LORO" i co to w ogóle są te nostra i lora całe?

    Zawsze mi się wydawało (nie wiem czy słusznie), że nostro
    i loro to dwie strony tego samego medalu - czyli to co jeden
    widzi jako nostro dla drugiego jest loro i na odwrót.

    > I ile finalnie otrzyma na rachunku klinet BarBanku?

    ja bym obstawiał 472, ale to tylko tak "na chłopski rozum"
    i należałoby potwierdzic doswiadczalnie.
    Jeśli robiłbys jakieś testy to puść info na grupę bo jak na razie
    zasady opłat i doboru trasy to niestety ciągle wiedza tajemna :-(

    > pozdrawiam,
    równiez,
    Pix

  • 3. Data: 2004-06-26 08:33:23
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > co to w ogóle są te nostra i lora całe?

    Nostro to rachunek danego banku prowadzony w innym banku, a loro to rachunek
    innego banku prowadzony w danym banku.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.