  • 111. Data: 2008-03-18 04:16:17
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Punkt 3 jak dla mnie niemożliwy. Chip => PIN.
    > Za to zdarzyło mi się: karta w slot + autoryzacja niewymagana (zakup na
    > małą kwotę).

    a mi się parę razy zdarzyły, że jednak musiałem podpisać. Szczególnie w
    knajpach gdzie muszę dopisać napiwek.
    Generalnie w ogóle nie podpisuję. Przeciągam kartę i wychodzę.

  • 112. Data: 2008-03-18 04:17:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nope, sa karty chipowe bez PINu. W UK takze. Tyle ze lepiej miec
    > jednak taka z PINem.

    Pod warunkiem, że bank sobie nie zapisał że reklamacji po odejściu od
    kasy (czyli z pinem) nie uwzglednia się.
    Jeśli tak to wolę bez pinu.

  • 113. Data: 2008-03-18 04:27:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Dalej uważam jednak, że fałszywy czytnik *musi* działać i autoryzować
    > karty

    a po jaką cholerę.

  • 114. Data: 2008-03-18 04:30:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:
    > On 16 Mar, 18:31, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Taaa...A Titanic byl niezatapialnym statkiem.

    a znasz przypadek "skopiowania" chipa?
    Chyba jeszcze będziesz musiał trochę poczekać.

  • 115. Data: 2008-03-18 04:36:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Karta autoryzowana PINem jest znacznie mniej bezpieczniejsza dla
    > uzytkownika niz karta autoryzowana podpisem. A kombo pasek + chip
    > jeszcze tylko zwieksza to niebezpieczenstwo.

    Obie są na tyle bezpieczne na ile bank uznaje reklamacje. Reszta bez
    znaczenia.

  • 116. Data: 2008-03-18 04:38:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Problemy "w nowoczesnym swiecie" sa zupelnie innego rodzaju:
    > a) jesli bank wydaje karte bez chipa, obojetnie czy z PINem czy z
    > podpisem, to ma motywacje do obciazania klienta fraudami,
    > b) jesli bank wydaje karty hybrydowe (bo z samym procesorem nikt kart
    > nie wydaje), to nie ma motywacji do obciazania klienta za fraudy,
    > wiec bylby cokolwiek dziwny gdyby chcial to robic.
    >
    > Aczkolwiek ad b) w Polsce mozna sie spodziewac roznych rzeczy.

    dokładnie. w Polsce jak padł PIN to bank ma 100% motywację do obciążenia
    klienta. Jak to jest "stara karta z podpisem" to klient ma szansę się
    jeszcze obronić.

  • 117. Data: 2008-03-18 07:30:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > W jakim regulaminie???

    Napisales, przy transakcji karta chipowa z uzyciem paska magentycznego i
    PIN klient nie ponosi konsekwencji. Wiec poprosze dowody na te smiala teze

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 118. Data: 2008-03-18 07:32:29
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Jan Strybyszewski" frlpu4$ssh$...@n...onet.pl

    > Hybrydy chipowo-paskowe stosuje się dlatego, że nie każdy czytnik
    > czyta chipy. Wcześniej lub później trafiasz na czytnik, który chipa
    > nie czyta. I co wówczas? Odmawiasz przeciągnięcia? :)

    Uzywanie paska magnetycznego ELIMIUNUJE zalete chipu.
    Dlatego trzeba wydawac klientom dwie karty tylko chipowa i tylko z
    paskiem z ROZNYMI PINAmi

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 119. Data: 2008-03-18 07:38:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    kashmiri pisze:

    > To warunek dopuszczenia urzadzenia do sprzedazy.
    >
    > [reszta ciach]
    >
    > O problemie i mozliwosciach przechwytywania PIN-u w czytnikach poczytaj
    > o takim eksperemencie:
    >
    > Streszczenie:
    > http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/pe
    d/
    > Pelen raport:
    > http://www.cl.cam.ac.uk/techreports/UCAM-CL-TR-711.p
    df

    > Pisza tam nie tylko o wadach czytnikow, ale też o zabezpieczeniach
    > używanych obecnie - zarowno w urzadzeniach, jak i na poziomie
    > komunikacji miedzy karta a czytnikiem. Np (na co nie wpadles)
    > komunikacja miedzy karta a czytnikiem moze byc szyfrowana (troche tak
    > jak SSL w przegladarce), jezeli karta obsluguje DDA (Dynamic Data
    > Authentication).

    Podstawiem lewy Pinpad ktory twoje naciskane klawisze wyswietla mi pod
    lada na malym LCD a ja lewa raczka wstukuje je do prawdziwego pinpada.
    Mam twoj PIN autoryzacja jest, POS prawdziwy, transakcja online.
    Banalne prawda ?

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 120. Data: 2008-03-18 07:39:20
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Teoretycznie mozna przeniesc sygnal z glowicy "podstawionego" czytnika
    > na glowice prawdziwego.

    Nawet manualnie, wystarczy wyswietlacz pod lada co ty tam wciskasz na
    tym lewym pinpadzie a sprzedawca recznie klepie twoj PIN na prawdziwym
    czytniku.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/