    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bez marmurka ani rusz
    Date: 04 Jan 2002 22:29:01 +0100

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > No to nie wierz...

    Tu nie ma zwiazku z wiara, to nie jest normalne.

    > Może na wydatki...

    No to jakis rodzaj wydatkow chyba.

    > Normalne. Znam 4 hutrownie i wszystkie tak mają. Jedna wymaga obrotu
    > 20tysięcy kwartalnie inna 40 tysięcy kwartalnie, żeby pozwolić na
    > przelew... Acha -- wcześniej trzeba oczywiście pisać stosowne prośby i
    > pisma.

    Bardzo dziwne. Moze nastepnym razem zapytaj, co mysla o przelewie jako
    przedplacie.
    Albo czy zechca sprzedac cos za te 20 tysiecy gotowka.
    Urzad Skarbowy tez moze by zainteresowany.

    > W jakiej branży? Bo większość znanych mi hurtowni obraca gotówką.

    Bo to takie hurtownie widocznie.

    > Takie Makro np. wogóle nie przewiduje możliwości przelewów czy
    > płatności kartą, bo oni mają taki system rozliczania, że płacą
    > dostawcom w momencie sprzedaży, więc nie mają swoich pieniędzy.

    Oni to maja taki system, ze placa dlugo po sprzedaniu. Tak w ogole to
    jest to jednak wyjatek, a ze nie doczepil sie nikt do tego, to az dziwne
    jest (albo i nie, jak sie wezmie pod uwage realia).

    > Gotówka w kasie daje możliwość natychmiastowego obracania.
    >
    > W handlu pieniądz musi być w ciągłym obrocie. Przelewy generują koszty
    > w postaci prowizji oraz w postaci opóźnień.

    Prowizji? Najdrozszy przelew o jakim slyszalem (krajowy, elixir) kosztuje
    6 zl i do poludnia jest realizowany w tym samym dniu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator