  • Data: 2002-01-16 11:30:07
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 09 Jan 2002 19:30:39 GMT, j...@f...onet.pl (J.F.) wrote:

    >Swoja droga - czy nie naruszaja przepisu o maksymalnych platnosciach
    >gotowkowych ?

    Może i naruszają. Ale co zrobić? Nie kupować, zwłaszcza, że sama
    płatność gotówką bardzo często jest najlepsza dla klienta.

    >Handel polega na obrocie towarem. W jaki sposob przeplywa gotowka
    >to juz mniej istotne :-)

    Ale gotówka właśnie jest najszybszym sposobem, więc to przyśpiesza i
    ułatwia sam obrót towarem.

    >No tak - ale hurtownia moze zaoszczedzic kosztow przez nieutrzymywanie
    >kasjerki [panie, my tu w ogole nie widzimy gotowki], a ty mozesz
    >zaoszczedzic czasu przez pominiecie kolejki do kasjerki w hurtowni :-)

    Kasjerka jest na miejscu i być musi. Pani rozliczająca przelewy jest
    zapewne droższa i mniej wydajna.

    >A tu jeszcze przychodzi ci klient i marudzi ze on chce karta.

    Nie ma takiej opcji i już.

    >Odroczenie nie jest cecha platnosci przelewem. Mozesz odroczyc
    >platnosc gotowkowa [ach ta strata czasu - dwa razy jezdzic :-)]
    >mozesz sie zobowiazac przelac w dniu zakupu.

    Wiem, ale zazwyczaj tak jest, że jak przelew, to odroczenie (choćby
    dzień, bo przelew nie dojdzie od razu), a jak gotówka, to od razu.

    >Jedyna cecha przelewow w naszych warunkach jest niestety niemoznosc
    >wyegzekwowania tego zobowiazania. Klient powie ze zaraz przeleje,
    >ale nie przeleje i co ?

    No właśnie. I dlatego gotówka najpewniejsza.

    >Ale ktos tam kiedys te pieniadze raczej wplaci na konto.

    Ale tylko naddatki. Bo to co jest w obrocie, to jest w obrocie.
    Założmy, że masz x=1000zł w obrocie. Początek. Kupujesz towar,
    przelewasz hurtowni, sprzedajesz, wpłacasz na konto. Koszt powiedzmy
    około 6zł. Masz x:=x-6zł. Goto początek... Po 1000/6 = ok. 166 razach
    tracisz cały ten tysiąc! na prowizję. A nie było takiej potrzeby, bo
    to był 1000zł do obracania właśnie.

    >Wtedy sie zaplaci owe koszta ... i znacznie wieksze za wynajem
    >ochroniarza ..

    Szalejesz... Zyski możesz sobie systematycznie wpłacać, zresztą
    najczęściej nie na konto firmowe, bo opodatkowane.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)