  • Data: 2002-01-09 19:30:39
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Jan 2002 19:54:15 +0100, Tristan Alder wrote:
    >>> Normalne. Znam 4 hutrownie i wszystkie tak mają. Jedna wymaga obrotu
    >>> 20tysięcy kwartalnie inna 40 tysięcy kwartalnie, żeby pozwolić na
    >>> przelew... Acha -- wcześniej trzeba oczywiście pisać stosowne prośby i
    >>> pisma.

    Swoja droga - czy nie naruszaja przepisu o maksymalnych platnosciach
    gotowkowych ?

    >Handel polega na obrocie gotówką, czego nie potrafisz zrozumieć.

    Handel polega na obrocie towarem. W jaki sposob przeplywa gotowka
    to juz mniej istotne :-)

    >Klient płaci mi gotówką, ja mam gotówkę w kieszeni, klient zamawia
    >sprzęt, ja jadę do hurtowni, płacę i dostaję. Obroty bankowe generują
    >tutaj:
    >a) koszty
    >b) straty czasu.

    No tak - ale hurtownia moze zaoszczedzic kosztow przez nieutrzymywanie

    kasjerki [panie, my tu w ogole nie widzimy gotowki], a ty mozesz
    zaoszczedzic czasu przez pominiecie kolejki do kasjerki w hurtowni :-)
    A tu jeszcze przychodzi ci klient i marudzi ze on chce karta.
    Bo pracuje w hurtowni, a tam nawet nie ma kasjerki :-)

    >Jedyny zysk z płatności przelewem to odroczenie.

    Odroczenie nie jest cecha platnosci przelewem. Mozesz odroczyc
    platnosc gotowkowa [ach ta strata czasu - dwa razy jezdzic :-)]
    mozesz sie zobowiazac przelac w dniu zakupu.

    Jedyna cecha przelewow w naszych warunkach jest niestety niemoznosc
    wyegzekwowania tego zobowiazania. Klient powie ze zaraz przeleje,
    ale nie przeleje i co ? Tym niemniej wiele firm udziela jednak
    odroczenia platnosci [co czesto jest nieuniknione np nie jest to
    handel ale usluga] wtedy i potrzeba gotowki znika.

    >A obrót gotówkowy 0zł.

    >Wyjazd do banku kosztuje. Wpłata na konto firmowe też kosztuje.
    >Później przelew kosztuje. Gotówką jest od razu i wygodnie.

    Ale ktos tam kiedys te pieniadze raczej wplaci na konto.
    Wtedy sie zaplaci owe koszta ... i znacznie wieksze za wynajem
    ochroniarza ..

    J.